Володимир Матвійчук: Ми запускаємо майстер-франшизу для швидкого масштабування Gabar/Multi Bar
Як співвласник мережі Галя Балувана та власник Gabar і Multi Cook Володимир Матвійчук сподівається швидшими темпами розвивати бізнес, запустивши майстер-франшизу Gabar.
Підприємець Володимир Матвійчук розвиває три франшизи: є співвласником мережі Галя Балувана та Gabar в Україні, а також власником Multi Cook за кордоном. Наразі вже 260 точок Multi Cook працюють в 26 країнах світу. А у червні 2024 року бізнесмен запустив унікальний проєкт Gabar/Multi Bar – фаст-фуд з корисними стравами на будь-який смак, демократичними цінами та видачею за 5-7 хвилин. Перший заклад запрацював в Луцьку, а менше ніж за пів року працює вже понад 10 точок в Україні. За кордоном бренд розвивається під назвою Multi Cook-Multi Bar. А в травні 2024 році Матвійчук прийняв рішення розвивати майстер-франшизу Gabar/Multi Bar. Як це буде працювати, бізнесмен розповів RAU.
— Розкажіть, як та чому прийшли до того, що потрібно розвивати майстер-франшизу?
— Давайте по черзі. Є Multi Cook за кордоном, де партнери розпочинають розвивати заклади громадського харчування Multi Bar. В Україні активно масштабується Gabar на основі концепції гастрономічного напрямку здорового харчування. Це заклад, де можна поснідати, пообідати та повечеряти. Цільова аудиторія – від 5 до 70 років. Сам заклад не має кухні. Тож партнер відкриває виробництво та зважаючи на його потужності, масштабує заклади Gabar/Multi Bar. Щоб було більш зрозуміло, то партнер Gabar/Multi Bar, який купив у нас майстер-франшизу, буде розвивати на своїй визначеній території субфраншизу Multi Bar та забезпечувати усім асортиментом цей заклад без кухні.
В Україні є й інші заклади, наприклад, різноманітні кав’ярні. Сюди люди приходять не лише випити кави та з’їсти десерт, але і хочуть скуштувати їжу та взяти страви з собою. Тож я вирішив запустити франшизу Gabar/Multi Bar для швидкого масштабування та розділити партнерів – виробника Gabar з виробництвом та партнера, який займається закладами без кухні Multi Bar. Це означає, що партнер Gabar з виробництвом матиме доступ до сайту Multi Cook, де представлено понад 960 позицій страв та технологічні особливості їх приготування. Плануємо додати ще 100 – це будуть виключно ресторанні страви.
Партнер, який придбає франшизу, на вивісці матиме Gabar/Multi Bar в Україні, та відповідно Multi Cook/Multi Bar за кордоном.
Я хочу, щоб наші партнери з Gabar стати лідерами ринку гастрономічному напрямку та вуличній їжі, так само як наразі мережа магазинів Галя Балувана є лідером ринку у своїй ніші в Україні.
— Уже є приклад, як працює подібна франшиза в Україні?
— Так, зараз ми тестуємо Multi Bar в місті Луцьку. Це кав’ярня, куди люди приходять, щоб насолодитися атмосферою та дизайном. А Gabar доставляє сюди готові страви, які можна замовляти, як в закладі, так і брати з собою у готовому вигляді.
— Яке додаткове обладнання потрібне, щоб партнери Gabar могли змогу готувати всі страви, які є на сайті Multi Cook?
— Зазвичай, наявне виробництво Gabar вже має все необхідне обладнання, щоб була змога готувати і страви, і напівфабрикати. Можливо, потрібно буде доставити незначну кількість обладнання. Знову-таки, зважаючи на потужності самого виробництва та плани партнера.
Уявіть, це понад 900 позицій – від перших страв до крафтових чаїв. Партнер сам обирає, які позиції виробляти. Ми будемо контролювати, навчати технологіях приготування та розігріву. І це все безоплатно, тобто не потрібно платити за позиції.
— Виходить, що асортимент Gabar та Multi Bar може перетинатися?
— Концепція нашого фаст-фуду – це здорова їжа і ми будемо її дотримуватись. Якщо партнер з Multi Bar виявить бажання мати в асортименті круасани, сінабони, або інші страви для випікання, будемо з ними працювати та рекомендувати асортимент. Адже у нас є різноманітна їжа – від кондитерських виробів, класичної кухні, до готової їжі. Ми також виробники соусів та морозива.
— А в закладі Gabar будуть морозилки з готовою їжею?
— У самому закладі Gabar не передбачений продаж замороженої продукції, тому і морозилок не буде. Лише на виробництві стоятимуть морозильні склади з великим асортиментом продукції для партнерів Multi Bar. Проте морозильна вітрина в Gabar може бути використана для презентацій партнерам з HoReCa або для кейтерингових послуг доставки готової їжі.
Проте зазначу, партнери Gabar будуть реагувати на виклики ринку та вимоги часу. Тому при нагальній потребі можлива зміна моделі.
— Але за кордоном модель інша?
— Так, за кордоном інша ситуація. Ми відкрили новий формат закладу Multi Cook – Multi Bar, де відвідувачі можуть прийти і замовити готові страви на місці, насолодитися та, якщо є потреба, на місці придбати заморожену їжу, щоб приготувати вдома.
— Роялті для наявних партнерів Gabar та Multi Bar яким буде?
— Gabar та Multi Bar – це та сама мережа, тому умови незмінні для всіх.
— Які етапи побудови бізнесу для партнера Gabar та які інвестиції?
— Партнер купує Gabar та запускає фаст-фуд. Працює, налагоджує процеси, розширює асортимент і після переходить до наступного етапу – працює з партнерами Multi Bar доставкою продукції.
Інвестиції в Gabar – приблизно 50 000 євро для виробництва, сам заклад площею 35-40 кв. м – це 25 000 – 30 0000 євро.
— Логічно, якщо є така перспектива розвитку, партнер має передбачити і масштаби кухні?
— Вірно, якщо партнер планує розвиватись у виробництві їжі для HoReCa, він одразу має спланувати кухню з мінімальною площею у 100 кв. м.
— А як бути тим партнерам, які вже мають невелике виробництво?
— Хочу наголосити, що історія Gabar – це історія розвитку, бізнес, який масштабується. Я не даю рекомендації людям, які хочуть мати один маленький Gabar, як сімейний бізнес.
Але, якщо це кав’ярня, яка хоче мати в асортименті страви Multi Bar та якій не потрібно займатися виробництвом, то, звісно, як один сімейний бізнес може бути.
— Скільки буде коштувати франшиза?
— Франшиза для закладу зі стравами Multi Bar буде коштувати від 500 до 1000 євро, незалежно від того, чи партнер уже має діючий заклад та просто змінює концепцію і додає асортимент, чи створює заклад з нуля.
— Ви тільки запустили Gabar і вже такі кардинальні зміни в асортименті. Як партнерам встигати підлаштовуватися?
— Коли я почав масштабувати мережу Галя Балувана, як франшизу, усе відбувалось ідентично. Партнери відкривали маленькі виробництва, де виготовляли класичний напівфабрикат за склом, а це близько 80 позицій. Але наші партнери не припиняли ріст і відкривали наступні виробництва та збільшували площі. Почали виготовляти кондитерські вироби, морозиво і це все потребувало площі. Не всі будуть готові одразу робити велику інвестицію в цей бізнес. Має бути поступовий розвиток, тому партнери будуть відпрацьовувати одні процеси і переходити на інші.
— Виходить, що мережі Галя Балувана та Gabar будуть конкурувати?
— Концепції по двом мережам не зміняться, вони різні. Галя Балувана – це магазин домашньої їжі. Gabar – заклад громадського харчування.
— Чи є ризик неприбутковості у ваших франшизах?
— Бізнес – це завжди ризик, незалежно, чим ви займаєтеся. Франшиза мінімізує ризик, але не є страховкою на всі 100%. Кожна людина, яка хоче розпочати новий для себе бізнес, бере виключно на себе відповідальність, має вибрати нішу, проаналізувати для себе особисто та визначитися. У кожному бізнесі є хтось успішний, а хтось – ні. Успіх бізнесу залежить від самої людини та багатьох інших чинників.
— На яку з цих франшиз зараз тримаєте найбільший фокус?
— На трьох напрямках франшизи – Галя Балувана, Multi Cook та Gabar є директори проєкту та менеджменту. Я зараз свій особистий фокус тримаю на виробництві Gabar та готую команду до побудови співпраці та розвитку напрямку Multi Bar у рідній Волинській області.