
Ролики тижня: Нова пошта, Maybelline, Безбар’єрні автошколи, CHER’17, а також «Донатна Валіза» від Bolt, Visa, УЗ та фонду «Повернись живим»


McDonald’s в Україні сортує та відправляє на переробку понад 200 тонн відходів щомісяця та отримує 18 млн грн доходу щорічно.
Ще в 2019 році McDonald’s почав свій шлях до сортування та переробки відходів, а до кінця 2025 року компанія прагне вивести з обігу пластикове пакування та отримати 100% пакувальних матеріалів для страв мережі з відновлювальних матеріалів. Нагадаємо, на початку 2022 року компанія об’єднала три ринки – Україну, Чехію та Словаччину – задля того, щоб зробити бізнес ефективнішим та оптимізувати ресурси для росту. І наразі саме McDonald’s Україна має великий досвід у сортуванні та переробці, яким буде ділитися з колегами.
На 131 тонну на рік компанія зменшила використання пластику, а саме:
На 100 тонн на рік зменшено використання паперу, бо відмовилися від вкладишів для таць. І на 70 тонн на рік зменшено використання гуми через відмову від використання рукавичок на користь чистих рук. Загалом використання рукавичок запровадили в 2020 році через пандемію коронавірусу та вимоги МОЗ. Проте з часом це відмінили. У закладі стоїть система, яка сповіщає кожного працівника, що треба ретельно вимити руки. Це роблять мінімум раз на годину.
Щомісяця мережа McDonald’s в Україні віддає на досортування та переробку 200 тонн відходів із залів та кухні. Серед них:
Це дозволяє не лише зменшувати кількість сміття, що потрапляє на полігони, але й скорочує використання первинних ресурсів завдяки повторному використанню та переробці матеріалів.
Проте, щоб все працювало, потрібно якісно сортувати сміття. Особливо це стосується відвідувачів. У закладах стоять сортувальні станції, поділені на різні категорії: папір, пластик, стаканчики, рідина та інше (сюди відправляються дерев’яні палички, пакування, яке сильно забруднене їжею та коробки з-під соусів).
McDonald’s будує еко-систему партнерства та стимулює попит на вторинну сировину, поширюючи принципи циркулярної економіки в Україні. Компанія співпрацює з близько 20 підприємствами у різних регіонах країни, які допомагають зі збором, логістикою та досортуванням відходів. В Києві та області цим займається Обухівміськвторресурс. Партнери забирають відходи з ресторанів, ще раз ретельно їх сортують та очищують від забруднень.
Після цього передають відсортовану сировину переробним підприємствам, на яких вона отримує нове життя. Папір, пластик, олія, органічні відходи та інші матеріали перетворюються на корисні продукти, частина з яких, зокрема, повертається до ресторанів мережі, а решта – потрапляє на ринок:
До грудня 2024 року мережа має здійснити перехід на обгортки для бургерів із відновлюваних матеріалів із жиростійким покриттям, яке захищатиме обгортку від забруднень рештками їжі та значно спростить процес її переробки. Далі в планах:
Тож циркулярна економіка компанії McDonald’s – це і турбота про планету, і дохід – щорічно McDonald’s отримує 18 млн грн від продажу відходів.
В Україні MCDonald’s будує нові та модернізує існуючі ресторани, враховуючи глобальне зобов’язання компанії щодо відповідального використання ресурсів. Мережа суттєво заощаджує ресурси завдяки використанню сучасних теплоізоляційних матеріалів, обладнання, системи рекуперації та теплових насосів. А вода з кондиціонерів використовується для поливу квітів та газонів на території закладів.
У 2018 році глобальна корпорація McDonald’s взяла на себе зобов’язання скоротити викиди парникових газів, пов’язані з діяльністю ресторанів та офісів, на 36% до кінця 2030 року (у порівняні з 2015 роком). А у 2021 році приєднався до кампанії Організації об’єднаних націй Race to Zero, щоб скоротити викиди до нуля до 2050 року.