Володимир Матвійчук: Хочемо створити фастфуд, альтернативи якому не буде в світі

Володимир Матвійчук: Хочемо створити фастфуд, альтернативи якому не буде в світі

05.12.2024 02:25
  1517
Валерія Байда

Як новий формат healthy fastfood Gabar стрімко масштабується в Україні та підкорює ринки Європи і США. І найбільший біль бізнесмена Володимира Матвійчука, над яким він буде працювати в 2025 році. 

Франшиза Галя Балувана в Україні більше не продається, проте з наявними партнерами мережа продовжує масштабуватися та прагне стати монополістом замороженої продукції в Україні. Також Володимир Матвійчук з 2022 року активно розвиває мережу Multi Cook за кордоном. Наразі точки працюють в 25 країнах. І цьогоріч в червні бізнесмен запустив унікальний проєкт Gabar – фаст-фуд, але без кухні, з корисними стравами на будь-який смак, демократичними цінами та видачею за 5-7 хвилин. В інтерв’ю для RAU Володимир Матвійчук розповів про те, як франшизу Gabar почали купувати ще до офіційного відкриття першого закладу, про унікальність такого формату та інвестиції. А також про розвиток Multi Cook та найбільший біль бізнесмена – як об’єднати українців за кордоном, щоб вони не відвертались один від одного, а допомагали і були справді однією родиною.

Про ідею Gabar, масштабування та інвестиції

Як з’явилася ідея створення Gabar?

—  У 2022 році ми вийшли з мережею Multi Cook за кордон. Наразі вже працюємо в 25 країнах, до кінця року додасться нова країна – Словенія, а на початку року – Швейцарія: саме тут в місті Сьйон тут буде і класична наша точка, і додатково фаст-фуд. Тобто одночасно Multi Cook та Multi Bar. Через те, що місто туристичне, не всі відвідувачі зможуть купити заморожену продукцію і приготувати її вдома, тому є потреба запропонувати щось готове на місці.

До того ж кожен партнер на місці якнайкраще відчуває, що потрібно місцевому населенню і ми почали отримувати багато запитів, що виробництво необхідно посилити гастрономічним напрямом. І ось в 2023 році з’явилася ідея відкривати заклади громадського харчування, які будуть пропонувати корисну їжу та працювати як фаст-фуд, тобто максимально швидка видача страв і за демократичними цінами.

А в червні 2024 року відкрився перший Gabar в Луцьку. Ми спеціально обрали не топову локацію, щоб зрозуміти, яка буде відвідуваність та окупність. Зараз можу сказати, що заклад успішний. 

Довго тестити новий формат не довелося. Gabar активно масштабується в Україні та вже є плани на відкриття за кордоном.

Так, заклади вже відкрились у Луцьку та області, Тернополі, Хмельницькому, Черкасах, згодом будуть в Одесі, Вінниці, Черкаській області, Львові, Рівному та Києві. Також будемо відкривати заклади в США, Канаді та Європі.

Multi Bar в місті Хмельницький 

Ви відкрили заклад в селі Чаруків Луцької області з населенням до 1200 людей, який вже працює майже два місяці. Як оцінюєте результати роботи?

Це пілотний партнерський заклад, який відкритий над дорогою Луцьк-Львів. Його площа 26 кв. м, а в залі п’ять посадкових місць, проте він більше розрахований саме на виніс страв. У цей заклад ми повністю постачаємо всю продукцію, а наш партнер займається операційною діяльністю. Попри невелику площу, меню дуже різноманітне: є піца, перші та другі страви, класичний фаст-фуд, морозиво та напої.

Цей проєкт ми відкрили для масштабування інших партнерів з Gabar на майбутнє. І він є прибутковим.  

Маєте таке стрімке масштабування Gabar через те, що більшість партнерів з Галя Балувана?

Не зовсім. Наразі маємо 28 партнерів, 15 з них – з Галя Балувана, а 13 – нові. Франшиза – шлях, по якому ми маємо вести партнерів до успіху.

Ви не встигли протестувати перший Gabar, як вже маєте чимало нових партнерів. Вони настільки впевнені в успішності проєкту?

Нові партнери Gabar – це люди, у яких стиль життя – бізнес. Звісно, є певний виклик часу – війна, нестабільна економічна ситуація, але історія показує, що бізнес вміє переорієнтовуваться. І я бачу, що до нас звертаються люди, які мали ресторани, кафе і паби та зараз хочуть переобладнати заклади у фаст-фуд. А все тому, що такий формат може запропонувати те, що на часі – корисні та швидкі страви за демократичними цінами.

Щоб відкрити заклад, яка сума інвестицій для партнерів Галя Балувана і нових?

— Приблизна сума інвестицій для партнера з Галя Балувана для закладу площею 40 кв. м – 30 000-35 000 євро. А новому партнеру додатково треба інвестувати у виробництво, а зважаючи на його потужності – це приблизно 50 000 євро.

Про локації, цільову аудиторію та відвідуваність

Які маєте обмеження по відкриттю закладів Gabar?

Ми прагнемо створити по Україні масштабні виробництва Gabar-їжі. І маємо таку філософію – один партнер в місті. До прикладу, вже маємо партнера у місті Волочиськ Хмельницької області, значить, його закрито для продажу франшизи Gabar.

Gabar в місті Волочиськ

Також у нас є партнерська домовленість. Якщо партнер в певному місті створює виробництво з кухнею для Gabar і хоче залишатися тут один, має гарантувати, що покриватиме заклади без виробництва. Тобто стає єдиним виробником Gabar-їжі в місті.

Ми вже маємо такий досвід в Хмельницькому. Заклади, які будуть тут відкриватися, можуть спиратися на партнера в місті як на виробника.

Також у Тернополі партнер має кухню площею 570 кв. м, свої три заклади Gabar та стане виробником для інших партнерів, які не будуть відкривати виробництво, а будуть займатися виключно операційною діяльністю Gabar.

Залежно від локації маєте і різну цільову аудиторію?

Наша цільова аудиторія – від 5 до 70 років. У нас є сніданки, тож зранку до нас приходять снідати і пити каву, в обід Gabar перетворюється на заклад громадського харчування, далі основна ЦА – це школярі, у яких закінчилися уроки, а вечором багато хто бере їжу на виніс – і ось тут ми конкуруємо з кулінарними відділами супермаркетів.

З цікавого, маємо локацію біля Луцького національного технічного університету, площею 32 кв. м. Сюди ми інвестували 26 000 євро. Через те, що цільова аудиторія – студенти, заклад має швидку окупність, проте через те, що є вихідні та канікули, розуміємо, що ймовірно локація показуватиме турбулентність по відвідуваності.

Gabar в місті Луцьк

А яка відвідуваність, якщо заклад знаходиться в топовому місці?

Вдала локація впливає на відвідуваність. До прикладу, заклад в Хмельницькому знаходиться в центральній частині міста: тут і скупчення молоді, і багато офісних приміщень. Відвідуваність тут – 700 людей на день.

Про меню, ціни та якість 

— У Gabar дуже різноманітне меню як для фаст-фуд: борщ, піца, різноманітні салати, морозиво, кондитерські вироби тощо. А в планах понад 200 позицій?

Так, ми хочемо створити меню на понад 200 позицій. І наразі тестуємо, як всі позиції видавати швидко, вкладаючись в 5-7 хвилин.

А все тому, що хочемо створити фаст-фуд, альтернативи якому не буде в світі. Заклади з різноманітною здоровою їжею, бо ми майже нічого не смажимо в олії та не маємо газованих напоїв. Фаст-фуд, який покриє практично всю цільову аудиторію та забезпечить всі смакові вподобання гостей та дуже швидко – від борщу до пасти з піцею та салатом з креветками. Ви уявіть, ми видаємо піцу швидше за наших конкурентів. До 5 хвилин – це унікально!

Раніше ви казали, що цінова політика кожного закладу буде різною. Зважаючи на те, що планується 2000 Gabar в Україні, на вашу думку чи це не відштовхне клієнтів?

У нас є партнери, які хочуть відкривати Gabar у великих містах та топових локаціях. Ось до прикладу, в Київській області заплановано відкриття Gabar з GaDrive в топовій локації. Звичайно, сума оренди тут немаленька. До того ж і ціни на продукти в кожному місті відрізняються. Це все впливає і на формування цінової політики кожного закладу.

Ми живемо в демократичній країні і я маю демократичні принципи ведення бізнесу, які вже показали свою успішність на прикладі мереж Галя Балувана та Multi Cook. Ми створили велику родину.

Здорова їжа та демократичні ціни – наче слова антоніми. За рахунок чого це досягається?

— Так, середній чек – 180-200 грн. Успіх у цьому бізнесі – правильне вибудовування процесів виробництва. Ми зменшуємо собівартість за рахунок роботи. За робочий день один кухар може виробляти від 70-100 кг готової їжі. Піца-майстер робить від 200 піц за зміну. А певне обладнання на виробництві дозволяє зменшити витрати на роботу.

Ну, і звісно, маємо певні умови з постачальниками харчових продуктів.

Через стрімке кількісне зростання може постраждати якість. Тож, як будете здійснювати контроль якості?

В Gabar заходять партнери, які розраховують на великий фінансовий результат та швидке масштабування, тому проблем з якістю, впевнений, не буде. Але як і в Галя Балувана буде команда по контролю якості, яка контролюватиме партнерів у кожному місці.

Про Multi Cook, Multi Bar та плани на 2025 рік 

Ви сказали, що Gabar буде відкриватися і за кордоном. Очевидно, що стратегія відрізнятиметься від України. Як будете втілювати у життя?

Так, стратегія розвитку за кордоном інша, ніж в Україні. Тут у партнерів не завжди є висока фінансова спроможність, тому ми розуміли, що відкривати великий заклад з гастрономією – одразу велика інвестиція. Тому пішли таким шляхом: спочатку запуск Multi Cook з приблизною інвестицією від 35 000 євро (обладнання для виробництва та ремонт приміщень). Тут легке та зрозуміле меню на 80 позицій. Партнер має час, щоб повністю розібратися в процесах, налагодити виробництво, зв’язки з місцевими постачальниками та відчути місцевого клієнта. Після тримісячного теста, партнер має почати виготовляти певні страви. На нашому сайті є 500+ позицій. Він сам обирає, які саме вводити. На Multi Cook заробить перші інвестиції, які можна вкласти в Multi Bar, який дасть ривок саме в розвиток та підсилить партнера фінансово.

Гастрономічний напрямок для партнерів за кордоном підсилить культуру споживання замороженої їжі: клієнт зможе скуштувати страву, відчути смак та купуватиме заморожені страви, щоб приготувати їх вдома. Адже з кожним місяцем переважна більшість – це іноземці. У них виробляється культура споживання нашої їжі.

Думаю, без цієї стратегії прорив на ринку Європи та США буде складніший та займе більше часу.

Так, а вже є плани з відкриття Multi Bar?

Ще буквально трохи часу і буде запуск Multi Bar в США, Польщі та Швейцарії. Та й загалом, в 2025 році буде чимало країн.

Multi Bar в Польщі в місті Краків

Давайте про плани та мрії.

Окрім того, що ми з партнерами будемо масштабувати та розвивати за кордоном Multi Cook  та Multi Bar, в Україні з наявними партнерами покривати ринок замороженої продукції та відкривати Gabar, в 2025 році хочу розв’язати одну проблему – об’єднати українців за кордоном, зокрема, наших партнерів.

Я не знаю, чому так стається, але маю чимало прикладів, коли українець не допомагає українцю за кордоном, не хоче простягнути руку допомоги. Це справжній біль і мені хочеться це змінити.

Я ще не маю план, але буду активно над цим працювати, щоб наші люди, партнери за кордоном були як одна велика родина. Адже в єдності наша сила. Тому закликаю всіх, хто за кордоном – допомагайте, будьте добріше один до одного! 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку