
Як перетворити нові виклики на нові можливості – інсайти від провідних ритейлерів


Які міста України мають потенціал до розвитку формату «все по знижках» та які тригерні фактори спонукають українців обирати аутлети для шопінгу.
Аутлети пропонують широкий вибір брендових речей з минулих колекцій, надлишків виробництва або товари з незначними дефектами. Європейський ринок аутлетів зростає. Також цей сегмент активно розвивається і в Україні. Один з факторів – зміна споживчих уподобань та прагнення економити, не втрачаючи в якості. Причому цей формат у нас в країні представлений не тільки в fashion-сегменті. До прикладу, в мережі дитячо-розважальних центрів Fly Kids є три Outlet – в столиці, Львові та Одесі. Торік Auchan Україна відкрив свій перший аутлет-магазин та незабаром планується відкриття аутлету в мережі Будинок Іграшок у ТРЦ Караван Outlet.
За словами Олени Забужко, комерційної директорки Nhood Ukraine, війна в Україні суттєво змінила споживчу поведінку: 77% українців економлять на одязі та взутті, 73% – на товарах для дому, 70% – на косметиці. Це підвищує попит на доступні брендові речі, які власне і пропонують аутлети. До того ж українці все більше підтримують національних виробників: 92% споживачів підтримують програми купівлі українських товарів, 46% свідомо обирають місцеву продукцію, що створює додаткові перспективи для локальних аутлетів.
«Аутлет-формат популярний серед населення будь-якої країни. В умовах війни в Україні платоспроможність населення знижується, що призводить до додаткового зростання популярності цього формату. Окрім того, в Україні не так багато діючих магазинів і ТЦ в даному форматі, тож є високий потенціал для розвитку», – коментує Євгенія Локтіонова, директорка компанії UTG.
За словами Олени Забужко, традиційно аутлети відкривають у приміських зонах. Це дозволяє знизити витрати на оренду та створити масштабні торгові комплекси. А найбільший потенціал для розвитку аутлетів в Україні має Київ, бо це найбільший ринок із високою купівельною спроможністю, а також Львів, Дніпро та Івано-Франківськ.
До цього списку Артем Ретін, керуючий партнер компанії Retail.Pro додає ще Одесу та Харків. «В Україні краще працює гібридна модель міського аутлета: не в центрі, але в зоні зручної доступності, як особистим, так і громадським транспортом. Проєкти «за містом» у нас в країні працюють погано, приклад тому Manufactura Outlet Village на Обухівській трасі», – доповнює Ретін.
«В першу чергу аутлет-формат має найвищий потенціал в містах з великою чисельністю населення. При цьому міста від 100 000 мешканців вже прийнятні. Якщо це ТЦ в форматі аутлет з великою чисельністю таких магазинів, він може бути розміщений також і в приміській зоні або на околиці. Якщо це окремий магазин, доцільніше розміщувати в межах міста, на перетині високих транспортно-пасажирський потоків, з високою зручністю досягнення», – підсумовує Локтіонова.
Здебільшого, клієнти аутлетів прагнуть зекономити на купівлі речей відомих брендів.
«Я багато разів звертав увагу, що клієнтів аутлетів цікавлять переважно популярні бренди, як-то: Lacoste, Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Guess, Nike, Adidas тощо. А от менш розкручені бренди, навіть якісні, майже не викликають інтересу», – ділиться спостереженнями Ретін.
Також Забужко додає, що зростає популярність онлайн-шопінгу, цифрових каталогів, персоналізованих пропозицій і програм лояльності, що робить покупки в аутлетах ще вигіднішими та зручнішими для споживачів.