Розійтись по-європейськи: Володимир Матвійчук про вихід з бізнесу мережі Галя Балувана

Розійтись по-європейськи: Володимир Матвійчук про вихід з бізнесу мережі Галя Балувана

Сьогодні
  404
Костянтин Симоненко

Співзасновник мережі магазинів Галя Балувана Володимир Матвійчук розповів про причини розриву з партнерами та поділився планами на майбутнє, зокрема, розвитку бренду MultiCook.

Мережу магазинів з продажу напівфабрикатів Галя Балувана заснували в 2018 році троє підприємців із Луцька — Алла й Олександр Теліги та Володимир Матвійчук. Через шість років кількість таких закладів по всій країні сягнула 960. Більшість із них — це бізнеси інших підприємців, які придбали франшизу у засновників Галя Балувана. Нещодавно партнери прийняли рішення припинити співпрацю. В інтерв’ю Delo.ua співзасновник бренду Володимир Матвійчук розповів про подальшу роботу магазинів під новим брендом та відмінності від попередньої мережі. RAU пропонує основні тези.

Про причини розриву

За словами Володимира Матвійчука, перший серйозний конфлікт між підприємцями виник ще наприкінці 2021 року, коли Олександр та Алла відкрили заклад Wesoła Pani в Польщі, хоча партнери заздалегідь домовлялися не запускати подібні проєкти окремо. Зокрема, використали технологічні карти, калькуляції — усе, на чому будувалася мережа, без узгодження з Володимиром Матвійчуком. Тоді обійшлося лише поділом спільних магазинів у Луцьку: провели інвентаризацію, і Матвійчуку залишилося 10 торгових точок, а в управління Теліг відійшло чотири.

Згодом між партнерами почався судовий спір за права на промисловий зразок вивіски Галя Балувана, який був зареєстрований на Матвійчука. Врешті-решт, Олександра Телігу внесли до реєстрації патенту, і конфлікт тимчасово вщух. Олександр з Аллою контролювали якість продукції та цінову політику, а Володимир Матвійчук відповідав за масштабування бізнесу, маркетинг і розширення асортименту.

Про конкуренцію за кордоном

Коли в 2022 році Матвійчук вийшов зі своєю франшизою MultiCook на польський ринок, він фактично став конкурентом Телігам. Три роки всередині мережі Галя Балувана вони лишалися партнерами, а за кордоном — конкурентами. Тому партнери дійшли висновку: бренд Галя Балувана потрібно або продати, або викупити один в одного. «І в лютому 2025 року я вирішив остаточно вийти з ТМ», — наголосив бізнесмен.

Про нові плани розвитку в Україні

Отримані кошти Володимир Матвійчук планує спрямувати на розвиток проєктів в Україні. 13 магазинів Галя Балувана, які залишилися у його власності, проходять ребрендинг у MultiCook. Також стартує продаж франшизи цього бренду в Україні. Зараз у пріоритеті — масштабування власних магазинів у Львові. Якщо філософія Галя Балувана була «Готуємо як жінка вдома», то MultiCook буде більш універсальним і поєднуватиме страви домашнього приготування, ресторанного формату та продукти для сегмента HoReCa. Один із нових напрямків — MultiBar, який об’єднає магазин і заклад швидкого харчування, де можна перекусити або взяти їжу з собою.

Бізнесмен планує працювати як з новими партнерами, так і з тими, хто вже розвивав Галя Балувана. Інвестиція в заклад з виробництвом і магазином становить 30 000−50 000 євро. Вже є близько десятка франчайзі з попередньої мережі, з якими готується підписання договорів, а також ще близько 10 нових підприємців зацікавлених у співпраці. Вже продано сім франшиз новим партнерам, і переговори з потенційними інвесторами тривають. Більшість з них — із центру та заходу України.

Мета мережі MultiCook  — до кінця 2025 року розширити її до 100 магазинів — як власних, так і франчайзингових. Оскільки ринок крафтової замороженої їжі стрімко зростає, а виробництво домашніх напівфабрикатів приносить високі прибутки та має великий потенціал. Зокрема, магазини генерують понад 200 000 грн прибутку на місяць, тож очікується активний інтерес з боку нових партнерів.


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку