Роман Курицький, Building Development: Розпочали будівництво нового ритейл-парку Obriy у Татарові на Івано-Франківщині

Роман Курицький, Building Development: Розпочали будівництво нового ритейл-парку Obriy у Татарові на Івано-Франківщині

1 день тому
  1581
Іван Зайцев

Засновник будівельної та керуючої компанії Building Development розповів про амбітний проєкт створення разом з Alterra Group мережі багатофункціональних торговельних центрів у форматі «ритейл парк», як обирають міста для будівництва нових ТЦ, завдяки чому залучають міжнародних орендарів та яким буде новий ТЦ Obriy у селище Татарів біля Буковелю.

Building Development – нетиповий український девелопер торговельної нерухомоcті. На відміну від багатьох компаній, які захоплюються будівництвом великих ТРЦ на десятки тисяч квадратних метрів у містах-мільйониках, Building Development обирає для своїх проєктів невеликі міста з населенням у пару десятків тисяч людей, але з великим потенціалом завдяки транзитному трафіку. Ще одна особливість: як правило, у таких містах немає сучасних професійних торговельних центрів, тому конкуренція мінімальна.

Чому обрали саме такий шлях розвитку, як визначають місця для будівництва торговельних центрів, завдяки чому вдається залучати у такі об’єкти міжнародні бренди та на який трафік розраховують, в інтерв’ю RAU розповів засновник Building Development Роман Курицький. Приводом для розмови став новий проєкт девелопера – торговельний центр Obriy Tatariv у селищі Татарів на Івано-Франківщині.

– Чому обрали саме Татарів? Це ж невеличке селище, і навряд місцеві мешканці зможуть забезпечити необхідний трафік для успішної роботи ТЦ.

– В мене давно була ідея побудувати у цьому регіоні щось сучасне, красиве та функціональне. Не в останню чергу через те, що досить часто там буваю: я люблю гори і їжджу туди з 2003 року, відвідую Буковель, до якого від Татаріва 10 хвилин, причому приїжджаю як взимку, так і влітку. І помітив, що останнім часом влітку туристів та відпочиваючих у цьому регіоні чи не більше ніж взимку.

А головна траса на Буковель йде якраз через Татарів. Річна відвідуваність курорту – близько 2,5 млн людей, але професійних торговельних об’єктів там взагалі немає. Більше того – в Татарові йде розгалуження доріг, неподалік поворот на Ворохту, Верховину, Говерлу, Косів, які теж є великими туристичними центрами. Частково захоплюємо трафік на Закарпаття, тому що через Татарів йде дорога на Мукачеве, Рахів та Ясені.

– Тобто орієнтуєтеся на туристичні потоки?

– Не тільки. В зоні охоплення ТЦ вистачає і місцевих мешканців, дохід яких за останній час дуже піднявся, і які зацікавлені в якісному шопінгу. Основна зона охоплення – до 10 хвилин на машині – це 45 000 людей. Вторинна – до 20 хвилин на авто – 61 000. Беремо до уваги і те, що за останні роки – навіть до повномасштабної війни – багато людей з різних куточків України переїхало в ці локації. Активно розвивається інфраструктура, будуються готелі, розбудовують гірськолижні курорти, розвивається сфера послуг: тобто відбувається поступовий приріст платоспроможного населення.

І це не враховуючи транзитний трафік, який в сезон просто зашкалює! Тому наша зацікавленість в будівництві ТЦ у цій локації більш ніж зрозуміла.

– Довго обирали місце для ТЦ Obriy Tatariv?

– Ділянку шукали близько чотирьох років. По-перше, нас цікавила виключно права сторона траси, щоб перехоплювати транзитний трафік на Буковель. Тому шукали ділянку від Яремче до перехрестя з поворотом на Буковель. По-друге, нам потрібна була досить велика ділянка для будівництва ТЦ і прилеглої інфраструктури: щоб розмістити великий паркінг, зони відпочинку і так далі. По-третє, що теж досить важливо, і значно обмежувало варіанти вибору: ділянка під будівництво мала бути порівняно рівною. Врешті-решт вдалося знайти майданчик площею біля двох гектарів, який повністю задовольнив наші вимоги.

– Яким буде майбутній ТЦ?

– Це буде не класичний торговельний центр, а ритейл-парк. Головна його особливість: що всі магазини будуть мати окремий вхід з фасаду, а торговельні галереї у класичному розумінні будуть взагалі відсутні. Декілька таких проєктів вже є в нашому портфоліо, ми розуміємо і любимо цей формат.

– Яка його площа?

– Орендна площа – 8000 кв. м. Завдяки формату майже всі площі придатні для оренди, порожніх місць немає, все використовується максимально ефективно.

– Коли проєкт стартував?

– У жовтні минулого року ми оформили документи на ділянку і приступили до проєктування. Зараз будівництво йде повним ходом, земляні роботи та монолітні роботи тривають.

– А коли плануєте відкрити об’єкт?

– Попередній план – до кінця року, але сподіваємося відкритися раніше. Подивимося.

– Це повністю ваш проєкт?

– Як і в попередніх випадках, над ним ми працюємо з партнером – Alterra Group. Ми разом займаємося концепцією проєкта, брокеріджом та виступаємо як керуюча компанія, тобто закриваємо весь спектр послуг самі.

– Хто буде представлений на локації?

– Як тільки безпосередньо розпочали реалізацію проєкту, одразу побачили чималу зацікавленість від мережевих операторів різного рівня: від міжнародних гравців до локальних ритейлерів.

Плануємо розмістити в ТЦ до 15-ти операторів різних сегментів, які будуть повністю задовольняти попит споживачів на все необхідне.

– Вже є підписані орендарі? Які мережі виступлять якірними орендарями?

– Підписаний договір з Jysk, який займе лощу 1300 кв. м. Це топова для них локація, оскільки навколо безліч готелів, туристичних баз, домів відпочинку, хостелів: тобто потенційних клієнтів, які якраз зацікавлені в наявності у безпосередній близькості такого магазину.

Продуктовим якорем стане західноукраїнська мережа Torba. Може, в Києві, на сході чи в центрі України її не особливо знають, а на заході країни в цього ритейлеру дуже міцні позиції й висока лояльність до бренду.

Підписаний договір з fashion-брендом Sinsay: він займе 700 кв. м. Ведемо переговори й з іншими мережами.

– З ким саме?

– Наприклад, з LC Waikiki, Епіцентр, Rozetka, однією з провідних мереж виномаркетів, передбачено розміщення зоомагазину – спілкуємося з Master Zoo та E-zoo. Попередня домовленість вже є з мультимаркетом Аврора, обов’язково буде магазин сегменту drogerie, скоріш за все – Eva, сервісні послуги, сподіваємося долучити Нова пошта, плюс кафе і ресторан – вже досягли домовленість з кафе-кондитерською та IQ Pizza. Звичайно, аптека, бачимо там супермаркет електроніки, Книгарня Є.

Більше того: вже на завершальній стадії переговори з дитячим розважальним центром Країна Мрій. Цей напрям в регіоні взагалі відсутній, а запит від споживачів є: з дітьми там немає куди особливо піти, наприклад, відсвяткувати день народження.

– Дитячі центри зазвичай займають чималу площу. Як ви плануєте на 8000 кв. м розмістити і продуктовий якір, і ДРЦ, і LC Waikiki, i Sinsay, i Епіцентр?

– Ви праві, тому вже розглядаємо можливість збільшення площі до 10 000 кв. м – саме під дитячий центр та ще декількох невеличких операторів.

– А що з прилеглою територією? Будете там щось робити?

– Найголовніше і найважливіше, що ми там зробимо: це облаштуємо парковку. Це болюче питання для Карпатського регіону, і ми хочемо забезпечити максимальний комфорт нашим відвідувачам. Орієнтовно вона буде розрахована на 230 машиномісць, що дасть змогу усім відвідувачам без проблем розмістити свої авто.

– Плануєте щось особливе в оформленні ТЦ?

– Так, буде дуже яскравий і привабливий візуал, декор з елементами мозаїки, оригінальні елементи з місцевими мотивами. Суттєва перевага цієї локації: великий фасад, який виходить прямо на трасу. Він довжиною 250 метрів, тому маємо можливість зробити його яскравим, примітним та таким, що запам’ятовується. Також встановимо велику стелу для пригортання додаткової уваги.

Для нас дуже важлива культурна складова. Хочеться не тільки збирати вже сформований трафік покупців, але і створювати новий. Для цього плануємо реалізувати в рамках торгового центру художню галерею, публічний простір — місце для проведення навчальних заходів.

В основі культурної складової закладаємо мозаїку на фасаді — історично розвинений в Україні вид мистецтва, що, на жаль, останнім часом занепадає. Ми відкриємо його українцям з іншої сторони, надамо можливість пишатися локальним художнім витвором. Знаємо, що це гарно працює з комерційної точки зору, приваблює на локацію набагато більше ауторії, яка їде туди спеціально.

– Безпека і енергонезалежність. Як вирішили це питання?

– Поруч з ТЦ в окремо приміщенні будуємо бомбосховище – це вимагає і закон, і здоровий глузд. Obriy Tatariv буде забезпечений генераторами, на всій покрівлі буде встановлена сонячна електростанція.

– Які ваші подальші плани?

– Надалі розвивати мережу ТЦ Obriy у форматі ритейл-парк. Окрім Татаріва, вже будуємо ще один об’єкт на заході України – у Львові на в’їзді з Києва, далі розглядаємо будівництво схожого торговельного центру під Києвом, в стадії розробки ще один ТЦ на Івано-Франківщині. А далі – тільки вперед!


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку