
Фінансова директорка Eva Лілія Воленко визнана однією з найкращих CFO України


Для чого мережа АЗС UPG купила найдорожчі в світі кавомашини, як ця інвестиція вплинула на непаливний чек та коли планує окупити їх.
UPG має 85 АЗС та посідає 10-те місце в Україні за кількістю АЗК. З а даними консалтингової компанії Нафторинок, частка компанії на паливному ринку минулого року становила близько 5%. Але, за даними консалтингової групи «А-95», з однієї АЗС UPG продає більше за конкурентів – до 12 000 л палива на добу, тоді як лідери ринку – ОККО і WOG: по 10 000 і 8000 л відповідно. Одна з причин, як аже директор консалтингової агенції «А-95» Сергій Куюн, пальне у UPG дешевше, але такої ж якості.
Засновник UPG Володимир Петренко продовжує інвестувати: у 2024 році на 55 станціях мережі зʼявилися нові кавомашини Mytico вартістю 37 000 євро кожна – це одні із найдорожчих моделей у світі. Тобто мережа витратила на придбання техніки $2 млн, ще 1 млн євро – на встановлення, навчання персоналу, посуд та маркетинг. «Нові кавомашини дозволяють розширити асортимент для клієнтів, які віддають перевагу лише 100% арабіці, не п’ють каву з кофеїном або мають непереносимість лактози», – каже Петренко. Він планує їх окупити за два роки. “Кавові напої мають один із найбільших показників маржі серед непаливних продажів на АЗС – до 500%”, – підтверджує Олександр Сіренко, аналітик компанії Нафторинок.
Проте поки нові кавомашини не допомогли зростанню непаливного чеку.
Дохід UPG за 2023 рік становив 31,4 млрд грн, прибуток – 182 млн грн. За перші дев’ять місяців 2024-го компанія отримала 28 млрд грн виторгу з прибутком 12 млн грн. Частка непаливних продажів на станціях UPG у 2024-му впала на 1 в. п. – до 7% від виторгу, уточнили у прес-службі компанії. Реалізація кави у структурі непаливних продажів UPG в 2024-му зменшилась, порівняно з попереднім роком, на 1 в. п. – до 17%. У 2024-му UPG продавала в середньому 450 000 чашок кави на місяць, кажуть у компанії. До лідерів ринку поки далеко. У мережі OKKO цей показник – 2,9 млн, у WOG – 1,7 млн чашок, казали минулоріч Forbes віце-президент з маркетингу OKKO Василь Дмитрів та співрозмовник у WOG на правах анонімності.
Джерело: Forbes