Володимир Матвійчук: Ми запускаємо майстер-франшизу для швидкого масштабування Gabar/Multi Bar

Володимир Матвійчук: Ми запускаємо майстер-франшизу для швидкого масштабування Gabar/Multi Bar

Сьогодні
  310
Валерія Байда

Як співвласник мережі Галя Балувана та власник Gabar і Multi Cook Володимир Матвійчук сподівається швидшими темпами розвивати бізнес, запустивши майстер-франшизу Gabar.

Підприємець Володимир Матвійчук розвиває три франшизи: є співвласником мережі Галя Балувана та Gabar в Україні, а також власником Multi Cook за кордоном. Наразі вже 260 точок Multi Cook працюють в 26 країнах світу. А у червні 2024 року бізнесмен запустив унікальний проєкт Gabar/Multi Bar – фаст-фуд з корисними стравами на будь-який смак, демократичними цінами та видачею за 5-7 хвилин. Перший заклад запрацював в Луцьку, а менше ніж за пів року працює вже понад 10 точок в Україні. За кордоном бренд розвивається під назвою Multi Cook-Multi Bar. А в травні 2024 році Матвійчук прийняв рішення розвивати майстер-франшизу Gabar/Multi Bar. Як це буде працювати, бізнесмен розповів RAU.

Розкажіть, як та чому прийшли до того, що потрібно розвивати майстер-франшизу?

Давайте по черзі. Є Multi Cook за кордоном, де партнери розпочинають розвивати заклади громадського харчування Multi Bar. В Україні активно масштабується Gabar на основі концепції гастрономічного напрямку здорового харчування. Це заклад, де можна поснідати, пообідати та повечеряти. Цільова аудиторія – від 5 до 70 років. Сам заклад не має кухні. Тож партнер відкриває виробництво та зважаючи на його потужності, масштабує заклади Gabar/Multi Bar. Щоб було більш зрозуміло, то партнер Gabar/Multi Bar, який купив у нас майстер-франшизу, буде розвивати на своїй визначеній території субфраншизу Multi Bar та забезпечувати усім асортиментом цей заклад без кухні. 

В Україні є й інші заклади, наприклад, різноманітні кав’ярні. Сюди люди приходять не лише випити кави та з’їсти десерт, але і хочуть скуштувати їжу та взяти страви з собою. Тож я вирішив запустити франшизу Gabar/Multi Bar для швидкого масштабування та розділити партнерів – виробника Gabar з виробництвом та партнера, який займається закладами без кухні Multi Bar. Це означає, що партнер Gabar з виробництвом матиме доступ до сайту Multi Cook, де представлено понад 960 позицій страв та технологічні особливості їх приготування. Плануємо додати ще 100 – це будуть виключно ресторанні страви.

Партнер, який придбає франшизу, на вивісці матиме Gabar/Multi Bar в Україні, та відповідно Multi Cook/Multi Bar за кордоном.

Я хочу, щоб наші партнери з Gabar стати лідерами ринку гастрономічному напрямку та вуличній їжі, так само як наразі мережа магазинів Галя Балувана є лідером ринку у своїй ніші в Україні.

Уже є приклад, як працює подібна франшиза в Україні?

Так, зараз ми тестуємо Multi Bar в місті Луцьку. Це кав’ярня, куди люди приходять, щоб насолодитися атмосферою та дизайном. А Gabar доставляє сюди готові страви, які можна замовляти, як в закладі, так і брати з собою у готовому вигляді.

Яке додаткове обладнання потрібне, щоб партнери Gabar могли змогу готувати всі страви, які є на сайті Multi Cook?

Зазвичай, наявне виробництво Gabar вже має все необхідне обладнання, щоб була змога готувати і страви, і напівфабрикати. Можливо, потрібно буде доставити незначну кількість обладнання. Знову-таки, зважаючи на потужності самого виробництва та плани партнера.

Уявіть, це понад 900 позицій – від перших страв до крафтових чаїв. Партнер сам обирає, які позиції виробляти. Ми будемо контролювати, навчати технологіях приготування та розігріву. І це все безоплатно, тобто не потрібно платити за позиції.

Виходить, що асортимент Gabar та Multi Bar може перетинатися?

Концепція нашого фаст-фуду – це здорова їжа і ми будемо її дотримуватись. Якщо партнер з Multi Bar виявить бажання мати в асортименті круасани, сінабони, або інші страви для випікання, будемо з ними працювати та рекомендувати асортимент. Адже у нас є різноманітна їжа – від кондитерських виробів, класичної кухні, до готової їжі. Ми також виробники соусів та морозива.

А в закладі Gabar будуть морозилки з готовою їжею?

У самому закладі Gabar не передбачений продаж замороженої продукції, тому і морозилок не буде. Лише на виробництві стоятимуть морозильні склади з великим асортиментом продукції для партнерів Multi Bar. Проте морозильна вітрина в Gabar може бути використана для презентацій партнерам з HoReCa або для кейтерингових послуг доставки готової їжі.

Проте зазначу, партнери Gabar будуть реагувати на виклики ринку та вимоги часу. Тому при нагальній потребі можлива зміна моделі.

Але за кордоном модель інша?

Так, за кордоном інша ситуація. Ми відкрили новий формат закладу Multi Cook – Multi Bar, де відвідувачі можуть прийти і замовити готові страви на місці, насолодитися та, якщо є потреба, на місці придбати заморожену їжу, щоб приготувати вдома.

Роялті для наявних партнерів Gabar та Multi Bar яким буде?

Gabar та Multi Bar – це та сама мережа, тому умови незмінні для всіх.

Які етапи побудови бізнесу для партнера Gabar та які інвестиції?

Партнер купує Gabar та запускає фаст-фуд. Працює, налагоджує процеси, розширює асортимент і після переходить до наступного етапу –  працює з партнерами Multi Bar доставкою продукції.

Інвестиції в Gabar – приблизно 50 000 євро для виробництва, сам заклад площею 35-40 кв. м – це 25 000 – 30 0000 євро.

Логічно, якщо є така перспектива розвитку, партнер має передбачити і масштаби кухні?

Вірно, якщо партнер планує розвиватись у виробництві їжі для HoReCa, він одразу має спланувати кухню з мінімальною площею у 100 кв. м.

А як бути тим партнерам, які вже мають невелике виробництво?

Хочу наголосити, що історія Gabar – це історія розвитку, бізнес, який масштабується. Я не даю рекомендації людям, які хочуть мати один маленький Gabar, як сімейний бізнес.

Але, якщо це кав’ярня, яка хоче мати в асортименті страви Multi Bar та якій не потрібно займатися виробництвом, то, звісно, як один сімейний бізнес може бути.

Скільки буде коштувати франшиза?

—  Франшиза для закладу зі стравами Multi Bar буде коштувати від 500 до 1000 євро, незалежно від того, чи партнер уже має діючий заклад та просто змінює концепцію і додає асортимент, чи створює заклад з нуля.

Ви тільки запустили Gabar і вже такі кардинальні зміни в асортименті. Як партнерам встигати підлаштовуватися?

Коли я почав масштабувати мережу Галя Балувана, як франшизу, усе відбувалось ідентично. Партнери відкривали маленькі виробництва, де виготовляли класичний напівфабрикат за склом, а це близько 80 позицій. Але наші партнери не припиняли ріст і відкривали наступні виробництва та збільшували площі. Почали виготовляти кондитерські вироби, морозиво і це все потребувало площі. Не всі будуть готові одразу робити велику інвестицію в цей бізнес. Має бути поступовий розвиток, тому партнери будуть відпрацьовувати одні процеси і переходити на інші.

Виходить, що мережі Галя Балувана та Gabar будуть конкурувати?

Концепції по двом мережам не зміняться, вони різні. Галя Балувана – це магазин домашньої їжі. Gabar – заклад громадського харчування.      

Чи є ризик неприбутковості у ваших франшизах?

Бізнес – це завжди ризик, незалежно, чим ви займаєтеся. Франшиза мінімізує ризик, але не є страховкою на всі 100%. Кожна людина, яка хоче розпочати новий для себе бізнес, бере виключно на себе відповідальність, має вибрати нішу, проаналізувати для себе особисто та визначитися. У кожному бізнесі є хтось успішний, а хтось – ні. Успіх бізнесу залежить від самої людини та багатьох інших чинників.

На яку з цих франшиз зараз тримаєте найбільший фокус?

—  На трьох напрямках франшизи – Галя Балувана, Multi Cook та Gabar є директори проєкту та менеджменту. Я зараз свій особистий фокус тримаю на виробництві Gabar та готую команду до побудови співпраці та розвитку напрямку Multi Bar у рідній Волинській області.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку