![Компанія Duna впродовж крайнього місяця доповнила свою фірмову мережу двома новими магазинами в Чернівцях.](https://rau.ua/wp-content/uploads/2025/02/chernivci-400x210.png)
Компанія Duna впродовж крайнього місяця доповнила свою фірмову мережу двома новими магазинами в Чернівцях.
![time icon](https://rau.ua/wp-content/themes/rau-theme/assets/clock1.png)
![](https://rau.ua/wp-content/themes/rau-theme/assets/eye.png)
Щодня компанії, від локальних магазинів до великих мереж, обробляють сотні, а то й тисячі документів. Середньостатистичний офісний працівник щорічно витрачає близько $80 компанії на паперову документацію.
Три місяці. Саме стільки знадобилося мережі мультимаркетів Аврора, щоб перевести 99,8% своїх постачальників на електронний документообіг (ЕДО). У результаті вдалося скоротити витрати, автоматизувати процеси й задати новий стандарт роботи з документами.
Електронний документообіг — це сукупність процесів, які охоплюють створення, обробку, редагування, передавання, одержання, підписування, зберігання, використання та (за необхідності) знищення документів в електронному вигляді. Декілька хвилин — і ваш партнер вже отримав документ, перевірив його та підписав електронним ключем.
Практика запровадження ЕДО досить поширена у світі. Електронний документообіг є обов’язковим для державних закупівель країн Європейського Союзу: компанії, які не використовують його, просто не допускаються до тендерів. А в США всі великі корпорації зобов’язані подавати звітність в електронному вигляді.
Наша держава активно втілює курс на диджиталізацію. Варто зазначити, що цей процес розпочався не п’ять років тому, як багато хто вважає. Закон України «Про електронні документи та електронний документообіг» діє з 2003 року, а разом із Законом «Про електронні довірчі послуги» 2017 року він служить основою цифровізації підприємств. Проте далеко не всі бізнеси в Україні перейшли на ЕДО.
Причина? Відсутність розуміння, як працює система, і страх змінювати налагоджені роками процеси.
Але тенденція очевидна: щороку дедалі більше компаній усвідомлюють, що електронний документообіг — це не лише економія, а й ключ до конкурентоспроможності. Згідно з даними Міністерства цифрової трансформації України, у 2023 році українці використали електронний підпис та печатку понад 20 мільярдів разів, що майже вдвічі більше порівняно з 2022 роком.
Як вийшло реалізувати проєкт у такі короткі строки і чому електронний документообіг є кращою альтернативою паперовому, розповіли в мережі мультимаркетів Аврора.
Перехід на електронний документообіг став амбітним і водночас надзвичайно результативним проєктом для ритейлера. Його реалізація, яка тривала з березня до серпня 2024 року, дозволила максимально ефективно оптимізувати роботу з партнерами.
“У нас була мета — створити сучасну дієву систему обігу документації, яка б допомогла мінімізувати витрати часу, забезпечити прозорість бухгалтерських процесів і підвищити якість співпраці з сотнями наших постачальників”, — коментує Олександр Кустреюк, керівник програми проєктів з диджиталізацї документообігу в мережі Аврора.
Дбаючи про гнучкість процесів і комфорт партнерів, компанія надала можливість своїм постачальникам вибирати серед трьох провайдерів ЕДО: Edin, Вчасно та Comarch. Партнери могли зупинитись на зручному для них сервісі та інтегрувати з ним свої системи без необхідності змінювати налагоджені процеси.
Під час реалізації проєкту переходу на ЕДО створили чітку інфраструктуру, яка дозволила усім учасникам ефективно перейти на новий формат співпраці.
Бізнес, який переходить на цифрові рішення, автоматично отримує конкурентну перевагу, залучає більше партнерів і підвищує свою репутацію на ринку.
Розглянемо переваги ЕДО з погляду бізнесу, який співпрацює з десятками чи навіть сотнями постачальників:
Задачі, які ставила перед собою команда:
Процес переходу на ЕДО передбачав чотири етапи:
Раніше робота з документами була тривалою та копіткою. Для обробки одного звернення потрібно було вручну вивантажити документ у Excel, знайти e-mail постачальника, сформувати лист. Далі чекати зворотного листа з уточненнями на електронну пошту. Потім ще узгодити умови та вручну внести їх у систему. І на завершення створити прихід у GMS, що займало майже 20 хвилин.
Зараз обробка документів виконується без зайвих операцій та з мінімальним втручанням спеціалістів:
“Замість 30 хвилин на одне замовлення тепер потрібно всього декілька секунд. Це можливість створити процеси, що функціонують без паперу та Excel, з мінімальним втручанням людей і максимально точною інформацією на кожному етапі в межах єдиного ланцюга постачання чи повернення товарів”, — розповідає Максим Безрук, заступник комерційного директора по роботі з ключовими партнерами мережі Аврора.
Завдяки впровадженню ЕДО у роботі з постачальниками мережі вдалось:
Загалом сьогодні 99,6% постачальників мережі вже підключені до ЕДО.
Крім цього, в мережі перейшли на використання сервісу Вчасно для підписання договорів, додаткових угод, рахунків, актів виконаних робіт, що значно спростило співробітникам роботу і дозволяє оперативно в електронному вигляді опрацьовувати документи від всіх контрагентів. Також, за даними від партнерів-провайдерів, Аврора отримує від постачальників уже майже 100% зворотних документів, що доводить бажання бізнесів спрощувати документообіг і переходити на ЕДО.
Електронний документообіг має безліч козирів, які можуть допомогти бізнесу бути ще більш ефективнішим та прогресивнішим. Впровадження електронного документообігу в Аврора довело, що навіть масштабний проєкт можна реалізувати за короткі терміни. За три місяці майже 100% партнерів компанії перейшли на новий формат роботи. Це не лише зробило фінансові процеси прозорішими, але й дозволило Аврора заощадити час і ресурси, відповідно підвищивши загальну ефективність.
У мережі цінують партнерів і фокусуються на сучасних технологіях, а не застарілих методах.
“Ми віримо, що партнери підтримають наші прагнення, попередній етап був без сумніву рекордним в історії впроваджень, жодна мережа за такий короткий термін не реалізовували схожі проєкти і не залучала таку кількість партнерів. Всі наступні етапи також матимуть високі показники, адже ми багато часу приділили спілкуванню, пошуку зон зросту і обговорень вирішення складнощів при взаємодії”, — кажуть у компанії.
Наступним етапом команда Аврора вбачає реалізацію обміну первинними бухгалтерськими документами з використанням КЕП (кваліфікований електронний підпис). Це дозволить мережі та її партнерам остаточно відмовитися від обміну шаблонними файлами excel через електронну пошту, перевести від 80% паперових документів в процесі поставки та повернення товару (бо саме в цих процесах і є найбільше складнощів), а також мати оригінали документів у режимі online. Більше ніяких коригувань, тижнів очікувань і нервів співробітників — цей крок дозволить вийти на більш високий рівень комунікації.
Досвід ритейлера демонструє важливі уроки для бізнесу: не бійтеся змін — результати варті зусиль. А перехід на ЕДО — це крок, який робить компанію більш гнучкою, швидкою та ефективною.
Працювати з партнерами, спростивши їм рутинні задачі, забезпечуючи підтримку й комунікацію — це про цінності.