ТОП-10 fashion-рітейлерів України за площею (зарубіжні бренди)

ТОП-10 fashion-рітейлерів України за площею (зарубіжні бренди)

30.08.2017 09:00
  11546
Виктор Нагорский

Компанії сфери роздрібної торгівлі, що розвивають закордонні бренди в Україні, та орендують найбільші площі.

RAU починає цикл публікацій про найбільших fashion-рітейлерів України. Перша стаття присвячена зарубіжним компаніям, що працюють на українському ринку, а також вітчизняним рітейлерам, які розвивають міжнародні бренди по франшизі. Частина з них номінована на премію Retail & Development Awards в номінації “Якорний fashion-орендар року”.

У рейтингу не представлені компанії, що розвивають мережі українських брендів одягу, рітейлери, які спеціалізуються виключно на продажу взуття, а також спортивні бренди. Компаніям цих сегментів будуть присвячені окремі публікації. Також до рейтингу не потрапили мережі з російським капіталом, які відмовилися надавати інформацію про кількість магазинів і їх загальної площі.

Рейтинг складений на основі даних, зібраних і консолідованих редакцією Асоціації рітейлерів України за допомогою опитування рітейлерів, торгових центрів, консалтингових і брокерських компаній, а також з використанням інформації з відкритих джерел. Місця в рейтингу розподілені виходячи з сумарної торговельної площі всіх магазинів компанії в Україні.

  1. LPP (Польща)

Польська компанія LPP S.A. була створена в 1995 році, а перший магазин (Reserved) відкрила в 2000-му. Зараз вона розвиває мережі магазинів під брендами Reserved, House, Mohito, Cropp, Sinsay в 18 країнах Центральної та Східної Європи. Станом на початок 2017 року компанія управляла 1700 магазинами загальною площею більше 920 000 кв. м.

В Україні мережу LPP розвиває дочірнє підприємство «ЛПП Україна». Перший магазин рітейлера в країні відкрився в 2003 році, а вже зараз в Україні працює 75 торгових точок загальною площею понад 38 000 кв. м. На початку року LPP також заявляв про намір орендувати мінімум 8 000 кв. м площ в Україні для відкриття своїх магазинів в 2017 році. Бажання розвивати українську мережу рітейлера не дивує. Як писав Інтерфакс-Україна, в 2016 році LPP наростила доходи від продажів в Україні майже на 20% – до PLN225,55 млн (близько $ 55,19 млн).

2. Inditex (Іспанія)

Іспанська Inditex Group була заснована в 1963 році. Зараз – це один із найбільших міжнародних fashionрітейлерів. Близько 7000 магазинів групи працюють в більш ніж 90 країнах світу.

На ринку України Inditex Group представлена з 2008 року брендами Zara, Pull & Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho і Uterque. На початку 2017 року компанія вперше закрила магазин ZARA в Україні, однак натомість відкрила ще шість. Після відкриття магазинів в столичному ТРЦ Lavina Mall кількість торгових об’єктів Inditex в країні зросла до 58, а їх загальна площа перевищила 38 000 кв. м.

3. INTERTOP Ukraine

INTERTOP Ukraine – найбільша українська компанія з загальної площі магазинів. Розвиває мережі одягу і взуття з 1994 року. Зараз під управлінням групи знаходиться вже 13 fashion-мереж під різними брендами, а також онлайн-магазини intertop.ua, ecco.com.ua і plato.ua.

За підсумками 2016 року загальна площа магазинів INTERTOP Ukraine скоротилася на 6 000 кв. м, що в першу чергу було пов’язано із закриттям магазинів Plato, а також оптимізацією через загальної економічної ситуації в країні. Втім, у компанії запевняють, що при цьому частина клієнтів перейшла в онлайн, а вже в 2017-му група відновила активний розвиток мереж та за підсумками року планує знову збільшити свою сумарну торгову площу.

Відзначимо, що INTERTOP займає лідерські позиції не тільки в Україні, а й за кордоном. У Казахстані компанія успішно розвиває мережі INTERTOP, Clarks, Geox, Lee & Wrangler, Timberland, Armani Jeans і Armani Exchange.

4. ARGO Retail (Україна)

Компанія ARGO була заснована в 1991 році, а в 1992-му в Києві відкрився один із перших і найбільш відомих її магазинів – Lee&Wrangler. У 2001 році рітейлер вперше вийшов за межі столиці, відкривши магазин Benetton в Дніпрі. До 2017 року ARGO зросла до однієї з найбільших fashion-груп в країні. Більше 60 торгових точок компанії працюють в шести містах України – Києві, Чернігові, Харкові, Одесі, Дніпрі та Львові. Серед брендів, представлених ARGO в Україні – всесвітньо відомі Benetton, ALDO, Parfois, Promod, ZIPPY, Penti, Orsay, Desigual, Piazza Italia, Vero Moda, Jack&Jones, MANGO, OVS Kids, Only, Lee Cooper, Kenvelo і інші. У поточному році компанія продовжила активно розвиватися. Зокрема – відкрила відразу сім нових магазинів в столичному ТРЦ Lavina Mall. Також компанія вже запустила бренди Scotch&Soda і Liu Jo, а ще має намір відкрити двоповерховий ARGO в рітейл-парку Петрівка.

5. MD Group Україна)

Незважаючи на відсутність точних даних по орендованих компанією торговим площам, MD Group – найбільший за кількістю магазинів fashion-рітейлер в Україні, що працює на ринку більше 15 років. Незважаючи на те, що компанія втратила чимало магазинів в Криму і на Східній Україні, а також закрила частину неефективних торгових точок в період економічної турбулентності 2014-15 років, група продовжує зростати. З 2013 року MD Group розширив свою флагманської мережу – Oodji – в півтора рази, майже до 70 магазинів. При цьому компанія не тільки розвиває існуючі бренди, але і заводить в Україну нові. Зовсім недавно стало відомо про плани рітейлера вивести в Україну американський бренд спортивного одягу Under Armour.

Відзначимо, що компанія продовжує розвиватися не тільки в нашій країні, а й за її межами. Зокрема – на ринку Казахстану, де вже представлена ​​з такими брендами як Tommy Hilfiger, Calvin Klein Jeans, Calvin Klein Underwear і Walker. За неофіційними даними, восени цього року MD Group також планує відкриття в Астані першого магазину бренду Diesel, а в 2018 році – бренду REPLEY.

6. Colin’s (Туреччина)

Colin’s виріс з маленької турецької компанії Ergolou Clothing, заснованої в 1983 році братами Ерголу, які займалися пошиттям верхнього одягу. У 1992-му році, на базі Ergolou Clothing була зареєстрована марка Colin’s, яка зуміла в найкоротші терміни отримати визнання не тільки в Туреччині, але і за кордоном. Зараз компанія – один з лідерів у виробництві джинсового одягу в Європі.

На український ринок Colin’s вийшов в 1996 році і на піку свого розвитку налічував 95 торгових точок в країні. Однак анексія Криму Росією, бойові дії в окремих районах Донецької та Луганської областів, а також економічна криза, змусили керівництво компанії згорнути мережу на третину. З 2016-му ритейлер закрив ще три магазини формату Outlet, мотивувавши це нерентабельністю розміщення даних точок продажів. Таким чином, до початку року мережа COLIN’S в Україні налічувала 60 магазинів загальною площею 21 000 кв. м. Проте, компанія не зупиняється в розвитку, продовжуючи програму оновлення магазинів і зберігаючи плани по відкриттю магазинів в нових торговельних центрах.

7. LC Waikiki (Туреччина)

Ще один турецький бренд – LC Waikiki – одна з найбільш динамічних ритейл-компаній в країні. Торгова марка, заснована в 1985 році у Франції, була придбана турецькою Taha Group в 1997-му. За цей час рітейлер став №1 в Туреччині і почав активну міжнародну експансію. Зараз в мережі більше 750 магазинів в 36 країнах світу і до 2023 року в планах компанії збільшити їх кількість до 500 в Туреччині і до 1000 магазинів за її межами.

На український ринок компанія вийшла в 2013-му, а найбільш активно розвивалася в минулому році, коли українська мережа LC Waikiki виросла в 2,3 рази за загальною площею. Активний розвиток мережі продовжився і в цьому році: нові торгові об’єкти LC Waikiki вже відкрилися в Полтаві та Кривому Розі, а навесні компанія запустила перший у країні магазин формату Outlet. Всього ж, до кінця 2017 го турецька ритейлер планує розширити мережу до 27 торговельних об’єктів в Україні і вивести в країну лінійку товарів для будинку – LC Waikiki Home.

8. Fiba Retail Ukraine (Туреччина)

Турецька компанія Fiba Retail в Україні представлена ​​двома культовими брендами одягу – британським Marks&Spencer і американським GAP. Marks&Spencer вийшов на український ринок в 2007 році і був одним з перших міжнародних універмагів одягу, які з’явилися в країні. Спочатку представники бренду в Україні планували відкривати по чотири магазини в рік, проте економічна криза 2008-го змусила компанію істотно відкоригувати плани. Приблизно та ж доля спіткала і бренд GAP, виведений на ринок в 2011-му. В умовах політико-економічної нестабільності в країні турки не ризикують інвестувати у відкриття магазинів. У 2016 році Fiba Retail не запуститься в країні жодної нової торгової точки.

9. Ultra Group (Україна)

Група Ultra була заснована в 1996 році в Одесі, а перші монобрендові бутіки в Києві відкрила в 2000-му. Зараз власна роздрібна мережа компанії нараховує вже більше 60 торгових точок таких брендів як Levis, Guess, Lagerfeld, Baldinini і Pierre Cardin. В цьому році компанія продовжила активно розвиватися. Влітку Ultra Group вивела на український ринок британський бренд одягу Superdry, а восени планує відкриття монобрендового бутика HUGO BOSS в столичному торгово-розважальному центрі Ocean Plaza. У найближчий рік компанія має намір відкрити ще три магазини HUGO BOSS, а також розвивати онлайн-продажу бренду.

10. TOP SECRET

Польський бренд casual одягу, взуття та аксесуарів для чоловіків і жінок TOP SECRET був створений в 2002 році. У 2003 році компанія почала розвивати мережу за франчайзинговою схемою в Польщі, а вже в 2004-му вийшла на ринки Словаччини, Чехії та Литви. Розвитком мережі магазинів в Україні займається компанія Бета-Реда Україна. З 2005 року, коли Top Secret вийшла на український ринок, мережа магазинів бренду зросла до 37 і продовжує розвиватися. У минулому році компанія відкрила п’ять нових магазинів, а сумарна площа торгових точок мережі збільшилася на 10% – до 5 600 кв. м.

 

Бонус: мал да удал

Впритул за лідируючої десяткою розташувалися ще чотири великі компанії, які успішно працюють в Україні. Розрив між топ-10 та їх «переслідувачами» порівняно невеликий, і відкриття декількох великих магазинів здатне змінити розстановку в першій десятці fashion-рітейлерів України.

Helen Marlen Group (Україна)

Helen Marlen Group – один з найбільших в Україні рітейлерів одягу, взуття та аксесуарів в premium-сегменті. Історія компанія починалася з мультибрендового магазину взуття та аксесуарів, який засновники Helen Marlen – подружжя Оксана та Михайло Кавицькі – відкрили в 1994 році в центрі Києва. Майже за 20 років існування їх бізнес виріс до найбільшої мережі магазинів одягу premium-сегмента. До початку 2014-го Helen Marlen Group об’єднувала більше 20-ти торгових об’єктів, проте в 2014-му ритейлер був змушений закрити третину своїх магазинів. Таке рішення Михайло Кавицький пояснював критичним падінням трафіку цільових покупців в центрі Києва і високими орендними ставками. Втім, в компанії не опустили руки і незабаром повернулися до зростання. З 2016-му Helen Marlen Group відкрив чоловічий зону в Mandarin Plaza, великий корнер в ЦУМі, а також аутлет-магазин в Мануфактурі.

New Yorker (Німеччина)

Бренд New Yorker був заснований в 1971 році в Німеччині, а зараз налічує більше тисячі магазинів в 40 країнах світу. На українському ринку компанія працює з 2011 року, коли відкрила перший магазин в столичному торгово-розважальному центрі Sky Mall. Відразу після виходу в Україну топ-менеджмент New Yorker заявляв про плани відкрити в Україні 50 магазинів. Однак через шість років мережа New Yorker в країні налічує лише п’ять торгових точок, розташованих в Києві, Одесі, Кривому Розі та Сумах. В кінці серпня перший магазин бренду відкрився у Львові. Раніше консалтингова компанія JLL повідомляла, що рітейлер орендував понад 1000 кв. м для відкриття у львівському ТРЦ Victoria Gardens.

Анвіком (Україна)

Компанія Анвіком працює на українському ринку вже більше десяти років і зараз управляє однією з найбільших в країні мереж магазинів нижньої білизни під брендами Milavitsa, SILENZA і Naturel by SILENZA. Цього року рітейлер почав розвиток нового мультибрендового формату – brabrabra. Перший магазин був відкритий на місці флагманської торгової точки Milavitsa в столичному торгово-розважальному центрі Ocean Plaza. У новому форматі компанія істотно змінила дизайн і розширила асортимент – в brabrabra представлені бренди Milavitsa LAUMA, Sunny Ocean і інші. Мережу brabrabra Анвіком планує розвивати в кращих торгівельних центрах міст-мільйонників – торгові точки нового формату будуть відкриватися на місці магазинів Milavitsa. До кінця 2017 планується переформатувати до шести магазинів.

KarKat Fashion (Естонія)

Естонська компанія KarKat Fashion була створена в 2012 році і з того часу вивела на український ринок три бренди іспанської Grupo Cortefiel – Springfield, Women’s Secret і Pedro del Hierro. Крім цього, компанія відкрила в столичному ТРК Проспект мультибрендовий універмаг українських дизайнерів modateka Names’UA. У минулому році компанія відкрила нові торгові точки в дніпровському МОСТ-Сіті, а також столичному ЦУМ і торговому центрі Піраміда. Таким чином, сумарна площа магазинів мережі в Україні за минулий рік збільшилася більш ніж на 10%. У 2015 році KarKat Fashion планувала вивести на український ринок ще один бренд – Сortefiel. Однак перенесення відкриття столичного ТРЦ Respublika, в якому повинен був знаходитися магазин бренду, змусив компанію коригувати плани. Втім, незважаючи на непросту ситуацію в країні в останні роки, керівництво компанії не відмовляється від раніше поставлених цілей по відкриттю магазинів і має намір наростити загальну кількість торгових точок в Україні до 50.

Читайте також-

Стороннім вхід дозволено: іноземні бренди знову цікавляться Україною


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

До вибору найкращих супермаркетів Європи за версією конкурсу Europe’s Finest Store 2025 потрапили три дизайнерські супермаркети...
time icon  
  708
Усі новини ринку