![Микола Лукашук, Marketing Link: Якими будуть голосовий пошук, SEO та реклама у 2025 році](https://rau.ua/wp-content/uploads/2025/02/mykola_lukashuk_rau_image_1-2-400x210.jpg)
Микола Лукашук, Marketing Link: Якими будуть голосовий пошук, SEO та реклама у 2025 році
![time icon](https://rau.ua/wp-content/themes/rau-theme/assets/clock1.png)
![](https://rau.ua/wp-content/themes/rau-theme/assets/eye.png)
СЕО мережі аптек Подорожник про швидке масштабування мережі в 2024 році, стратегію розвитку і вибір нових локацій.
Згідно з аналітичними даними RAU, аптечний ритейл продемонстрував найбільші темпи зростання потягом 2024 року серед усіх сегментів. За рік відкрилося 1322 нових аптек. Найбільше серед них – 435 нових точок – відкрила мережа Подорожник. СЕО мережі Подорожник Тарас Коляда в інтерв’ю Liga.net розповів про особливості швидкого розвитку мережі. RAU пропонує ознайомитися з основними тезами та фактами.
Основна бізнес-стратегія – створити максимальне покриття, щоб бути доступними в будь-якому куточку України. Саме тому аптеки відкриваються у малих і великих населених пунктах. Мережа Подорожник налічує майже 2200 аптек по всій Україні. Головне завдання на 2025 рік – це автоматизація й цифровізація більшості процесів у компанії.
Подорожник – тепер національна мережа, але її шлях розпочався із західних областей України. Відповідно, основний акцент робиться на відкритті в центральних регіонах. Головна концентрація зусиль на відкритті у невеликих населених пунктах, щоб фармопіка (комплексна взаємодія провізора та пацієнта) була доступною для кожного українця.
На відкриття однієї аптеки потрібно від 1,2 до 1,4 млн грн інвестицій у приміщення та близько 1,5 млн грн на товарний залишок. Це дозволяє забезпечити повний запуск аптеки з персоналом, обладнанням та товаром. Вибір локації, де буде розташовуватись аптека, визначається низкою факторів: трафіком, наявністю конкурентів та “якорів”, як у звичайному ритейлі. Для цього працює відділ розвитку, який постійно шукає приміщення в кожній області.
Враховуючи складнощі з пошуком персоналу, намагаємось залучати молодь через проєкт “Подорожник START”. У червні 2024 року відкрили перший в Україні проєкт “Навчальна аптека “Подорожник”, основна мета якого – комфортне входження нового співробітника у компанію. Щоб він міг швидко пройти професійну й соціальну адаптацію та вийти на самостійну роботу. Головний результат – це клієнти, яких стає все більше, маємо вже понад 18 млн.