
Король пиріжків: як сімейний бізнес Fornetti перетворився на міжнародну франшизу


Завдяки використанню новаторських підходів у традиційному бізнесі засновник компанії Йожеф Палашті (József Palásti) перетворив сімейну справу на одну з найбільших франчайзингових мереж Угорщини, а згодом і всієї Східної Європи.
Невеличка пекарня – це класична та перевірена часом ідея для родинної справи. Ідея розповсюдження замороженої випічки теж була добре відома в інших країнах. Запровадити цей бізнес в Угорщині засновник компанії Йожеф Палашті (József Palásti), що працював у звичайній пекарні, зважився під тиском економічних обставин: зростання безробіття і складна економічна ситуація, що сталася після скорочення державного бюджету 1996 року. Але новий бізнес він розпочав з нових продуктів та підходів.
1 березня 1997 року майстер-пекар заснував компанію Fagyasztott Pékáru-gyártó és Forgalmazó Kft (ТОВ «Виробництво та дистрибуція заморожених хлібобулочних виробів») й відкрив маленьку сімейну пекарню в угорському містечку Кечкемет. Для випікання та заморозки булочок з листового тіста переобладнали старий таунхаус. Але продавали булочки не поштучно, як робили всі, а на вагу. І, власне, з цього моменту історія пішла не класичним шляхом. Ще однією інновацією Палашті була ставка на мобільні печі, які можна було легко налаштовувати та розширювати в точках продажу. На той час до подібної практики в Угорщині не звикли і це було ризиковано. Проте ідея спрацювала. У поєднанні з роботою по франшизі ця модель бізнесу вважалася унікальною.
1 січня 1998 року в місті Iгал на півдні Угорщини було засновано компанію Fornetti Pannon Kft й отримано ліцензію на продаж франшизи. Власне саме слово fornetti угорською означає “печений”. Як згадував потім керуючий директор компанії Йожеф Сабо (Jozsef Szabo), для початку бізнесу компанія просила всього кілька сотень євро, пропонуючи варіант «м’якої» франшизи, коли франчайзі покриває лише поточні витрати і отримує її на пільгових умовах (наприклад, за півціни). І це призвело до вибухового зростання числа партнерів, а новини про новий бізнес швидко поширювалися «сарафанним радіо». І навіть перспектива спаду ринку не викликала побоювань у власника. «Коли люди залишаються без роботи, вони йдуть пити, – казав Сабо. – А потім вони будуть голодні – і ми будемо готові запропонувати їм дуже велику і вигідну випічку». Компанія запустила франчайзингову мережу в регіоні Трансданубія.
У той період було збудовано перший великий виробничий цех Fornetti у Кішкунфеледьгазі, де виготовляли та заморожували випічку для франчайзерів. Тоді ж розширили асортимент, додавши до булочок з сиром та зі шкварками продукцію з ванільною та абрикосовою начинкою.
У 1999-му, через два роки після заснування, Fornetti вийшла на міжнародний ринок – її франчайзингові точки відкрилися у Польщі, Словаччині та Хорватії. Засновник Fornetti обрав досить просту бізнес-модель: вся випічка готується на заводі материнської компанії, а власникам франшиз залишається лише допекти її у тій самій мобільній печі та продати. Цього ж року розпочалася рекламна кампанія «Продукт місяця», коли Fornetti пропонував новий продукт щомісяця. Зокрема, був представлений рулетик Girella, який став дуже популярним завдяки спеціальній технології прокатки тіста.
У 2000 році лише в Угорщині компанія мала 1200 франчайзі та 1500 пунктів продажу. Її продукція була представлена в усіх великих містах та продовольчих магазинах. Після виходу на ринки Чехії та Румунії мережа Fornetti розширилася до 2700 точок у Центральній та Східній Європі. Паралельно з експансією компанія працювала над брендингом та технологіями: почав виходити журнал Fornetti Info для надання партнерам широкої інформації, а також у 2000-році запустили вже цілий завод у Кішкунфеледьгазі.
Ще через рік (у 2001-му) компанія представила свою фірмову піч Forno di Fornetti, яка завдяки автоматизації дозволила покращити якість продукції і спростити процес керування. Також у серпні 2001-го в Кечкеметі запустили ще один завод (площею 4000 кв. м) та франчайзинговий центр, що став координувати роботу 10 Fornetti Master Franchise, тобто посередників з продажу франшизи у різних країнах. Нагадаємо, майстер-франшиза – це ланцюжок договорів між трьома сторонами – правовласником бренду (франчайзером), майстром-франчайзі та юніт-франчайзі. Цей комплекс збудували за підтримки Міністерства економіки Угорщини. Згодом це місце перетворилося на штаб-квартиру компанії.
2002 рік розпочався зі створення єдиного іміджу мережі та подальших технічних новацій. Зокрема, в березні лінійка продукції Fornetti Express поповнилася виробами без дріжджів. Вона дозволила скоротити випічку однієї партії до 35 хвилин, завдяки чому починати продажі можна було раніше. У травні асортимент розширили виробами, що продавалися поштучно. А восени запустили лінійку заморожених виробів Fingers Food, що продавалися в супермаркетах і які треба було випікати вдома.
Завдяки гранту від уряду Угорщини в рамках «Плану Сечені» (2000-2003 рр. для підтримки бізнесів, здатних покращити конкурентоздатність країни з рештою Європи) в другій половині 2002 року зробили більш доступною свою турбопіч, що додатково вплинуло на кількість нових партнерів. Того ж року Сербія стала наступною країною, що приєдналася до системи франчайзингу Fornetti (Fornetti Mini Peciva).
У 2003 році компанія Fornetti витратила 1,5 млрд форинтів (6 млн євро) на модернізацію свого заводу в Кішкунфеледьгазі, де встановила найпотужнішу в країні тунельну піч безперервної дії площею 150 кв. м. Підключена до автоматичної виробничої лінії, вона могла виготовляти 1 тонну готової випічки на годину. До асортименту додали нові напівфабрикати та готові вироби: круасани, мафіни та понтіно (прямокутна піца). Спеціально для ринку Румунії розробили нові продукти Telemea (назва місцевого сиру) й нові смаки стали найпопулярнішими позиціями асортименту в цій країні.
Цього ж року перші точки відкрилися за межами Європи – в Кувейті. Модернізація також торкнулася управління замовленнями від партнерів: з 2003 року продаж продукції здійснювався через автоматичну систему, що зробило процес більш простим та ефективним. В 2004-му компанія отримала сертифікат BVQI, що підтверджує сертифікацію IFS та ISO 9001-2000. Того ж року почався випуск попередньо ферментованих виробів, які можна було не розморожуючи готувати на місці за 15 хвилин.
Водночас компанія продовжила експансію на територію країн колишнього СРСР – в серпні 2004 року було створено компанію Форнетті-Україна і розпочався розвиток франчайзингової мережі Fornetti. Рік потому на додачу до франчайзингового бізнесу в Україні запустилося і виробництво – завод з виготовлення замороженої випічки «Форнетті -Україна» у смт Козелець на Чернігівщині. В Угорщині теж розширили виробництво – у травні 2005-го відкрили додаткові 3000 кв. м потужностей на Fornetti Pannon Kft в Ігалі.
У серпні 2006-го настала черга розширення заводу в Кечкеметі, де за 3,5 млн євро, встановили три повністю автоматичні виробничі лінії, кожна з яких щогодини видавала тонну продукції. Крім того, почалася повна зміна ІТ-системи загальною вартістю 1,2 млн, в тому числі: корпоративної системи управління, системи обслуговування клієнтів, управління замовленнями та виставлення рахунків.
За визначенням Franchise Europe компанія стала провідною франчайзинговою компанією Центральної та Східної Європи та посіла 3-е місце серед найкращих франшиз у Європі, а також зайняла друге місце в своїй категорії в рейтингу Топ-500 кращих компаній 2005 року.
В цей час ходили чутки, що команія Fornetti, яка мала вже 20 власників майстер-франшиз від Дубліна до Кувейту та близько 2500 партнерів в Угорщині, розглядає можливість виходу на ринок США. За словами тодішнього директора франшизи Fornetti в Угорщині Тібора Молнара, аби стати франчайзі мережі, потрібно було сплатити одноразовий внесок у розмірі 150 000 форинтів (600 євро) й надалі лише оплачувати покупку напівфабрикатів. Але з умовою досягти за три місяці об’ємів продажу в 750 кг і брати участь в організованих маркетингових акціях Fornetti. Наприклад, восени 2007 року стартувала нова кампанія під назвою «Хіт тижня», яка означала, що партнери пропонували продукт зі знижкою 20% протягом тижня у кожному двотижневому циклі. Піч та іншу техніку забезпечувала компанія, так само як логістику та цілодобовий сервіс. В Угорщині компанія вже орієнтувалась на поселення з 2000–3000 жителів як на можливу територію зростання.
Аби залучити ще більше клієнтів та партнерів, компанія активно застосовувала різноманітні прийоми. Так, 1 вересня 2005 року відкрився перший референс-магазин Fornetti Altro у Кунсаллаші, який виконував функцію зразкової торгової точки та шоу-руму, меблі до якого були розроблені та виготовлені компанією Fornetti. В 2006-му в цьому виставковому залі запустили проєкт Fornetti Pizza, пропонуючи клієнтам як можливість пообідати в ресторані, так і можливість доставки. Для оснащення точок продажу стильними меблями збудували фабрику та столярну майстерню Fornetti.
Тоді ж публіці представили асортимент продукції Fornetti поштучно під назвою XXL Fornetti. Протягом 2006 року мережа взяла участь у кількох масових заходах та фестивалях у різних частинах країни, включаючи Фестиваль рибного супу в Баху, змагання з плавання озером Балатон, а також Дебреценський квітковий карнавал. Згодом такі фестивальні тури стали важливою складовою роботи компанії з аудиторією.
Відповідаючи тодішнім запитам споживачів на здорове харчування, восени 2007 році компанія оголосила про відмову від використання «поганого» маргарину з високим вмістом трансжирів хоча це потребувало зміни технологічних рішень і певного часу (до квітня 2008-го). Компанія також постійно тестувала нові продукти, як от шоколадний Fornetti у 100 магазинах в 2008 році, й потім запускала їх по всій мережі.
Напередодні світової фінансової кризи Fornetti продовжував нарощувати виробництво, в тому числі на своїх закордонних заводах, зокрема в Румунії (в місті Тімішоара) та Болгарії, де Fornetti Bulgaria купила ділянку в Іхтімі (неподалік від столиці – Софії) та в 2009-му запустила завод вартістю 5 млн євро. Також в Болгарії Fornetti відкрила свою першу виставкову пекарню в 2007 році. Як зазначала місцева преса, в 2007 році виробнича потужність восьми заводів Fornetti, розташованих у шести країнах, становила майже 7000 тонн на місяць. Згодом Fornetti навіть отримала нагороду “Франчайзингова мережа року” Угорської асоціації франчайзингу за успішну автоматизацію своїх виробничих підприємств за кордоном, незважаючи на несприятливі економічні умови.
За шість років в Угорщині компанія подвоїла продажі з 7208 тонн в 2001 році до понад 15 968 тонн в 2007 році. Всього компанія продала в 2007-му більше 48 000 тон випічки в регіоні, отримуючи дохід у розмірі 86 млн. євро, при цьому найбільшим ринком була Румунія: там компанія реалізувала 18 339 тонн і заробила 27 млн євро. Тому не дивно, що в модернізацію виробництва в цій країні було вкладено 10 млн євро. За словами самого Палашті, румунський підрозділ франшизи був більш прибутковим, ніж українські та сербські дочки (де в 2004 році було відкрито заводи). Продажі компанії в Румунії зросли в середньому на 20% за останні роки, і Fornetti планував створити дві логістичні бази (по 1,3 млн євро кожна), щоб задовольнити зростаючий попит. Таку ж базу за 1,5 млн євро поблизу Загреба планували і в Хорватії.
Водночас сербська Fornetti Mini Peciva до кінця 2010 року розвинула мережу з понад 400 франчайзі в Сербії та близько 200 франчайзі в Македонії, Албанії, Чорногорії та Боснії та Герцеговині. Загалом продукцію Fornetti можна було знайти в 26 країнах, включаючи Великобританію, Кіпр, Швецію та ін.
Проте наслідки економічної кризи 2008-2009 рр змісили навіть такий успішний бізнес змінювати свою бізнес-політику. Тому в 2010 році стартувала програма «Нова ера», спрямована насамперед на масштабне відкриття фірмових точок у супермаркетах та магазинах. Що посилило позиції бренду, який провів уніфіковану модернізацію точок та їх нових елементів дизайну. Крім того, ці магазини перейшли на процеси, визначені на основі плану випікання. В результаті до Fornetti приєдналися нові магазини, а третина існуючих точок наростила виторг на 15-20% за кілька років завдяки впровадженню нових груп продуктів.
Fornetti виготовляла модульні меблі для точок продажу на власному заводі (тому їх можна було підібрати під розміри будь якого приміщення). Власна група дизайнерів допомагала партнерам у створенні магазину, маркетингова група допомагала з бізнес-концепцією, а спеціально створений навчальний центр готував персонал. Згодом усі компанії Master Franchise створили подібні учбові центри. Також було оновлено імідж бренду, народився новий логотип другого покоління.
Компанія створила чотири основні типи контрактів, які реформували правову основу системи франшизи. Але надання франшизи лишилося без виплати звичайного роялті. Найбільшими витратами франчайзі була оренда торгової точки площею 15-20 кв. м, обладнання приміщення та оплата застави за піч (1250 євро), яка повертається у разі розірвання договору. Тобто партнеру треба лише випікати заморожені продукти і, звичайно, вести бухгалтерію. Початкові витрати для франшизи Fornetti були в межах 2000-3000 євро, залежно від розміру та розташування магазину. Націнка для франчайзі становила 30%. Одним із головних критеріїв надання франшизи є місце розташування магазину: не дозволяється відкривати магазин поблизу одного з існуючих партнерів. Компанія не робила різниці між тими, хто хоче збагатити пропозицію своїх пекарень випічкою Fornetti, і тими, хто відкриває магазини для продажу виключно продуктів Fornetti.
Послідовна реалізація раніше розпочатих процесів реконструкції та модернізації допомогли мінімізувати падіння продажів в Угорщині під час кризи. Проте спад був помітний на міжнародному ринку франчайзингу, особливо у Балканському регіоні. Наприклад, у Румунії з 560 співробітників лишилося 250. У цей період застою Fornetti створила «полігон» для випробування різних типів магазинів, а також різне технічне та технологічне обладнання.
В 2012 році запустили комплексну програму розробки продуктів та технологій. Дослідження та чергова порція приватних інвестицій у 1 млрд форинтів (понад $3,5 млн) в завод у Кішкунфеледьгазі допомогли суттєво розширити продуктову лінійку та почати виробництво нових видів випічки, у тому числі і для прихильників здорового харчування. У 2014 році штат компанії лише в Угорщині налічував 800 співробітників, а дохід Fornetti сягнув 64,6 млн євро.
Водночас компанія замовила велике маркетингове дослідження іміджу бренду, яке показало необхідність оновлення. З точки зору споживачів, ідеальна пекарня має такі характеристики: естетично представлена продукція, свіжість, різноманітні смаки, освітлення, чистота, вишукані елементи дизайну, сезонні акції, скидки, постійна якість, швидке обслуговування.
У 2014 році мережа оновила свій імідж і логотип. Зокрема, для продукції кожної групи товарів присвоєно унікальний кольоровий код. Акцент ще більше змістився на естетичне розміщення продукту, освітлення, а також чіткість і прозорість, посилені складними елементами дизайну.
Але знаковим для бізнесу став наступний, 2015-й, коли компанію з управління активами Fornetti Kft придбала швейцарсько-ірландська група Aryzta AG третій у світі дистриб’ютор заморожених продуктів. Його мета – посилити присутність у Центральній та Східній Європі. Проте на той момент продукцію Fornetti можна було знайти лише в 11 країнах світу, де працювало більше 2000 точок. Вже за півроку нові власники відзвітували, що в 2015-му дохід компанії зріс на 12% (до 25 млрд форинтів проти 22 млрд форинтів у 2014 році). Загалом поглинання позитивно вплинуло на бізнес Fornetti: з моменту зміни власника влітку 2015 року оборот компанії збільшився на 40%, досягнувши 100 млн євро (тобто 31 млрд форинтів) за фінансовий рік, який закінчився 31 липня 2017 року. Надалі нові власники розраховували на щорічне зростання в межах 5-6%.
Новопризначений генеральний директор Себастьян Гудінг заявив тоді, що Fornetti досягла меж свого зростання та їй потрібна підтримка професійного партнера з великим досвідом і стабільним фінансовим становищем. Сам засновник мережі Йожеф Палашті відійшов від операційної діяльності. Йому дісталася лише роль зовнішнього консультанта та посла бренду.
На своє 20-річчя в липні 2017-го компанія відкрила свою найсучаснішу пекарню FFB – Fornetti Food and Beverage на площі Октогон у Будапешті. Перші такі пекарні з розширеною пропозицією, оновленим іміджем та системою самообслуговування відкрилися ще в квітні 2016 року. Планувалося відкрити 35 магазинів нового типу FFB в Угорщині та в регіоні, і цей формат мав стати флагманом компанії в її міжнародній експансії, оскільки за два роки компанія знову з’явилася в кількох нових країнах.
Водночас тільки в 2016 році румунському підрозділу вдалося розрахуватися з боргами, що виникли перед кредиторами, банками і партнерами в 2011 році. У січні 2018 року мережа Fornetti почала зростати на Кіпрі, а в наступному році також на Мальті. В 2019 році компанія продовжила активну трансформацію бренду (так званий імідж четвертого покоління), впроваджуючи новий дизайн та сучасні рішення. Основою нової моделі мережі є цифровізація та модернізація з наданням додаткових послуг, наприклад, двосторонні інтерактивні касові дисплеї, що можуть надавати персональні рекомендації в режимі реального часу під час покупки. Компанія, як заявляється на її сайті, ніколи раніше не була такою успішною за результатами своєї діяльності. Але конкретні цифри не наводяться.
Пандемія 2020 року внесла корективи в подальші плани розвитку. В цей рік основний акцент робився на поширення продуктів для випікання вдома з однойменною рекламною кампанією «Випікайте вдома!». Хоча це не завадило подальшому розширенню – до мережі приєдналися нові країни, наприклад, Нідерланди та Молдова.
Після зняття карантинних обмежень Fornetti знову з’явився на фестивалях та масових заходах. Але в 2021 році це був спеціально розроблений фудтрак, що дозволяє одночасно презентувати 72 види продукції. А його дизайн відповідає іміджу четвертого покоління, але упакований у трохи більш святкову, яскраву форму.
Завдяки оригінальним технічним рішенням він може обслуговувати до 2000 людей за добу. В 2023 році вже «фестивалили» два таких фургона. Тоді ж в асортименті з’явилися хот-доги, для яких налагодили власне виробництво сосисок в Кечкеметі. Компанія поступово збільшує свою представленість на ринку вуличної їжі не обмежуючись лише випічкою. Так, з вересня минулого року в асортименті майже 200 магазинів Fornetti з’явився бренд безалкогольних напоїв Sparkly, заснований компанією WhisperTon, який досі був зосереджений переважно на онлайн-продажах.
В 2023 році Європейська асоціація франчайзингу обрала Fornetti Group як «Європейську франчайзингову мережу року». Крім Угорщини, Fornetti Group має представництва у Румунії та Болгарії. Загалом у компанії працює понад 1200 співробітників, а чисельність співробітників франчайзингової мережі перевищує 15 000 людей, що робить компанію значним роботодавцем у міжнародному значенні. Наприклад, у Румунії працює понад 800 франчайзингових магазинів, де зайнято майже 500 людей.
В даний час продукція компанії представлена у 17 європейських країнах, і щодня мільйон людей обирають її продукцію. Асортимент, що включає понад 200 видів хлібобулочних виробів, представлений у більш ніж 3500 торгових точках по всій Європі. Проте компанія також набирає обертів у секторах роздрібної торгівлі та HoReCa.
Нині на сайті компанії вказано 10 країн присутності бренду Fornetti, з яких три є базовими регіонами з офісами та заводами. Компанія постачає партнерам-франчайзі свою продукцію, підтримуючи їх технологіями, навчанням, маркетингом, логістикою. А також постачає заморожені або вже готові до вживання вироби по всім каналам — від HoReCa до великих мереж магазинів, в томі числі під ВТМ мереж. Зокрема, продукція представлена в торгових мережах Європи, таких як Lidl, Tesco, Auchan, Penny, Carrefour, Kaufland, Metro, Billa, Mega Image, Family Frost, Bofrost. Завдяки підтримці компанії Aryzta мережа Fornetti тепер пропонує доступ до понад 5000 продуктів від провідних європейських пекарень.
Як вже зазначалося, в Україні перші торгові точки під брендом Fornetti з’явилися у 2004 році. Через рік почав роботу завод «Форнетті-Україна» з виробництва випічки глибокого заморожування на Чернігівщині. На той час культура вуличної їжі та бізнесу за франшизою в Україні тільки починала розвиватися, ніша була практично вільною. Хоча випічка з листкового тіста була не надто популярною. Проте, як зазначала тодішній гендиректор Форнетті-Україна Таїса Василишина, український ринок вважався одним із найбільших на пострадянському просторі, тому материнська компанія (через Форнетті-Європа) вирішила розвиватися саме тут попри всі ризики. Справи йшли непогано: за три роки запустили три лінії виробництва та сертифікували підприємство за системою ISO 9001. В 2009-му після модернізації завод міг видавати щомісяця 1000 тонн продукції. Окрім цього відкрилися регіональні центри у Дніпрі, Одесі та Тернополі.
До 2013 року в Україні відкрилося близько 700 франчайзингових точок практично в усіх регіонах, а найбільш перспективними вважалися Київ, Донецьк, Харків, Одеса та Дніпропетровськ. Своїм партнерам Форнетті-Україна пропонував відкрити точку в одному із чотирьох форматів: “Магазин в магазині”, “На вулицях міста”, “Магазин гарячої випічки” та “Пекарня”. Компанія рекомендувала розміщувати торгову точку на площі від 8 кв. м, а необхідну суму інвестицій (в середньому 25 000 грн) можна було отримати від компанії через програму мікрофінансування. Fornetti також практикував мультифранчайзинг, завдяки чому більше 40% партнерів відкривали по кілька точок.
Окрім продажу франшиз Fornetti в Україні відправляв заморожену випічку на експорт (до Словаччини, Чехії, Молдови тощо), а також продавав свій товар через міні-пекарні франчайзі та хлібобулочні відділи супермаркетів. Окрім продукції власне для Fornetti завод випускав вироби також під ВТМ відомих продуктових мереж таких як АТБ, Fozzy, EKO, Varus, Billa, Велика Кишеня. У продуктовому портфелі компанії було понад 100 найменувань продукції. Згодом конкуренція в Україні посилилася з появою місцевих брендів, таких як Aroma Kava, Кулінічі, Сімейна пекарня, Lviv Croissants.
Тож у 2017-му компанія Форнетті-Україна офіційно змінила назву на Bakery Food Industry (BFI) та анонсувала в 2018 році розширення та переформатування мережі. Основною торговою маркою ще залишався Fornetti. До кінця 2019 року мали оновити принаймні половину працюючих точок та почати відкривати партнерські міні-пекарні у новому форматі. Мова йшла про формат пекарень-кав’ярень, де стандартний асортимент розширено сендвічами та десертами, а також додано великий вибір кавових напоїв та чаїв. BFI Service – авторизована, дистриб’юторська компанія, що впроваджує стратегію розвитку франчайзингу ТМ Fornetti в Україні.
Загалом ТМ Fornetti пропонував шість форматів пекарень та пекарень-кав’ярень: три формати Street (S, M, L) та 3 формати Shop-in-shop (А, В, С) — для супермаркетів та ТРЦ. Згідно з новою концепцією розвитку франчайзингової мережі ТМ Fornetti, майбутньому партнеру надавалась кардинально нова модель побудови бізнесу і готовий пакет бізнес-рішень. Франчайзі отримує «бізнес під ключ», який можна запустити за три тижні, сума мінімальних інвестицій – 5 700 у.о., що повертаються через 6-8 місяців після відкриття пекарні. Також передбачалася повна система автоматизації господарського обліку F24 аби франчайзі міг контролювати фінансову діяльність в пекарнях-кав’ярнях в режимі 24/7.
Українські Fishki від Форнетті
Як свідчать дописи на Facebook сторінці мережі, остання точка під вивіскою Fornetti була відкрита в Полтаві по вулиці Європейській 104 А на початку вересня 2019 року. Проте, як розповідав згодом CEO Fishki Food Євген Міщенко, ще в 2018 році власник ТМ Форнетті продав усі виробничі майданчики в Європі, включаючи завод у Козельці. На той момент в Україні залишалося 560 партнерів із 800 точок продажу. Відтоді партнери франчайзі брали на продаж його продукцію, але як називатися – вирішували самі.
Новий власник заводу Олег Міщенко з командою менеджерів, що розвивали Fornetti в Україні, почав у 2020 році будувати свою нову мережу точок з продажу під назвою Fishki з пасивною франшизою у форматі стріт фуд ритейл. Оскільки її розробляла переважно команда, що займалася мережею Fornetti, нова франшиза виявилася доволі схожою на свою попередницю. Та й взагалі тут підкреслюють, що бренд Fishki Food є «нащадком всім відомих закладів» Fornetti.
Інвесторам пропонується на вибір три види закладів: кав’ярня Fishki coffee, піцерія Fishki Pizza та пекарня Danish. Формати кав’ярні та піцерії теж мають три формати (S, M, L). Найбільший L передбачає повноцінну посадку клієнтів всередині закладу. Для Fishki Pizza формату L знадобиться від $8 829, а для закладу Fishki Coffee формату L – від $8100.
Водночас формат Danish, що поєднує в собі каву, піцу, кондитерські вироби та багато-багато іншого – це МАФ площею 14 кв. м, який інвестор отримує у власність за суму від $18 800. Хто хоче, може сам вести справи й користуватися консультаціями фахівців компанії (активний франчайзинг). У пасивній моделі роботи можна взагалі не втручатися у справи закладу, лише отримувати щоденний фінансовий звіт та переглядати камери відеоспостереження. Все інше продавець франшизи Fishki Food бере на себе і за це візьме собі 20% прибутку до моменту окупності, а потім буде вже претендувати на половину.
До початку повномасштабного вторгнення мережа закладів Fishki Food складалася з 26 точок в столичному регіоні, забезпечуючи 10% збуту готової продукції заводу. Решта продається за кордон та через дистриб’юторів і партнерів в Україні (понад 600 бізнес партнерів, понад 30 дистриб’юторів, понад 7000 різних торгівельних точок). В 2022 році додалася ще 31 торгова точка (з них 6 власні). Сам завод після повної реконструкції виробництва та збільшення виробничих потужностей в 2020 році відкрив представництво в США та почав експорт до Туреччини, а потім – до США й Румунії. В 2024 році експорт йшов у вісім країн, певним чином конкуруючи з продукцією закордонних заводів Fornetti.
Проте цікавим виглядає той факт, що з грудня минулого року Bakery Food Industry перейменовано на ТОВ «Харківхліб інвест» і компанія вже як рік має іншого власника (Денис Святобог). Натомість Bakery Food Investment, кінцевим бенефіціаром якого є Олег Міщенко, продовжує працювати в Чернігівській області. Й попри втрату складу з готовою продукцією, сподіваємося, що заплановане до кінця 2025 року збільшення потужностей втричі все таки станеться.