Що буде з ринками доставки і e-commerce – прогноз Нова пошта
Директор з продажів Нова пошта Олег Макаренко розповів про тренди на ринках доставки і онлайн-торгівлі.
Про розквіт e-commerce
Коли молодих підприємців, які продають товари через інтернет, запитують про стимули для розвитку бізнесу, більшість з них називає можливість придбати товар в пару кліків і легко замовити експрес-доставку. Ця можливість з’явилася у підприємців в останні 10-15 років. Вона дала “зелене світло” онлайн-торгівлі, бум якої в Україні відбувається прямо зараз. Про те, що відбувається і намічається в сферах доставки і e-commerce, можна судити по аналітиці Нова пошта.
За нашими даними, компанія доставляє більше половини загального обсягу посилок для українського e-commerce. У 2016 році ця цифра перевищила 25 млн посилок або на 50% більше, ніж у 2015-му. Якщо ще в 2014 році частка доставок з онлайн-магазинів в загальному обсязі Нова пошта становила близько 20%, то зараз це вже майже чверть загального вантажообігу.
Якщо порівнювати перші квартали 2016 і 2017 років, то обсяги доставок для e-commerce зросли на третину.
Протягом наступних п’яти років, за нашими прогнозами, ринок доставки в кількості відправлень зросте майже на 70% в порівнянні з показниками минулого року.
Про подальше зростання
Наш прогноз такий: до 2020 року щорічно ринок е-commerce продовжить зростати кількісно в середньому на 20%. При цьому ми припускаємо, що темпи приросту будуть потроху знижуватися за рахунок декількох факторів. Прогнози, засновані на зовнішніх дослідженнях, говорять про те, що в наступні роки кількість нових онлайн-користувачів в Україні буде поступово знижуватися (частка інтернет-користувачів до 2021 року зросте всього на 10% – до 78%). Знижуватися буде і темп приросту придбань на одного онлайн-покупця (прогнозований спад з 16% зростання в 2017 році до 7% до 2021-му). Всьому цьому буде сприяти вже досить високий рівень проникнення інтернету по Україні.
E-commerce йде в регіони
Ми спостерігаємо розширення покриття послугами e-commerce районних центрів, невеликих міст і сіл.
Починаючи з 2014 року, кількість доставок з інтернет-магазинів одержувачам поза обласних населених пунктів України зростає приблизно на 50% у рік.
Якщо в 2015 році цей показник перевищував 8 млн посилок, то до кінця 2016-го досяг майже 13 млн. Зросла і кількість адресних доставок онлайн-покупок на периферію великих міст: показники за 2016-й майже на 40% вище аналогічних за 2015 рік.
Ми також відзначаємо, що поза великих міст зростає популярність міжнародного онлайн-шопінгу. Жителі невеликих населених пунктів замовляють переважно дрібні товари вагою до одного кілограма і все частіше воліють отримати товар кур’єром.
Що робити логістам
Щоб задовольнити зростаючий попит на адресну доставку в регіонах, оператори доставки будуть удосконалювати кур’єрський сервіс: вкладати в автоматизацію процесів і навчання найманого штату співробітників, поповнювати автопарк. Цим вже зайнялася Нова пошта: у 2016 році ми збільшили автопарк на чверть, а штат кур’єрів – майже на третину. Наші кур’єри проходять обов’язкове навчання за програмами клієнтського сервісу. А торік курси пройшли близько 8500 кур’єрів, за перші три місяці поточного року – вже понад 4200 осіб.
Крім того, є всі підстави розглядати напрямок почтоматів.
Автоматизовані точки видачі посилок – оптимальний канал для e-commerce, оскільки вони призначені для невеликих відправлень.
У найближчі роки сегмент почтоматів покаже себе одним з найбільш перспективних для обох галузей, тому що українці будуть все більше цінувати час і можливість отримати доступ до посилки 24/7.
Читайте також –