Рейтинг delo.ua: майже третина зі 100 приватних платників податків в Україні – компанії, пов’язані з ритейлом

Рейтинг delo.ua: майже третина зі 100 приватних платників податків в Україні – компанії, пов’язані з ритейлом

Сьогодні
  202
Костянтин Симоненко

Діловий портал Delo.ua та журнал «Топ-100. Рейтинги найбільших» презентували рейтинг «Топ 100 приватних платників податків 2025 року». RAU вибрала з них 32 представники ритейлу та дотичних галузей.

Кого включили в перелік

Основу longlist склали приватні компанії, які за оцінкою редакції журналу «Топ 100», зробили найбільший реальний вклад в бюджет країни з огляду на всі фактично сплачені податки та збори — від податку на прибуток та ПДВ до акцизів, ЄСВ та військового збору. А потім визначили сотню лідерів приватного сектора — від енергетичних гігантів та найбільших ритейлерів до тютюнових корпорацій, які стали справжньою фінансовою опорою бюджету 2024 року та І півріччя 2025-го.

Для визначення підсумкових результатів редакція “Топ-100” використовувала дані аналітичної системи YouControl та власні розрахунки.

Третина найбільших платників – компанії зі сфери ритейлу

Серед 100 представників приватного бізнесу України 32 компанії – або майже третина – це ритейлери або дотичні до сфери торгівлі бізнеси. Так, найбільша мережа продуктових супермаркетів АТБ, яка станом на кінець червня 2025 року налічувала 1278 магазинів, опинилася на першому місці серед ритейлерів та увійшла до першої п’ятірки у загальному рейтингу за кількістю сплачених податків.

Протягом І півріччя 2025-го року підприємствами групи компаній АТБ сплачено податків та зборів (в тому числі митні платежі та ЄСВ) на суму 18,02 млрд грн. Цей показник перевищив аналогічні податкові платежі перших шести місяців минулого року на 35,9% та став гідним внеском в обороноздатність України.

Якщо ж брати першу п’ятірку компаній, що мають власні роздрібні мережі, то за розміром внесків до бюджетів усіх рівнів помітна велика частка представників паливного ритейлу, зокрема, компаній ОККО, WOG та UPG. Найбільше податкових платежів за перші шість місяців 2025-року перерахували підприємства, що входять до складу групи ОККО –майже 11 млрд грн податків. Це на 13% більше, ніж за аналогічний період торік. Із цієї суми 1,95 млрд грн – це податки і збори від операційної діяльності, а ще 9,04 млрд грн – сплачено при імпорті товарів.

Другий великий гравець паливного ритейлу – компанія WOG, яка за шість місяців 2025 року перерахувала до бюджетів усіх рівнів 8,9 млрд грн. У вересні цього року, коли WOG виповнилося 25 років, компанія відзвітувала, що з початку 2025 року кожен працюючий АЗК WOG щомісяця сплачував понад 615 000 грн операційних податків.

Третій гравець – мережа UPG – увійшла у топ-10 загального рейтингу платників податків з показником у 8 млрд грн за І півріччя 2025 року. Цьогоріч ритейлер активно розширює свою мережу за рахунок оренди «приватівських» АЗК. Зокрема, у вересні компанія запустила в роботу 34 нових АЗК у київському регіоні, які раніше працювали під брендами ANP і Авіас. Завдяки цьому розширенню мережа зможе додатково сплатити близько 100 млн грн податків до кінця 2025 року та створить понад 450 робочих місць у Києві та області.

Роздріб як складова великого бізнесу

У переліку найбільших приватних компаній-платників податків є також великі гравці, що або значною мірою допомагають в роботі ритейлу, як от логістичний оператор Нова пошта, або для яких роздрібна торгівля – це лише одна зі складових великого бізнесу. Наприклад, у мобільних операторів Київстар та Vodafone Україна є власні мережі магазинів мобільного зв’язку. У Київстар на початок поточного року працювало 450 монобрендових точок, а мережа магазинів Vodafone налічувала 336 франчайзингових торгових точок і 91 — власних.

Аналогічно виробничо-дистрибуційна компанія Bayadera Group має сім фірмових магазинів-складів вина та міцного алкоголю WineWine, а також два фірмових магазини Bayadera.ua у Києві та Хмельницькому. Проте виокремити податкові показники саме в царині ритейлу наразі не є можливим. Так само міжнародна компанія у сфері харчових та агротехнологій МХП має кулінарний напрямок. І як кулінарна компанія МХП розвиває понад 15 продуктових брендів та спільно з партнерами – кілька мереж, зокрема магазини Мʼясомаркет (267 точок) і заклади Döner Маркет (165 точок).

Значну частку ритейлу в своєму бізнесі мають група компаній Епіцентр (більше 4 млрд грн податків за півроку), яка об’єднує мережі Епіцентр та Нова лінія, інтернет-магазин epicentrk.ua, агрохолдинг Епіцентр-Агро, заводи з виробництва керамічної плитки Epicenter Ceramic Corporation, деревообробне підприємство ЦБМ Осмолода, логістичні потужності та інші активи.

Ще один великий платник податків – група MTI, що має в Україні дистриб’юторську компанію MTI hi-tech distribution, мережу сервісних центрів MTI-сервіс, постачальника комплексу послуг у сфері технічної безпеки Техногард, fashion-платформу Intertop, компанію Protoria, логістичний напрямок Denka Logistics і магазини ювелірних виробів Pandora. Її загальний показник – більше 1,5 млрд грн податків за перше півріччя 2025-го.

Більше 1 млрд грн податків щорічно забезпечує й Alviva group – міжнародна група компаній сфери харчових технологій та послуг з мережею магазинів Київхліб (більше 200 точок по Києву та області) та відомими брендами своєї продукції Tarta, Tendi, Norden Brod, British Sandwich, Київмлин.


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку