Фактори впливу: які прогнози щодо розвитку ринку продовольчого ритейлу в 2025 році

Фактори впливу: які прогнози щодо розвитку ринку продовольчого ритейлу в 2025 році

Сьогодні
  228
Костянтин Симоненко

Війна та безпекова ситуація залишаються ключовими проблемами, що впливають на розвиток ритейлу в Україні. Світовий банк прогнозує, що економічне зростання знизиться з 3,2% до 2% у 2025 році через бойові дії.

Як пише портал Delo.ua, конкуренція не є основним бар’єром для розвитку бізнесу в Україні. Натомість проблеми, спричинені війною є ключовими перешкодами.

Негативні фактори впливу

Логістичні проблеми. Пошкодження інфраструктури, логістичні проблеми, дефіцит транспорту та зміна маршрутів ускладнюють доставку, підвищуючи витрати та обмежуючи доступність товарів, що також впливає на ціни.

Кадровий дефіцит. Через міграцію та мобілізацію, що створює нестачу працівників, посилюється кадровий голод. Особливо не вистачає працівників на посади, де потрібна фізична присутність робітника та його хороша фізична форма. Роботодавці все більше орієнтуються на навички кандидатів, а не лише на досвід. Наявність кадрів стає ключовим фактором для розвитку ритейлу, оскільки без укомплектування штату не можна відрити новий магазин.

Скорочення внутрішнього попиту. Скорочення кількості населення в Україні через втрати та виїзд людей за кордон разом із падінням купівельної спроможності негативно впливає на внутрішній попит. Це знижує обсяги споживання та ускладнює розвиток ринку, що позначається на прибутковості підприємств.

Податкове навантаження створює додаткові обмеження не тільки розвитку, а й функціонування бізнесу та купівельної спроможності споживачів.

Дефіцит якісної комерційної нерухомості та високі орендні ставки ускладнюють пошук торгових площ для бізнесу, особливо в умовах війни та економічної нестабільності. Перебої в енергопостачанні через пошкодження інфраструктури можуть створити додаткові труднощі для підприємств. Обмеження на рекламу алкоголю впливають на маркетингові стратегії та просування брендів.

Прогнози на 2025 рік

У відповідь на перелічені виклики в 2025 році ритейл буде адаптуватися до нових потреб, впроваджуючи автоматизацію та технології аби оптимізувати витрати та покращити логістику, а також підвищити ефективність роботи, в тому числі за рахунок зниження залежності від кількості необхідного персоналу.

Споживачі в Україні зберігають раціональний підхід до витрат, перш за все забезпечуючи свої базові потреби та відкладаючи на майбутнє другорядні покупки. Це сприятиме розширенню асортименту доступних товарів.

Онлайн-продажі збережуть свої позиції на українському ринку. Частка покупок через смартфони зростатиме, оскільки споживачі цінують зручність та швидкість.

Трендом стануть гібридні формати, що поєднують супермаркети, ресторани, кафе та сервісні зони в одному просторі, роблячи процес покупок більш зручним для споживачів.

За результатами попередніх років, товари вироблені в Україні стають дедалі популярнішими серед споживачів. Відтак, попит на вітчизняну продукцію залишатиметься важливим трендом у 2025 році.

Водночас, як прогнозують в Delo.ua , кардинальних змін на ринку не очікується, і значного сплеску відкриттів нових магазинів від більшості ритейлерів не буде. Можливо, що в 2025 році кількість нових магазинів, відкритих продовольчими торговельними мережами України, залишиться на рівні 2024 року або збільшиться незначно.


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку