Галя Балувана – найпопулярніша ТМ заморожених напівфабрикатів в Україні, за результатами опитування Pro-Consulting. У 2024 році вона була на першому місці, випередивши такі ТМ, як Три ведмеді, Рудь, Левада і Геркулес.
У 2023 році Олександр Теліга подав позов проти Володимира Матвійчука. Спір – через права на вивіску «Галя Балувана, домашні напівфабрикати». Пізніше він відкликав позов. Непорозуміння владнали й далі разом працюють над розвитком «Галі», запевняли партнери. Чому вони все ж «розлучилися»?
Різні погляди
Розрив почався ще кілька років тому, писав Forbes Ukraine. У 2021-му партнери поділили власні торгові точки у Луцьку, але розвивати франшизу продовжили разом. «Деякий час тому ми почали фокусуватися на різних цілях і викликах», – розповідає Алла Теліга.
Влітку 2021 року Теліга запустила окремо від Матвійчука магазин Wesoła Paniу Польщі. За форматом він схожий з «Галею», але там готують напівфабрикати не тільки української, а й польської кухні. На лютий 2025-го у за цією франшизою працюють 140магазинів у Польщі, Нідерландах, Латвії.
Після початку повномасштабного вторгнення Матвійчук теж запустив окремий проєкт за кордоном – MultiCook. Йому вдалося виростити власну міжнародну мережу магазинів напівфабрикатів до 273 закладів станом на лютий. Географія – від Польщі до США та Канади. «У нас неодноразово виникали труднощі через різні погляди на розвиток бренду», – зазначає Матвійчук. Він каже, що наполягав на змінах: вкладати більше ресурсів, залучити нового директора, але домовитися не вдалося.
Скільки приносить «Галя Балувана»
Фінансові показники власного бізнесу засновники Галі Балуваної не розкривають. Виторг єдиної спільної компанії Матвійчука і Теліг Готуємо по‐домашньому у 2022 році становив 18,5 млн грн (у 2023-му – 13,2 млн грн), свідчать дані YouControl. Для такої масштабної мережі досить скромні фінансові результати, що не збігаються з іншими цифрами. Так, на сайті компанії вказано, що за минулий рік в Україні відкрито 350 точок Галі Балуваної.
Якщо припустити, що це все не перші магазини, то сумарний паушальний внесок мав становити 26,2 млн грн, а щомісячні роялті – понад 15 млн грн. Матвійчук не захотів пояснювати ці розбіжності, додавши, що має ще одну юридичну особу, але не назвав її.
Ще однією причиною розриву підприємець називає розфокус партнерів. Тільки за останній рік вони запустили додаткові мережі: Теліги – чебуречну Ціберек,а він сам – фаст-фуди Multibarі ресторани здорового швидкого харчування Gabar
«Врешті ми вирішили, що бренд краще розвиватиметься під керівництвом одного власника», – додає Матвійчук. За його словами, від Алли Теліги прийшла пропозиція, і він переуступив бренд.
Фінансові умови угоди не розголошуються через конфіденційність домовленостей між сторонами.
Курс на зростання і нове меню
«Можу підтвердити, що Володимир Матвійчук вийшов зі співзасновників бізнесу, – каже Алла Теліга. – Але у нього залишаються 13 магазинів Галя Балувана у Луцьку».
Теліги як засновники продовжуватимуть розвивати мережу разом із партнерами-франчайзі. У планах – залучити спеціалістів з розвитку, покращувати та збільшувати мережу, каже Алла Теліга. «Плануємо відкрити 300 магазинів і тісніше співпрацювати з українськими шеф-кухарями, залучати їх до розробки нових лінійок страв», – говорить вона.
Що робитиме далі Матвійчук? «Планую зосередитися на розвитку власних брендів», – каже він. На ринку напівфабрикатів України – заповненість ніші поки лише 30%, оцінює підприємець.