
У Бершаді відкрився перший у Вінницькій області Файно Маркет


17 квітня регіональному рівненському ТРЦ Злата Плаза виповнилося 15 років. Як ТРЦ створює інклюзивний lifestyle-хаб з активною діджиталізацією, кращими магазинами і ресторанами під одним дахом – в інтерв’ю.
Загальна площа ТРЦ Злата Плаза становить 17 600 кв. м, орендна – 12 800 кв. м. Попри повномасштабне вторгнення, 2024 рік був рекордним і з відвідуваності, і товарообігу. Торік ТРЦ перерахував до державного та місцевих бюджетів понад 17 млн грн податків і зборів та був включений до «Клубу білого бізнесу». В інтерв’ю RAU Олександр Оверчук, співвласник та СЕО ТРЦ, розповів, чому з самого відкриття почали робити ставку на інклюзивність, безбар’єрність та підтримувати екологічні ініціативи, а також про орендарів-рекордсменів, які були з самого початку відкриття і донині, про найскладніші періоди та допомогу ЗСУ.
— У 1974 році на місці ТРЦ розпочав роботу відомий на всю Рівненщину Будинок Одягу. А вже у роки незалежної України в 2006 році розпочалася масштабна його реконструкція. Чому було обрано саме цей об’єкт? І як тоді це сприйняли рівняни?
— Рішення щодо реконструкції Будинку Одягу було обґрунтованим: об’єкт мав вигідне розташування у самому серці Рівного, що забезпечувало високий потік відвідувачів і лист очікування орендарів стабільно зростав. Проєкт реконструкції мав осучаснити торговельний об’єкт згідно з європейськими стандартами, покращити архітектуру, збільшити кількість магазинів, оновити прилеглу територію. Площа Будинку Одягу після реконструкції збільшилась з 5000 кв. м. до 17 600 кв. м. через будівництво підземної торгової галереї і надбудови третього поверху.
Реакція рівнян на початок реконструкції була позитивною. Люди чекали на якісні зміни, більший вибір операторів торгівлі, а також сучасну архітектуру.
— 17 квітня 2010 року відбулося відкриття оновленого торговельного центру із сучасною назвою Злата Плаза. Чому була обрана така назва?
— Назва Злата Плаза виникла через асоціацію з золотистим фасадом торговельного центру, поєднаним з іспанським словом «plaza», що є суспільним простором, громадським місцем.
Під час урочистого відкриття у 2010 році ТРЦ відвідало понад 20 000 осіб. Цей показник підтвердив високий рівень зацікавленості громадськості та влучність обраного формату.
— Другий та третій поверхи відкрилися в 2012 році. Вже тоді була кімната матері та дитини, що було рідкістю для ТРЦ. Звідки брали ідеї?
— Під час планування проєкту ми активно вивчали міжнародний досвід сервісних функцій: зокрема, інфраструктуру ТРЦ у Польщі, де концепція передбачала широкий вибір товарів і послуг для всієї родини. Велике враження справили об’єкти, де реалізовано формат комфортного сервісу для сімей з дітьми. Саме тоді було прийнято рішення про створення кімнати догляду за дитиною – сервісу, який був важливим магнітом для візиту в ТРЦ. Цей крок вже тоді став першим проявом курсу на інклюзивність.
— Які орендарі-рекордсмени – ті, що були з самого початку і до сих пір?
— Серед партнерів, які працюють з нами з моменту відкриття, можна відзначити компанії Золотий Вік, Віват, канцелярія!, brabrabra. Згодом до них приєднались великі міжнародні та національні оператори: McDonald’s, LC Waikiki, CCC, Sinsay, Сільпо, Megasport, Prostor та інші. Їхнє стабільне представництво свідчить про взаємну довіру, результативне управління об’єктом та здатність адаптуватися до сучасних споживчих трендів.
Зазначу, що tenant mix зазнав змін на 95% відповідно вподобань гостей та актуальних трендів.
— Які найскладніші періоди були за 15 років?
— Основними викликами для нас стали періоди пандемії Covid-19, а також економічна турбулентність на початку війни 2014–2015 та 2022 роках. Однак професійна команда, антикризове управління, прозора комунікація з орендарями та чітка стратегія дозволили нам зберегти стабільні показники та продовжувати розвиватися навіть у найскладніших умовах.
— Який рік був рекордсменом по відвідуваності?
— 2019 рік став піковим за показниками відвідуваності – майже 6,5 мільйонів гостей. У 2023 році ТРЦ відвідали понад 6,45 млн осіб, а в 2024 рекордне значення – 6,69 млн гостей, що є свідченням здатності утримувати інтерес аудиторії та адаптуватися до змін навіть в умовах конкуренції, змін у споживчій поведінці та військових обставин.
Загалом за 15 років роботи ТРЦ відвідало 70 млн гостей.
— Який рік був рекордним по товарообігу?
— Найвищий показник товарообігів було зафіксовано у 2024 році, що є важливим фактором кореляції зростання відповідно до рекордної відвідуваності. Безперечно головним фактором високих продажів операторів ТРЦ є якісний tenant mix, зокрема унікальні оператори для регіону, а також якісна робота в онлайн для залучення ширшого кола аудиторії. У час процвітання цифрових технологій, використовуємо метод ROPO (Research online, purchase offline — шукай онлайн, купуй офлайн), а саме публікацію оглядів магазинів в соціальних мережах, щоб стимулювати клієнтів прийти в офлайн-магазин.
— ТРЦ Злата Плаза постійно працює в напрямку інклюзивності та безбар’єрності. Розкажіть, як і коли приймали рішення про те, що цей напрям – один з пріоритетів?
— Ще у 2019 році наша команда визначила корпоративну соціальну відповідальність як ключовий напрям розвитку компанії, а інклюзивність і доступність – пріоритетним напрямком роботи. Наше завдання як соціально-відповідального бізнесу – створити такі умови, аби всі без винятку клієнти могли здійснити необхідні покупки та отримати послуги, відчути себе рівноправною частиною суспільства при високому рівні сервісу. Доступність – дуже актуальна тема під час війни. Це не привілей чи перевага, а нова норма суспільства, це постійна робота з вдосконалення простору для клієнта.
Наша мета – бути драйвером змін в цьому питанні та задавати новий стандарт інклюзивності в галузі ТРЦ.
— Які нові безкоштовні сервіси для гостей додалися торік?
— Минулого року ми додали сервіс безкоштовного прокату павербанків, парасольок, дитячого візка та крісла колісного, а також встановили на площі велосервіс і додали спеціальні підставки для дітей у санвузлах. Ще раніше влаштували спеціальне місце для годування немовлят.
У цьому році ми стали першим в Рівному торговельним центром, який встановив автоматичний зовнішній дефібрилятор. Відеокамери з розпізнаванням обличь встановлені на всіх входах ТРЦ та підключені то системи «Безпечне місто». Усі ці ініціативи спрямовані на підвищення зручності, комфорту та безпеки перебування в ТРЦ, підкріплюють наше бачення сучасного клієнтського сервісу.
Наш головний принцип: ставимося до клієнтів так, якби ми хотіли, щоб ставилися до нас.
— Злата Плаза має чимало екологічних ініціатив, як з’явилася ця ідея та коли почали їх впроваджувати?
— Активна фаза впровадження екофрендлі ініціатив почалася у 2019 році, ідея зародилася в рамках стратегії корпоративної соціальної відповідальності. Вже третій рік на даху ТРЦ працює сонячна електростанція потужністю 200 кВт. Продовжуємо сортувати та здаємо на вторинну переробку картон, пластик, скло; збираємо та передаємо на утилізацію батарейки, використовуємо тільки енергоефективне освітлення, в тому числі на датчиках руху в технічних зонах, працює зарядка для електромобілів, встановили станцію для прибирання за собаками при вході до парку Молоді. Однією з цінностей компанії є турбота про людей та довкілля, тому у цьому напрямку постійно в пошуках шляхів для вдосконалення.
— ТРЦ Злата Плаза тримає незмінний ключовий фокус – соціальні проєкти і заходи з метою збору коштів для захисників. Яка загальна сума допомоги ЗСУ за роки війни?
— Від початку повномасштабної війни ми постійно підтримуємо ЗСУ через проведення благодійних ярмарків, зборів коштів та партнерств із волонтерськими фондами. Компанія системно забезпечує всім необхідним Сили оборони згідно запитів.
Загальна сума підтримки становить понад 7 млн грн.
Зокрема передавали автомобілі, РЕБи, засоби захисту, засоби безперебійного живлення та інше. Постійно підтримуємо і громади, які вимушено переміщені до Рівного, а саме маріупольців та мешканців Кремінної.
15-ту річницю вже традиційно відзначили донатом для Сил Оборони – передали 500 000 грн для 104 бригади ТрО Рівненщини.
— Яка сума податків була сплачена тогоріч?
— У 2024 році ТРЦ Злата Плаза перерахував до державного та місцевих бюджетів понад 17 млн грн податків і зборів. Наше підприємство було включено до «Клубу білого бізнесу» – переліку платників податків з високим рівнем дотримання податкового законодавства. Це результат прозорої фінансової політики та відповідального ставлення до економіки міста та держави. З моменту відкриття сплатили більше 100 млн грн податків, що підкреслює важливість реалізації таких проєктів для держави.
— Розкажіть про ребрендинг, чому прийшли до цього рішення?
— 15 років – це солідний вік для бренду з огляду на життєвий цикл, тож ребрендинг став логічним кроком. Це історія про дорослішання, відповідність вимогам часу та сучасним трендам на спрощення і мінімалізм. Замість яскравих тонів тепер використовуємо стильні монохромні відтінки. Синій колір як основний підкреслить стиль, впевненість, багаторічну історію і надійність бренду.
Ми провели опитування серед рівнян, і дослідили, що 70% з них називають ТРЦ просто Злата, тому вирішили офіційно закріпити цю зміну у фірмовому стилі, виконавши нову вивіску з акцентом на цю частину назви. Ребрендинг – це крок у майбутнє, що символізує еволюцію бренду, наше прагнення до вдосконалення та відповідності духу часу.
— Яким бачите ТРЦ через п’ять років?
— Ми бачимо Злата Плаза як універсальний простір нового покоління, який виходить далеко за межі класичного шопінгу. Це буде регіональний інклюзивний lifestyle-хаб з активною діджиталізацією, кращими магазинами і ресторанами під одним дахом, новими інклюзивними проєктами, ком’юніті-зонами, експозиціями українського мистецтва та ще потужнішою екологічною платформою.
ТРЦ майбутнього – це технологічний, сталий і соціально-відповідальний простір, який створює цінність не лише для бізнесу, а й для міста та країни загалом.
— І поділіться планами на 2025 рік.
— Цього року ми зосередимося на розвитку омніканальних рішень, якісних ротаціях операторів, запуску нових сервісів для клієнтів. Робота над ефективністю в фокусі, працюємо над цифровими рішеннями щодо автоматизації процесів, а також над підвищенням автоматизації в роботі інженерних систем.
Ключова ціль незмінна – ефективна робота бізнесу, сплата податків, підтримка захисників і створення простору для рівнян, де кожен може вирішити свої запити, придбати необхідні речі та отримати приємний клієнтський досвід.