Затишок у війну: чи готові українці витрачати на декор

Затишок у війну: чи готові українці витрачати на декор

Сьогодні
  227
Валерія Байда

Щодня Україна знаходиться під обстрілами росії. Попри ризики руйнування та знищення осель, чи готові українці продовжувати створювати затишок та витрачати гроші на декор. RAU розпитала мережі MBM My Home, Jysk, Епіцентр та Sinsay.

У повномасштабне вторгнення український ритейл продовжує зростати кількісно, зокрема, і мережі, які спеціалізуються на товарах для дому або пропонують цю категорію клієнтам.

Торік польський бренд Sinsay зростав шаленими темпами: відкрили 153 нових магазини. У планах на цей рік – не менше точок, ніж було тогоріч. У 2024 році данська мережа Jysk теж продовжила активну експансію на українському ринку, відкривши 13 нових магазинів та 8 оновивши. План на цей рік – відкриття та оновлення 20 точок. Мережа Епіцентр розвиває проєкт товарів для дому Галереї Деко, усього по країні працює 65 точок. 2024 рік і для мережі MBM My Home став роком масштабування: запрацювало 12 нових точок. Цьогоріч вже працюють два нові магазини, паралельно розвивають формат Shop-in-Shop – спільно з мережею Сільпо готують запуск близько 30 торгових точок.

Про середній чек та кількість позицій

Зазвичай, покупки клієнтів – це комбінація емоційних та запланованих рішень. Так, у мережі Jysk великі покупки, такі як меблі або садові меблі – зазвичай, є добре спланованими. Покупці обмірковують такі придбання заздалегідь, порівнюють ціни, якість і функціональність, адже це інвестиція в комфорт на довгий час. Натомість товари для декору та затишку – подушки, пледи, свічки чи невеликі аксесуари – частіше стають емоційними покупками. У мережі Jysk тогоріч не було великої різниці в кількості позицій на чек.

Проте інші опитані ритейлери підтверджують, що середній чек зростає, як і кількість позицій у ньому. До прикладу, тогоріч середній чек в мережі MBM My Home зріс на 22%, а кількість товарів у чеку на 26%. «Це результат системної роботи з персоналом та асортиментом. Ми суттєво розширили асортимент колекціями якісного текстилю для ванної, постільної білизни та елементами вишуканого декору. В онлайн-магазині запланованих покупок більше, а в офлайн-точках – емоцій більше», – коментує Іван Христюк, операційний директор мережі MBM My Home.

Торік середній кошик на декор для дому в Епіцентр виріс на 15% у порівнянні з 2023-му, проте кількість одиниць у чеку зросла трохи менш суттєво – приблизно на 9%. «Ціна-якість – це топ пріоритет, який завжди залишається актуальним. Клієнти хочуть, щоб декор був вартий своїх грошей. А для певної категорії клієнтів важливо і походження товару – українські чи європейські бренди», – зазначає Марина Бевзюк, директорка напрямку Деко мережі Епіцентр.

Про підготовку до Великодня

До повномасштабної війни в мережі MBM My Home активна підготовка до Великодня починалася приблизно за три тижні до свята. Зараз тенденція змінилася: частина клієнтів планує покупки раніше, з бажанням підготувати дім заздалегідь і уникнути останнього ажіотажу. Проте постійні клієнти, навпаки, приходять ближче до дати, бо знають, що будуть знижки та цікаві пропозиції. Тобто планування залишилося, але більш гнучке й емоційне.

Як правило, вже за місяць до Великодня в Галереї Деко клієнти починають шукати щось тематичне, щоб прикрасити домівку або зібрати подарункові набори. Це, ймовірно, пов’язано з бажанням створити затишну атмосферу заздалегідь, а також через побоювання нестабільності чи перебоїв з доставкою. За словами Марини Бевзюк, в останні роки люди почали ретельніше готуватися до таких свят, приділяючи все більше уваги дрібничкам в декорі для створення відповідного настрою, зокрема купують свічки у формі яйця, кролика або з пасхальною символікою; фігурки/іграшки кроликів, курчат, ягнят, яйця, які потрібно розмалювати самим; фетровий яскравий декор для столу, столових приладів та пасхальний посуд; великодні вінки та композиції на двері або стіну тощо.

А ось в мережі Sinsay великодній товар на полицях з’явився вже у лютому, проте клієнти купують його ближче до дати свята. «Серед великодніх товарів вибір падає на декорації, фігурки та предмети для сервірування столу», – зазначає Анна Марсова, Leasing and Expansion Director Sinsay.

А ось для мережі Jysk весна – це в першу чергу сезон садових меблів, який починається ще у лютому, і пік продажів тримається до літа. «Ця категорія користується не абиякою популярністю серед українських споживачів. Можливо, це обумовлено обмеженнями щодо подорожей, і люди активно облаштовують домівки – балкони, тераси для того, щоб якісно й затишно проводити теплі вечори в колі друзів та рідних. Окрім того, садовий асортимент в цей період активно купують В2В-покупці, для готелей, ресторанів та центрів відпочинку», – коментують в компанії.

Тож мережі, які спеціалізуються чи пропонують категорію товарів для дому, зростають кількісно. А українці попри всі складнощі та ризики воєнного стану продовжують створювати затишок в оселях. Здебільшого намагаються купувати декор раніше, щоб точно підготуватися до певного свята, проте дехто залишає все на останній момент, бо ритейлери обов’язково зроблять знижки та приємні пропозиції. Українців цікавить як співвідношення ціна-якість, так і важливість підібрати вдалі елементи декору саме під конкретний дизайн оселі.


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку