Онлайн-книгарня Megogo Books почала роботу 16 грудня. Зараз на сайті Megogo Books представлено близько 10 000 книг від більш ніж 130 українських видавництв. Протягом наступних кількох місяців в компанії планують укласти ще понад 50 угод. Це лише початок, кажуть у Megogo. Forbes Ukraine дослідив як новий гравець конкуруватиме з лідерами книжкового онлайн-ритейлу – Yakaboo і Книгарнею Є.
Megogo – серйозний конкурент багатьом гравцям ринку, вважає директор мережі книгарень Книголенд Ігор Зарудко. Найбільші онлайн-продавці книжок – Yakaboo і Книгарня Є. Виторг Yakaboo за 2023 рік – 503 млн грн, Книгарні Є – 412 млн грн. За два роки компанія збільшила виторг від онлайн-продажів у 2,6 раза, за даними Українського інституту книги.
Новий гравець може змінити ландшафт ринку, додає директор мережі книгарень Vivat Руслан Онощенко. Поява Megogo суттєво не збільшить ринок, здебільшого клієнти перейдуть із інших онлайн-книгарень, вважає Зарудко. Чим книгарня Megogo Books відрізнятиметься від конкурентів і скільки компанія могла інвестувати в запуск?
Спеціальні умови та ексклюзивний контент. Як Megogo Books залучатиме клієнтів
Бібліотека Megogo охоплює телеканали, фільми, серіали, спортивні трансляції, подкасти, аудіокниги, ігри та освітні програми. Онлайн-книгарня – логічне доповнення екосистеми, каже зазначає маркетинг-директорка Megogo Валерія Толочина.
Готуючи запуск книгарні, Megogo провело опитування користувачів. Воно показало: понад 80% читають книжки, із них 76% купують їх в інтернет-магазинах. Майже всі опитані вибирають паперові видання.
У Megogo Books буде не менший каталог, ніж у інших онлайн-книгарень, каже контент-директорка проєкту Катерина Котвіцька. В Україні, за даними Книжкової палати, видано понад 15 000 назв книг.
Разом із бестселерами і хітовими книжками в онлайн-книгарні будуть представлені новинки та нішеві видання, зазначає Котвіцька. Ціни встановлюватимуть відповідно до рекомендацій видавництв.
Покупцям книгарні, які вже мають передплату на Megogo, пропонуватимуть 10% знижки на книги. Обіцяють унікальний контент: наприклад, 10 грудня Megogo випустила аудіокнигу «Про свободу» американського історика Тімоті Снайдера. Компанія отримала ексклюзивні права на аудіоверсії восьми книг письменника, випуск решти заплановано на 2025 рік.
Megogo робить ставку на сервіс і зручний інтерфейс. Аудиторію таргетуватимуть, щоб користувачі отримували релевантний каталог на вітрині. У 2025-му планують запустити застосунок.
Чи зможе Megogo конкурувати з найбільшими онлайн-книгарнями
Медіасервіс почав інвестувати в онлайн-книгарню в березні 2024 року коштом оборотних коштів основного продукту, повідомляє Толочина. Суму інвестицій в Megogo не розкривають, але кажуть, що вона є середньою для проєктів такого типу.
Онощенко з Vivat оцінює потенційні витрати на запуск в межах $40 000 – 100 000. Розробка вебплатформи обійдеться від $20 000 до $50 000 залежно від складності, а налагодження доставки, зберігання та інших операційних процесів – в межах $10 000 – 30 000, вважає Онощенко. Потенційні витрати на просування на першому етапі він оцінює від $5000 до $20 000.
Megogo планує окупити інвестиції в книгарню впродовж двох років, каже Толочина.
У 2024-му книжковий ринок продовжує зростати, йдеться у звіті Українського інституту книги. Продажі онлайн-книгарень збільшуються щороку з 2021 року.
Популярність бренду Megogo сприятиме розвитку онлайн-книгарні, вважає Онощенко з Vivat. «Стрімінг має аудиторію, яка йому довіряє, – каже він. – Це хороший старт». У першому півріччі 2024-го Megogo мала понад 703 000 користувачів, за інформацією «Детектор медіа».
Здобути прихильність покупців буде непросто через звичку купувати у відомих книгарнях із налагодженим маркетингом та системою лояльності, вважає Онощенко. Сайт Yakaboo відвідують 1 млн унікальних користувачів щомісяця, за даними Similar Web. Онлайн-магазин «Книгарня Є» має близько 850 000 унікальних відвідувачів на місяць. Перевагою Megogo Books можуть стати акції для користувачів стрімінгу, погоджуються співрозмовники Forbes Ukraine.
«Їхня перевага може полягати в унікальній пропозиції клієнтам щодо оплати самого телебачення – цим їх навряд чи хтось перебʼє з існуючих гравців, – каже Зарудко. – Що точно можна сказати – буде весело».
Джерело – Forbes