Власник мережи супермаркетів Україночка: Дуже важливо бути максимально щирим, знати своїх покупців

Власник мережи супермаркетів Україночка: Дуже важливо бути максимально щирим, знати своїх покупців

04.05.2017 09:00
  3099
Юлия Бондаренко

Керівник вінницької регіональної мережі супермаркетів Україночка – про особливості розвитку невеличких продуктових мереж, роботу на локальному ринку та плани побудови міжнародної компанії.

Зазвичай, увагу переважної більшості ЗМІ та експертів пригортають великі торгівельні мережі, що працюють у всіх регіонах країни – такі як АТБ, Сільпо або METRO Cash&Carry Україна. Регіональний рітейл потрапляє на шпальти газет або на інтернет-сторінки не часто, хоча цікавих кейсів та спостережень за ринком в нього навряд чи менше, ніж у гігантів FMCGгалузі. Про те, як продуктовий рітейл розвивається у Вінниці, чому невеличкі магазини можуть успішно конкурувати з національними та міжнародними операторами, і як завоювати лояльність покупців за допомогою простих та ефективних методів, rau.ua розповіла власник та директор торгівельної мережі Україночка Олена Вихристюк.

– Скільки років існує ваша компанія?

– Компанія існує 16 років – з 2001-го. Починали з невеликих продовольчих магазинів. На етапі відкриття третього такого магазину захотілося робити на ринку щось особливе. І мені прийшла ідея традиційної гостинності україночок. Вирішила будувати саме торгову мережу під такою назвою – Україночка.

– У чому полягає торговельна особливість ваших магазинів? Це виключно продовольчі супермаркети чи це FMCG, тобто є і побутова хімія, і товари повсякденного вжитку?

– Основний асортимент – це продукти для споживання, але невеликий відсоток у нас займає побутова хімія та супутні товари. Наш формат – магазин біля дому, площею 400-600 кв. м, розташований у спальному районі. Гасло нашої компанії – працювати з любов’ю і вдячністю: як у колективі між собою, так і з покупцями.

– Скільки магазинів зараз у вашій мережі?

– Сім магазинів, шість із них працюють, три під брендом Україночка. Два роки тому я почала роботу над побудовою великої потужної міжнародної мережі. Торік ми відкрили вже оновлений магазин, під новим брендом, з новим логотипом, кольорами. І вже працюємо над тим, щоб робити компанію і мережу високопрофесійною, з добре налагодженими процесами, аби можна було швидко розвиватися. Зараз займаюсь пошуком правильних інвестицій.

– Тобто розвиваєтесь за рахунок залучених коштів?

– Розвиваємося за рахунок своїх коштів. Але для масштабного розвитку потрібно залучати інвестора.

– А чи не зарано говорити про міжнародні проекти, якщо у вас магазини тільки у Вінниці?

– Вважаю, що варто робити глобальний проект, який матиме величезне значення не тільки для мене. Працюючи під брендом Україночка десять років, я побачила, наскільки ця тема зачіпає людей. Українці з 2014 року стали більш національно орієнтовані. А у 2006 році, коли я тільки відкрила магазини, хотілося кричати до людей, що ми українці. Так, нам потрібно дивитися на Європу, залучати закордонний досвід, знання, але не потрібно забувати ким ми є насправді.

– На вашу думку, наскільки у розвитку бренду Україночка допомогла Революція Гідності? Адже саме після неї пішла мода на «made in Ukraine»: українські товари, українська вишиванка, українська їжа…

– Думаю, що Революція Гідності ніяк не вплинула на розвиток нашого бренду. Зараз з’являється багато схожих за концепцією магазинів, але до 2014 року ми були унікальними. Бо до того були на ринку в основному заклади громадського харчування, колиби, та й стиль у них був трішки інший. Наша Україночка сучасна, високопрофесійна.

– Ви зараз говорите про заклади громадського харчування, а Україночка ж – продуктова мережа…

– Маю на увазі, що саме ресторани, заклади громадського харчування такого типу були. А продуктових мереж національної орієнтованості на той час я взагалі не пам’ятаю, особливо в центральному регіоні.

– У Вінниці ви вже закріпилися, а яким буде наступний крок – де містах думаєте далі розвиватись?

– Не можу сказати, що ми закріпилися у Вінниці, бо ще дуже багато роботи там. І перший етап розвитку компанії – це створення великої, потужної, відшліфованої у всіх процесах мережі в місті. Коли побачимо, що у Вінниці хоча б 75% роботи зроблено, тоді почнемо працювати над іншими ринками.

– Зараз, зокрема і у вашому регіоні, активно розвиваються потужні гравці, такі як АТБ, Велмарт тощо, не боїтеся конкуренції?

– Не боїмося, адже конкуренція є у всьому світі. І це нормально, і так буде завжди. Нам нічого рівнятися сьогодні до таких великих потужних мереж. Але ми, як і кожна з цих мереж, маємо своє обличчя. У нас дещо відмінний формат, але найголовніше – це професійно робити свою справу і отримувати від цього задоволення.

