Повернутися в дитинство: співвласник Fozzy Group Володимир Костельман перезапустив інтернет-магазин дитячих товарів Pampik

Повернутися в дитинство: співвласник Fozzy Group Володимир Костельман перезапустив інтернет-магазин дитячих товарів Pampik

28.11.2024 08:30
  968
Костянтин Симоненко

На початку жовтня відбувся рестарт одного з найбільших інтернет-магазинів дитячих товарі в Україні Pampik, який не працював з 2 лютого 2024 року. Основним інвестором проєкту тепер виступає власник Сільпо Володимир Костельман, якому належить 80% нової юрособи.

Що сталося

Нещодавно засновник бренду Pampik Шахін Мусаєв повідомів на своїй сторінці у Facebook про перезапуск на початку жовтня інтернет-магазину дитячих товарів pampik.com. «Асортимент ще поповнюється, дещо треба допрацювати, і нові фічі вже на підході. Але головне, що кількість доставлених замовлень невпинно зростає тиждень до тижня, і це дуже тішить!» – поділився інформацією тепер уже міноритарний власник Pampik. Також він повідомив про можливість приєднатись до закритої групи шанувальників-тестувальників. Як повідомляв раніше Forbes.ua, 20 серпня співвласник Fozzy Group Володимир Костельман і засновник бренду Шахін Мусаєв створили нову юридичну особу ТОВ «Пампік». Фонд Костельмана Холдинг Інвест виступив мажоритарним власником з часткою 80% компанії, Мусаєву належить 20%, свідчать дані сервісу YouControl. Власником бренду Pampik на сайті Українського офісу інтелектуальної власності вказаний Шахін Мусаєв. Нагадаємо коротко історію цього бренду.

Розвиток бренду та перша зміна власників

Як свідчить інформація на сайті Pampik, бренд існує з 2009 року, коли почав працювати сервіс з доставки підгузків додому батькам немовлят. Згодом асортимент інтернет-магазину розширювався й тут спочатку з’явилося дитяче харчування (2012 рік), потім додалися розвивальні іграшки (2014 рік) та відкрилася нова категорія на сайті товарів для дому та косметики для догляду (2015 рік). Однак після 10 років успішної роботи Шахін Мусаєв разом з партнером Олегом Шапоренком продали у 2020-му Pampik компанії Dragon Capital Томаша Фіали. Суму угоди не розголошували. Після продажу Мусаєв почав працювати керівником напрямку «Дитинство» на маркетплейсі Maudau співвласника Fozzy Group Володимира Костельмана.

Злет і падіння показників

В період пандемії стався справжній бум на адресну доставку підгузків та інших дитячих товарів Pampik. Наприклад, в Києві кожна пʼята сімʼя з дитиною була клієнтами Pampik. У червні 2022 року Dragon Capital об’єднав доставку Pampik з доставкою її основного конкурента – інтернет-магазина Panama. Як розповідав Forbes Ukraine співвласник MakeUp Сергій Волобуєв, така співпраця мала допомогти з оптимізацією процесів, швидкістю та якістю виконання замовлень.

Але війна погіршила фінансові результати Pampik на 60-70%. Так, виручка ТОВ «Вондерс Лайт», яке вело проєкт, за даними YouControl, сягнула піку у 2021 році – 500,5 млн грн. Однак за результатами звітності компанії у 2023-му її виторг впав до 203,8 млн грн, що більше за показники 2022 року лише на 3,7%. Водночас компанія збільшила збиток у три рази – до 37,3 млн грн. І це при тому, що Pampik був одним із лідерів у сегменті інтернет-магазинів дитячих товарів.

В результаті з 2 лютого 2024 року Pampik припинив свою роботу. Тоді ж закрився і його основний конкурент – інтернет-магазин Panama. Через те, що об’єм дитячого ринку впав більш ніж наполовину, проєкти не можуть повноцінно розвиватися, йшлося у спільному повідомленні обох онлайн-ритейлерів.

Друга зміна власників

У квітні 2024-го Dragon Capital вийшла з числа засновників ТОВ «Вондерс Лайт» і оголосила про припинення проєкту. У травні 2024 року Шахін Мусаєв написав на своїй сторінці у Facebook, що у проєкта є «новий інвестор/власник» і що «вирішив його перезапустити». А вже згодом стало відомо, що новим власником став Володимир Костельман. Після створення ТОВ «Пампік» партнери не поспішали коментувати свої плани.

Як зазначала тоді маркетинг-директорка агенції з онлайн-маркетингу Promodo Валерія Лавська (яка працювала до 2018 року з Pampik), рішення про покупку могло бути пов’язано з достатньо сильним брендом і чіткою асоціацією саме з дитячими товарами. Водночас покупка Pampik може бути корисною угодою для маркетплейсу Maudau, який входить у Fozzy Group. Наприклад, Maudau і Pampik можуть використовувати однакових постачальників і склади, щоб диверсифікувати ризики. Перезапуск сайту без залишків на складі експерти оцінювали у $100 000.

Стагнуючий ринок

Водночас ринкова ситуація не сприяє швидкому розвитку Pampik. Спадаюча динаміка народжуваності та відʼїзд матерів з маленькими дітьми за кордон впливає на падіння продажів товарів для дітей. За даними GfK Ukraine, у першому півріччі 2024-го продажі у категорії «іграшки для немовлят та дошкільнят» знизилися на 9% у штуках і на 4% у гривнях. Високі показники продажів залишаються у категоріях іграшок для старших дітей, зокрема зростання показали категорії «фігурки та конструктори» і «машинки та ігрові набори». Тому загальний обсяг продажів ринку іграшок у доларовому виразі зріс на 13%, а в гривнях – на 19%.

За оцінкою Promodo, категорія дитячих товарів є найбільш песимістичною в українському онлайні, оскільки ніша дитячих товарів в онлайн почала оживати лише з липня 2023-го, але не досягла показників 2021 року навіть у гривні. Тож для відновлення позицій на ринку Pampik знадобиться комплексна робота з трафіком у сумі з широким ассортиментом. Співвласник та СЕО групи компаній Kiddisvit Павло Овчінніков очікує, що у найближчій перспективі Pampik займе не більш ніж 3-4% на ринку.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку