Версія Фокуса: рітейлери в списку 33 кращих керівників України

Версія Фокуса: рітейлери в списку 33 кращих керівників України

07.06.2017 02:55
  369
rau

Топ-менеджери Fozzy Group, Arber, Olx, Roshen та Нова пошта увійшли до списку 33 кращих керівників країни на думку журналу Фокус.

Визначати кращих з кращих – найуспішніших бізнесменів і топ-менеджерів в різних номінаціях – одне з улюблених занять українських журналістів. У їх число входить і щорічний рейтинг кращих керівників, який в останній місяць весни готує видання Фокус. Не став винятком і цей рік: журналісти підготували список 33 кращих керівників України з 11 ключових галузей економіки.

На першому етапі видання визначило найбільш значущі для української економіки ринки по їхньому внеску у ВВП країни і об’єднав деякі з них, отримавши в підсумку 11 секторів: аграрний, фінансовий, промисловість і паливно-енергетичний комплекс, нафто- і газовидобування, IT і телеком, рітейл, харчопром, будівництво та девелопмент, фармацевтика, авторинок, транспорт та інфраструктура.

На другому етапі Фокус опитав близько 100 галузевих експертів, аналітиків та учасників ринків, включно з представниками Американської торгової палати, Ukrainian Retail Association, Української асоціації постачальників торговельних мереж, Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів, Центру транспортних стратегій, Торгово-промислової палати, Аграрної конфедерації України , консалтингового агентства ААА, інвесткомпанії Адамант капітал, рекрутингового агентства Head Hunter.

Респонденти називали найефективніших, на їхню думку, управлінців і пояснювали, чому саме вважають їх гідними звання кращого топ-менеджера у своїй галузі в минулому році. За кожен експертний голос або визнання колег по ринку претендент на звання кращого топ-менеджера отримував по одному балу. Підсумувавши їх, видання визначило трьох переможців у кожній галузі.

Rau.ua, в свою чергу, вибрало п’ять кращих керівників України, які безпосередньо працюють в рітейлі або тісно пов’язаних зі сферами роздрібної торгівлі та e-commerce, або надають на них сильний вплив. Топ-менеджери в списку розміщені в алфавітному порядку.

Сергій Гапоченко

Директор OlX в Україні та Центральній Азії
Річний оборот компанії: загальний оборот підрозділу «класифайди» групи Naspers, в яку входить olx.ua, становить $139 млн
Кількість працівників: 210
Вік: 35 років
Досвід роботи на керівних посадах: 14 років
Кар’єру розпочав у 2003 році як засновник і партнер аутсорсингової компанії Genii.ua
Стиль управління: демократичний
Бізнес-принцип: Think Big ( “думати по-крупному”)
Хобі: риболовля, лижі
Найкраще місце відпочинку: острова на Дніпрі
Улюблена книга: Everything’s Negotiable ( “Домовитися можна про все”) Гевіна Кеннеді
Найскладніше управлінське рішення: запуск мобільної платформи для продажу речей Letgo як конкурента OLX
Порада починаючому кар’єристові: займатися улюбленою справою і робити це щиро

Сергій Гапоченко керує українським підрозділом сервісу безкоштовних оголошень OLX, який посідає сьоме місце в рейтингу «класифайди» світу за версією Similar Web. Багато в чому світової популярності OLX зобов’язаний саме українській команді. З 2016-му доходи OLX в Україні збільшилися в 2,4 рази в порівнянні з попереднім роком, число продавців виросло в півтора рази, а відвідуваність підвищилася на 40% за рахунок збільшення числа мобільних користувачів.

Вдалося менеджеру вирішити і таку проблему електронної торгівлі, як інтернет-шахрайство. “Практично всі випадки шахрайства відбуваються в середовищі безготівкових платежів. Ми запропонували користувачам продукт “Безпечна угода”, який став одним з перших подібних кейсів в світі серед Класифайди”, – говорить Гапоченко. Ця послуга передбачає блокування грошей на карті покупця і їх списання тільки після отримання товару.

Крім того, в 2016-м Гапоченко створив спеціальний відділ для роботи з бізнес-користувачами, запустив сервіс оголошень про нерухомість для ріелтерів Otodom і мобільне додатки для молодої аудиторії Letgo.

Вадим Золотаревський

Генеральний директор торгової мережі Arber
Річний оборот компанії: не розголошують
Кількість працівників: понад 1000
Вік: 36 років
Управлінський досвід: 10 років
Кар’єру почав у 2007 році на посаді директора зі стратегічного розвитку мережі Arber
Стиль управління: демократичний
Бізнес-принцип: не стояти на місці – безперервно шукати можливості зростання
Хобі: футбол
Найкраще місце відпочинку: дача під Києвом
Улюблена книга: “Трилогія бажання” Теодора Драйзера
Найскладніше управлінське рішення: змінювати позиціонування бренду в кризових умовах 2008 року
Порада починаючому кар’єристові: любити роботу, не шкодувати себе, приймати рішення з оглядкою на майбутнє

Незважаючи на несприятливу ситуацію на ринку рітейлу в Україні, торговельна мережа Arber під керівництвом Вадима Золотаревського продовжує розвиватися. За останні три роки кількість магазинів мережі зросла в два рази. Зараз Arber налічує 107 торгових точок по Україні.

Більш того – в кінці минулого року компанії вдалося запустити мережу українських мегасторів F’91, розташованих в гіпермаркетах METRO. Це магазини українського одягу, які дозволяють невеликим виробникам знаходити своїх покупців не тільки в інтернеті, але і на традиційних прилавках. На даний момент компанія відкрила 14 F’91. А до кінця 2017 планує відкрити ще 5-8 мегасторів поза приміщеннями METRO. За планом Arber протягом трьох років мережа F’91 збільшиться до 50 точок.

Володимир Костельман

Співвласник Fozzy Group
Річний оборот групи: 55 млрд грн
Кількість працівників: 47 000
Вік: 44 року
Досвід роботи на керівних посадах: 19 років
Кар’єру почав з торгівлі імпортними продуктами
Хобі: музика, поезія

Під керівництвом співвласника Fozzy Group (мережі Сільпо, Фора, Le Silpo, Fozzy Cash & Carry, Thrash!) Володимира Костельмана групі вдається розвиватися навіть в умовах нестабільного ринку. Так, в 2016 році Fozzy Group відкрила дев’ять магазинів Сільпо, 21 магазин Фора, а також запустила нову торговельну мережу в форматі hard discount (жорсткий дискаунтер) Thrash!. Загальна кількість магазинів групи на початок 2017 року становила 682 точки. А оборот за результатами минулого року виріс в порівнянні з 2015-м на 17%, до 55 млрд грн.

Рости Fozzy Group допомагає як співпраця з невеликими українськими виробниками, так і розвиток нових напрямків бізнесу. Наприклад, група активно займається експортом. У минулому році Fozzy Group експортувала товари до 15 країн. Загальний обсяг операцій склав близько $148 млн. Збільшила Fozzy Group і обсяги власного імпорту. З 2016-го вона почала співпрацювати з 43 новими постачальниками, збільшивши їх загальну кількість до 800 компаній з 65 країн.

В’ячеслав Москалевський

Генеральний директор корпорації Roshen
Річний оборот компанії: понад $450 млн
Кількість працівників: понад 6000
Вік: 49 років
Досвід роботи на керівних посадах: близько 20 років
Кар’єру почав на посаді майстра-технолога на заводі в 1987 році
Порада починаючому кар’єристові: гроші заробляються тільки красиво. Вони не заробляються просто ударом головою об стіну. Можна голову розбити

В’ячеслав Москалевський, міноритарний акціонер і гендиректор корпорації Roshen, управляє активом близько 20 років. Під його керівництвом вмираючий завод пострадянських часів перетворився на найбільшого виробника кондитерських виробів країни. У світовому рейтингу кондитерських компаній Global Top-100 Candy Companies 2016 Roshen займає 24-е місце, а хедхантери полюють за вихованими Москалевським “продажниками” – їх вміння вчепитися мертвою хваткою в клієнта на ринку вже стало легендою.
Roshen постійно розширює асортимент і нарощує експорт на ринки Середньої Азії та ЄС. Більш того, в Литві та Угорщині у Roshen є свої фабрики. Завдяки Москалевському стрімко зростає і мережа фірмових магазинів корпорації. Правда, за його словами, значення власної дистрибуції Roshen зазвичай переоцінюють – через фірмові магазини він продає лише 5% цукерок.

У найближчих планах Москалевского дати друге життя київській фабриці ім. Карла Маркса, в тому числі створивши там виставкові приміщення. Крім того, він вважає, що зараз кондитерським фабрикам потрібно переглядати підходи до асортименту і продажу. “Нам треба навчитися робити інший товар, бути гнучкими, приймати гроші не вагонами, а сірниковими коробками, але багато”, – зазначив менеджер під час одного зі своїх публічних виступів.

Данило Пасько

Голова наглядової ради групи компаній Нова пошта
Річний оборот групи
: не розголошують
Кількість працівників: понад 22 000
Вік: 35 років
Досвід роботи на керівних посадах: 13 років
Кар’єру розпочав у 2004 році на позиції директора компанії Prodis
Стиль управління: в силу посади як голови колегіального органу – демократичний
Бізнес-принцип: покращувати системи, частиною яких являєшся
Хобі: кайтсерфінг
Найкраще місце відпочинку: Маврикій
Улюблена книга: “Від хорошого до великого” Джима Коллінза
Найскладніше управлінське рішення: ліквідація частини холдингу, яким керував в 2010-2014 роках, заради порятунку решти. Довелося приймати рішення про закриття і ліквідації містоутворюючого підприємства
Порада починаючому кар’єристові: скажу лише про те, що спрацювало для мене – робив тільки те, що було цікаво і від чого отримував задоволення.

За 2016 рік група компаній Нова пошта збільшила реалізацію своїх послуг в порівнянні з 2015-м в 2,4 рази. Податки, сплачені структурою в минулому році, склали 1,21 млрд грн. Така динаміка пов’язана в тому числі зі зміною системи управління компаніями. Прийняття стратегічних рішень в Нова пошта повністю перейшло на рівень наглядової ради, чисельність якого збільшили за рахунок двох нових незалежних директорів до восьми чоловік.

Група почала підготовку до аудиту за міжнародними стандартами, перебудувала систему стратегічного планування; запустила нову систему бюджетування і нові типи звітності. Данило Пасько не приховує, що реалізація частини цих процесів була пов’язана зі складнощами і помилками. Але в підсумку їх вдалося вирішити.

Читайте також –

Блискавична двадцятка: рейтинг кращих топ-менеджерів в рітейлі


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Володимир Поліщук, Родинна Ковбаска: Нова програма лояльності – бажання дати клієнтам реально відчутну перевагу

Володимир Поліщук, Родинна Ковбаска: Нова програма лояльності – бажання дати клієнтам реально відчутну перевагу

Chief Brand Officer мережі Родинна Ковбаска розповів, чому вирішили змінити програму лояльності та поділився, які мають...
time icon  
  109
Усі новини ринку