Як Укрпошта буде розвивати e-commerce і коли з’явиться український eBay
Керівник Укрпошта Ігор Смілянський про зміни в роботі компанії, співробітництво з інтернет-магазинами та створення власного маркетплейсу.
Реформа державного оператора поштового зв’язку Укрпошта – одне із завдань, яке стоїть перед нинішнім Кабінетом міністрів. Про свої дії з реформування гігантської компанії, впровадження інновацій і конкуренцію за споживачів в інтерв’ю Liga.net розповів глава Укрпошта Ігор Смілянський. RAU наводить витяги з інтерв’ю.
– Як ви плануєте розвивати e-commerce?
– Лінійка продуктів стане більш зрозумілою. Вчимо співробітників продавати продукти і інвестуємо в інфраструктуру. Не можна продавати продукт, який погано доставляється. За останні два місяці купили 170 автомобілів, що вдвічі більше, ніж за попередні п’ять років. Це означає, що якісь міста стали доставляти на день швидше, в якісь – в принципі почали доставляти.
Зробили інтеграцію з інтернет-магазинами по API. Запускаємо особистий кабінет і додаємо туди сервіси. Наприклад, можливість замовити новий продукт SmartBox. Так, доставляємо трохи довше конкурентів, а й істотно дешевше.
– Укрпошта веде переговори з найбільшим американським гравцем e-commerce, компанією Amazon. Коли ви запустите доставку?
– З поштою США торгуємося за тарифи. Вони повинні бути прийнятними для наших клієнтів. Я конкурую з ринком. Є агрегатори, які відкрили склад в Нью-Джерсі і роблять доставку в Україну. І вони дають людям продукт за іншою ціною. Я розумію, що мій продукт повинен бути конкурентним, інакше люди не будуть користуватися, щоб ми не підписали.
Крім того, ми знаходимося в нерівних умовах з приватними операторами з точки зору митного оформлення товарів. Наприклад, приватні оператори мають право працювати з AliExpress, а Укрпошта – ні. Ми возимо посилки з Китаю через Естонію. Щоб це змінити, потрібна одна строчка в листі ДФС про те, що вони не заперечують, щоб ми працювали з приватними операторами. Для Укрпошти – це 100 млн грн і 5 000 робочих місць.
Їх позиція наступна: Укрпошта може працювати тільки з призначеними поштовими операторами. Простий приклад. Alibaba частину свого потоку везе через пошту Китаю. В такому випадку ми доставляємо безпосередньо, тому що це призначений поштовий оператор. Половина потоку йде через AliExpress, який не є призначеним оператором, тому ми не можемо з ними працювати. У нас є договір з поштою Естонії, яка спокійно працює з AliExpress. Природно це позначається на цінах і на терміни доставки.
– Ще в 2015 році повідомлялося про плани по створенню маркетплейсу для інтернет-магазинів. Які перспективи українського eBay?
– Перше – це вимагає уваги. Друге – це продукт, який буде конкурувати з нашими основними клієнтами. Чи будемо ми його створювати? Лімітовано – так. Для людей, які не користуються інтернетом. Це 14 млн людей, які проживають в селах. Для них ми можемо створити якийсь маркетплейс. Листоноша буде приходити з планшетом і пропонувати зробити замовлення. Це буде дуже сегментовано, ми ні з ким тут не будемо конкурувати. Нам це також дозволить заробляти і на розміщенні товарів в каталозі і т.д. Для мене ідеальний варіант заробітку – це коли бабуся в селі замовила чайник, я заробив на його продажу, на кредиті, який взяли щоб купити чайник і на його доставку.
– Які нові сервіси з’являться в відділеннях Укрпошти до кінця року?
– Восени з’являться термінали для прийому карт будь-яких банків, з допомогою яких можна буде оплачувати будь-які послуги. SmartBox запустимо по всій Україні. Дуже хочемо запустити мобільний додаток. Оновимо наш веб-сайт.
Джерело: Liga.net
Читайте також –