Мережа закладів харчування Пузата хата у 2024 році відновила активний розвиток
Вже до кінця поточного року планується розширити мережу до 44 закладів. Всі точки на нових локаціях відкриваються в оновленому дизайні.
Нова Пузата хата
Як пише Forbes.ua, через 2,5 роки Пузата хата відновила розширення мережі ресторанів. Так, у червні 2024-го новий заклад Пузата хата почав роботу на Голосіївському проспекті в Києві. У серпні – відбулося одразу два відкриття: в ТЦ Smart Plaza Obolon і ще один – у торгово-офісній будівлі в районі станції метро Чернігівська. Загалом у поточному році оператор має запустити шість ресторанів у столиці, один з яких було відкрито у вересні в київському бізнес-центрі Podil Mall, біля станції метро Тараса Шевченка. Всі нові заклади – в оновленому дизайні. На розгляді – ще 20 локацій.
Пузата хата – одна з найбільших мереж ресторанів українських страв в країні. Перший ресторан відкрили в Києві у 2003 році. Зараз заклади мережі працюють у Києві, Дніпрі, Львові, Запоріжжі, Луцьку й Одесі. Мережа ресторанів сучасних українських страв налічує 42 ресторани в Україні. Й відповідно, до кінця року їх кількість має збільшитися до 44.
Власне, процес оновлення Пузата хата стартував іще перед повномасштабним російським вторгненням. Оновлювався як зовнішній вигляд закладів так і меню. Як зазначає CMO мережі ресторанів Пузата хата Людмила Осколкова, автентичний інтер’єр українського ресторану зі стріхами, соломою і дерев’яними меблями стали змінювати на дизайн сучасного європейського кафе, де можна не лише поїсти, а й випити кави, попрацювати. В меню додали авторські страви і морозиво, запустили у продаж цілі торти та лінійку заморожених напівфабрикатів «Сам собі шеф».
Ключові чинники розвитку
У 2021 році встигли відкрити лише два оновлених ресторани – у київських ТРЦ Хіт Mall і Piramida. Й лише тепер мережа, що належить братам-бізнесменам Вʼячеславу та Олександру Костянтинівським, повернулася до розвитку, інвестуючи близько $1 млн у кожен заклад. Операційний директор мережі ресторанів Пузата хата Андрій Маринченко зазначив, що середня площа нових закладів – 800 кв. м, і якщо новий заклад відкривали раніше за три місяці, то нині, через дефіцит працівників, – за дев’ять.
Наразі компанія веде перемовини і вивчає технічні можливості ще близько 20 локацій. Але це не значить, що всі вони будуть відкриті. Активний розвиток Пузата хата зумовлений декількома чинниками. По-перше, в кризові моменти можна вибрати кращі локації, які ще 3-4 роки тому були недоступні. Зокрема біля станції метро Олімпійська не було вільних приміщень потрібної площі, а зараз розглядаються дві локації.
По-друге, як розповів генеральний директор Pro-Consulting Олександр Соколов, змінилося конкурентне середовище. На зміну закритим мережам Гарбузик, Глечик, Два гуся, Єврохата та Домашня кухня (працює тільки в форматі кейтерингу) прийшли заклади із традиційним та збалансованим меню, наближеним до домашнього харчування і за демократичними цінами. Передусім мова про столичну мережу Dinner’s та одиночні заклади – Їдальня №1, Comfort Food, Українська кухня.
Боротися за споживача доводиться також з близькими за форматом обслуговування та ціновою політикою закладами, але відмінним меню, як от Salateira. Або навіть із відділами кулінарії в супермаркетах Сільпо і Novus.
Fast casual лишається в тренді
Як відзначає засновниця компанії «Ресторанний консалтинг» Ольга Насонова, в сегменті fast casual Пузата хата лишається єдиною з найбільших мереж із традиційною кухнею та форматом самообслуговування. Й попри 50% збільшення цін порівняно із 2022 роком Пузата хата виглядає дешевою порівняно з іншими ресторанами, ціни в яких з початку вторгнення зросли на 50–100%. Як зазначає керуючий партнер компанії ресторанного консалтингу Restetika Андрій Магалецький, в Пузата хата ходять за дешевим харчуванням і швидким перекусом.
За даними Pro-Consulting, відвідуваність закладів швидкого харчування зросла на 5% у 2023 році порівняно з 2022-м, виторг – на 17,6% до 23,9 млрд грн. При цьому за типами закладів наразі лідирують кафе, частка яких становить 43%, заклади швидкого харчування – майже 19%. У 2023 році загальний виторг в галузі громадського харчування зріс майже на 30%, до 136,2 млрд грн. Як підрахували у Forbes Ukraine, за рік мережа з 41 закладу може приносити 4,4 млрд грн.