– Працюєте у форматі дискаунтера? Яка у вас цінова політика?

– Не належу до власників, які демпінгують. Наше завдання: за правильну ціну давати правильну послугу. Хочу, щоб мої працівники отримували гідну заробітну плату. Ми не можемо поки що дозволити собі великооптові закупівлі товару до мережі. Тому сьогодні ціни в нас середні. Але ми досить гарно себе почуваємо поряд з глобальними національними мережами.

– Тобто не боїтеся, що за рахунок демпінгу, нижчих цін, враховуючи складну економічну ситуацію та падіння платоспроможного попиту, вони заберуть ваших покупців?

– Не боїмося, бо вже живемо з ними поряд. І живемо добре, будуємо компанію, процвітаємо. Знаємо, які в них є труднощі в управлінні, тому що велика компанія має свої особливості. Ми поки не виросли в таку потужну мережу, але нам легше справлятися, оперативніше реагувати на деякі недопрацювання в мережі.

– Який відсоток продукції у вашому асортименті від локальних виробників? Чи орієнтуєтеся на всеукраїнських?

– 75% у нас – це локальні виробники. Виробники, яких знає наш покупець. А 25% – це національний продукт і продукт світових брендів.

– Тобто імпортуєте товари теж?

– Ми не імпортуємо, працюємо через дистриб’юторів. Але плануємо найближчим часом власний імпорт.

– А власні торговельні марки є у вас?

– Так, у нас є власна торгова марка, власне виробництво. Під власною ТМ випускаємо сьогодні олію, борошно, розфасовку круп, кулінарію, випічку, кондитерські вироби.

– Це ваша торгова марка чи домовляєтеся з виробником?

– І наша торгова марка, і з виробником. Якщо це олія, то під нашою торговою маркою цим займається виробник, який вміє робити таку продукцію. Якщо це кондитерська група, то у нас своє власне виробництво.

– І наскільки власна торгова марка залучає покупців, додає лояльності?

– Більше додає лояльності власне виробництво. Той сегмент продукції, на який ми маємо безпосередній вплив. Виробляємо дуже якісну продукцію і це є першопричиною того, що я започаткувала власне виробництво. Бо хочу, аби покупці, які приходять у наші магазини, купували продукцію найвищої якості. Тому це має бути натуральна сировина, правильна технологія і контроль на кожному етапі виробництва.

– Скільки товарних позицій представлено у ваших магазинах «біля дому»?

– На сьогодні, на жаль, у нас дуже багато товарних позицій, більше 10 000 найменувань, це забагато для такої мережі. Зараз працюємо над зменшенням кількості хоча б до 8000. Хочеться залишити найбільший асортимент, не ускладнюючи його перебування в магазинах.

– Чи можете назвати якісь особливості вінницького споживача? Чим він відрізняється, наприклад, від киянина, львів’янина або одесита?

– Думаю, особливість у тому, що в нас люди, які проживають у спальних районах, знають і один одного, і підприємства, що працюють у цьому районі. Тому дуже важливо бути максимально щирим, особисто знати своїх покупців. Нас дуже тішить, коли люди просто приходять провести у нас час, і зовсім не обов’язково з метою покупки. Це говорить, що у нас правильне місце.

– Чи запроваджена у вас якась програма лояльності?

– Звичайно. У нас є накопичувальна бонусна картка на 5%. Наші гості можуть накопичувати, а потім витрачати ці бонуси у нашому магазині.

– Працюєте тільки у форматі street-рітейлу? Не розглядаєте варіант виходу у якийсь ТРЦ?

– Ще не опрацьовували таких варіантів. Поки у нас власна нерухомість, власні об’єкти. Але якщо будуть вигідні пропозиції і гарні місця, обов’язково будемо їх розглядати. Нам це цікаво.

– З вашими амбітними планами – побудувати міжнародну мережу – розглядаєте розвиток за франчайзингом?

– Так, бо я розумію, що це також гарний варіант для розвитку компанії. Але поки тільки придивляємося.

– Поділіться планами на наступний рік: чого чекаєте від 2017-го, що плануєте досягти до кінця року?

– До кінця 2017-го наша задача – ребрендувати магазини нашої мережі, які залишилися не зміненими. Навести порядок у тих напрямках, які ще не дуже добре налагоджені. Для того, щоб достойно працювати на локальному ринку.

Цього року відкриваємо ще два нові супермаркети у Вінниці, які, сподіваюся, покращать лояльність до нашої мережі. І працюємо до кінця року над пошуком серйозного інвестора, аби 2018-19 роки у нас пройшов плідно. Готуємося до серйозного розширення.

Читайте також –

Євген Кримський, Royal Hamburger: У кризу люди не стали їсти менше


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку