Олег Шкаровський, Епіцентр: Наші продажі кулінарії торік зросли на понад 50%

Олег Шкаровський, Епіцентр: Наші продажі кулінарії торік зросли на понад 50%

2 дні(в) тому
  2131
Валерія Байда

У 2025 році з’явиться мінімум п’ять нових Food Market від Епіцентр та компанія розглядає можливість виходу в e-commerce і доставки готових страв.

Мережа Food Market від Епіцентр – один з наймолодших продуктових ритейлерів України. Цьому напрямку компанії не виповнилося ще й п’яти років. Наразі мережа налічує 26 торгових об’єктів, а торік товарообіг збільшився на 29% у порівнянні з 2023 роком. В ексклюзивному інтерв’ю RAU Олег Шкаровський, директор напрямку «Фуд ритейл» компанії Епіцентр, розповів про те, як мережа реагує на зміни попиту споживачів у повномасштабне вторгнення, про складнощі роботи у прифронтових містах та поділився планами на цей рік.

Про відкриття нових супермаркетів, середній чек та виторг у 2024 році

— Скільки торік відкрили нових Food Market та який план на 2025-й?

— Зараз мережа Food Market налічує 26 торгових об’єктів. На жаль, частина Food Market була втрачена в торгових центрах, які зазнали руйнувань внаслідок бойових дій. Попри це, ми продовжуємо розвиток продуктового напрямку. Зокрема, торік відкрили нові торгівельні локації в Києві в ТЦ Епіцентр на вулиці Бальзака, в Чабанах в ТРЦ Епіцентр на Одеському шосе та в Чернігові в ТЦ Епіцентр, побудованому на місці торгового центру, знищеного на початку повномасштабного вторгнення.

Нещодавно відкрили ще один Food Market в ТЦ Епіцентр у Броварах. Загальна площа цього об’єкту близько 3000 кв. м.

А загалом на 2025 рік планується відкриття п’яти нових Food Market у різних регіонах України.

Утім, можливо і більше, якщо безпекова та економічна ситуація в країні буде більш сприятливою.

— У повномасштабне вторгнення популярності набирає формат магазинів біля дому. Чи планує Food Market експерименти з форматом цьогоріч?

— Насправді ми постійно експериментуємо: як з асортиментом та сервісами, так і з форматом та площею наших об’єктів. У нас є невеликі за площею магазини з базовим набором продуктів, проте найуспішнішими є повноцінні продуктові гастромаркети з широким асортиментом товарів, власною кулінарією, свіжою випічкою та фуд-кортом з готовими стравами. Зараз в мережі працює 16 таких об’єктів. Їх оптимальна площа – 2800-3200 кв. м.

Паралельно ми продовжуємо розвивати магазини Епіцентр Express, в яких теж є продуктові категорії. У деяких точках цього формату категорія продуктів харчування займає до 50% і має потенціал до подальшого зростання.

— На 2025 рік заявлено відкриття зо двох десятків ТРЦ, чи не планує Food Market виходити за межі Епіцентр?

— Станом на зараз питання розвитку проєкту поза межами мережі Епіцентр не розглядається. Адже ми все ще маємо значний потенціал для розвитку всередині власних торгових центрів. Особливо в містах-мільйонниках: Києві, Одесі, Дніпрі, Харкові та Львові. Утім, плануємо відкривати Food Market і в невеликих містах. Наприклад, цьогоріч плануємо відкриття магазину в Обухові Київської області.

— На скільки відсотків виріс середній чек торік та яке було зростання по кількості чеків?

— У минулому році середній чек в продуктовому напрямку компанії збільшився на 15%, тоді як кількість чеків – на 20%. Варто також зазначити, що в торгових центрах, де вже працює Food Market, продукти харчування чи напої можуть зустрічатися в кожному другому чеку.

— На скільки відсотків збільшився товарообіг в 2024 році у порівнянні з 2023 роком?

— Загалом, результати роботи у 2024 році перевищили наші очікування. Товарообіг продуктового напрямку компанії торік збільшився на 29% у порівнянні з 2023 роком. Це значно перевищує середньоринковий показник. Тож ми збільшили свою частку ринку.

Про споживацькі тренди та відвідуваність

— Зважаючи на те, що українці все частіше відмовляються від преміальної імпортної продукції та віддають перевагу готовим стравам, як реагуєте на зміни в попиті?

— У сучасному світі не реагувати на зміни споживчих настроїв неможливо. Ми постійно аналізуємо споживчий кошик і можемо виділити одразу декілька помітних трендів. По-перше, це суттєве зростання попиту на готову їжу.

Минулого року наші продажі кулінарії зросли більш ніж на 50%.

Ми реагуємо на цей тренд розширенням асортименту готових страв, орієнтуючись на потреби споживачів у швидких та якісних рішеннях для харчування. По-друге, працюємо над новими лінійками продукції, власним виробництвом, унікальними пропозиціями, які відповідають очікуванням клієнтів. При цьому використовуємо сучасні технології зберігання та пакування, що забезпечує свіжість та безпеку готових страв. Зрештою все це сприяє підвищенню довіри споживачів та збільшенню продажів у цьому сегменті.

— Готова їжа – один з драйверів зростання Food Market, на чому робите акцент?

— Ми робимо акцент на власному виробництві. Це дає нам змогу бути гнучкими та швидко реагувати на зміни споживчих уподобань. До речі, крім кулінарії, торік у нас суттєво збільшилися продажі власного м’ясного та рибного виробництва. Збільшення продажів цієї категорії склало +71,6% у порівнянні з 2023 роком. Також високий рівень зростання продемонструвала наша пекарня (+47,9%). Такі цифри відображають плідну роботу компанії з посилення зазначених напрямків.

— Категорії фреш та алкоголь продовжують зростати?

— Так, ми працюємо над збільшенням продажів цих категорій. Попри складності в роботі з категорією фреш, вона вкрай важливий для споживача та ритейлера. Це товар щоденного попиту, який купується регулярно, тому його якість формує загальне враження про магазин. Фреш минулого року зріс на 43,3%.

Продажі алкоголю та безалкогольних напоїв торік збільшилися на 25%.

Подальший розвиток алкогольної продукції відбуватиметься шляхом посилення власного імпорту.

— Які Food Market в столиці є рекордсменами по відвідуваності?

— Найбільш результативними за кількістю чеків у мережі Food Market є торгові центри у Києві на вулицях Берковецькій, Полярній та Оноре де Бальзака. У цих ТЦ працюють наші флагманські магазини формату гастромаркет з великою площею, широким асортиментом страв власного виробництва, фуд-кортом, пекарнею та кав’ярнями. Ці магазини покривають весь спектр можливих потреб наших покупців, тож і їхня відвідуваність знаходиться на стабільно високому рівні.

— Як формуєте акційні пропозиції? Часто у фуд-ритейлерів збігаються знижки на певні товари.

— Співпадіння акцій в різних мережах – це нормальна історія. Адже великі бренди FMCG часто проводять загальнонаціональні промо-кампанії, узгоджуючи їх з різними мережами одночасно. Крім того, багато категорій товарів мають сезонний попит, тому ритейлери можуть одночасно проводити акції на овочі, фрукти, напої чи товари для святкового столу.

Мережа Епіцентр застосовує комплексний підхід до формування акційних пропозицій, щоб залишатися конкурентоспроможною та максимально відповідати запитам споживачів. При цьому важливу роль відіграють товари власного виробництва, де ми самі контролюємо ціноутворення, а також спеціальні знижки завдяки ефективній роботі з постачальниками.

Про роботу у прифронтових містах, кризу кадрів та плани

— Які складнощі роботи Food Market у прифронтових містах?

— Робота роздрібного бізнесу в містах, близьких до зон бойових дій, супроводжується низкою універсальних викликів, з якими стикаються всі торгові мережі. У першу чергу вони пов’язані з безпекою, логістикою та нестачею персоналу. Через постійні обстріли подекуди торгові точки змушені скорочувати графік роботи або тимчасово закриватися, щоб гарантувати безпеку персоналу та клієнтів.

При цьому доставка товарів у прифронтові міста ускладнена через пошкоджену інфраструктуру, небезпеку на дорогах і зміну маршрутів постачання. Це своєю чергою впливає на наявність асортименту та регулярність поповнення складів. До того ж споживчі настрої в таких містах суттєво змінюється залежно від ситуації. При погіршенні безпекових умов покупці віддають перевагу товарам першої потреби, тоді як всі інші категорії просідають. Це змушує ритейлерів гнучко підходити до асортименту та швидко адаптуватись до існуючих реалій.

— Як в мережі розв’язуєте проблему нестачі кадрів?

— Через повномасштабне вторгнення ситуація з кадровим дефіцитом в Україні стає дедалі складнішою. Окрім масової міграції, значна кількість громадян приєдналася до сил оборони для захисту країни. В Епіцентр частка мобілізованих працівників вже перевищила 25% серед військовозобов’язаних співробітників. Як наслідок, компанія стикається з нестачею кадрів, особливо на посадах, що передбачають значні фізичні навантаження. Щоб адаптуватися до цих змін, HR-департамент разом із керівниками підрозділів активно впроваджує політику залучення жінок на спеціальності, де частіше працюють чоловіки. Уже є успішний досвід працевлаштування жінок-ветеранок у відділі охорони, а також на посадах водіїв вантажної техніки та інших ключових напрямках.

Закономірно, що в таких умовах зростає і важливість утримання персоналу. В мережі Food Market ми намагаємося акцентуватися не на кількості, а на якості персоналу. Тому багато уваги приділяємо навчанню та мотивації людей. У нас створені хороші можливості для зростання: як професійного, так і фінансового. Співробітники, які готові старанно працювати та виконувати додаткові функції, можуть отримувати більшу зарплатню.

— І розкажіть про плани на цей рік.

— Цьогоріч ми продовжимо активний розвиток напрямку. Будемо розширятися кількісно з відкриттями магазинів у нових торгових центрах Епіцентр та продуктових полиць в магазинах Епіцентр Express. Продовжимо розбудовувати власну логістику, виробництво та інші операційні процеси, щоб підвищити ефективність напрямку. У перспективі також розглядаємо вихід в e-commerce і доставку готових страв.

У цілому, наші основні цілі – це задоволення потреб українських споживачів та нарощення частки компанії на ринку продовольчого ритейлу.


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку