Скільки в Україні працює роздрібних мереж: дослідження ринку

Скільки в Україні працює роздрібних мереж: дослідження ринку

Сьогодні
  340
rau

Дослідницька група УРТЦ протягом 2023-2024 років рахувала українські роздрібні мережі та зробила їх сегментацію. RAU публікує основне з дослідження.  

За якими критеріями відбувався підрахунок мереж

Роздрібна мережа – це сукупність точок продажу, яка функціонує як єдина система та під єдиним брендом для реалізації товарів і послуг кінцевим споживачам. До повноцінної мережі має входити принаймні три торговельні точки. Але є виключення, коли їхня кількість може бути меншою. Це стосується тих випадків, коли ця мережа є міжнародною, але в Україні вона представлена в кількості менше трьох торговельних точок. Наприклад, міжнародний оператор ІКЕА представлений в Україні лише однією точкою (яка, до того ж, не працює – прім. ред.).

Ритейл-мережі можуть бути різного формату, включаючи кіоски, але не охоплюють торговельні точки площею до 2 кв. м, наприклад, кава-автомати, банкомати, айбокси. Також до ритейл-мереж не входять торгові оператори, що представлені виключно інтернет-магазинами.

Організаційно-правова форма підприємств може бути будь-якою. Договори оренди торговельних площ можуть підписувати підприємства, ФОП. Головне – це бренд, який є ідентифікатором мережі.

Тож було проаналізовано близько 4500 торговельних компаній, з них мережевими операторами, що відповідають критеріям дослідження станом на грудень 2024 року визначено 2118 мереж, які оперують 74 923 філіалами.

Роздрібні мережі розподіляються за типом. Локальні представлені тільки в одній області України, регіональні – тільки в одному макрорегіоні (виділили Київ, центральний, східний, західний та південний регіони), національні – більш, ніж в одному макрорегіоні.

Тож більшість мереж складають національні мережі.

За кількістю торговельних точок роздрібні мережі розподілились наступним чином:

У середньому на одну роздрібну мережу приходиться 35 торговельних точок, але медіанне значення, яке краще відображає стан ринку, становить шість.

Медіанне значення площі торговельної точки становить 90 кв. м. 41% ритейл-мереж мають середню площу торговельної точки від 50 до 250 кв. м, або 50% – від 30 до 300 кв. м:

За основною товарною категорією найбільша кількість мереж відносяться до таких категорій як fashion (25%), продукти харчування (10%) та громадське харчування (8%):

За кількістю торговельних точок лідером є парфуми, косметика, дрогері (22%), медикаменти (17%) та продукти харчування (15%):

Максим Гаврюшин, голова УРТЦ, підрезюмував: “Проблема підрахунку кількості магазинів і торгових мереж в Україні насправді стоїть дуже гостро. Офіційна статистика с цим завданням не впоралася. До 2018 року Держстат України ще надавало дані щодо кількості торговельних точок різних форматів та торгових площ. Ми неодноразово перевіряли ці дані на прикладі конкретних міст, і на жаль офіційні дані не мали нічого спільного з реальністю. А зараз навіть таких даних статистика не надає. Те що УРТЦ зробила зараз, звісно не вирішить проблему повністю, але принаймні ми маємо розуміння обсягів мережевого ритейлу, скільки його та які його складові. У цьому звіті представлені попередні результати дослідження. Підрахунки тривають постійно”.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку