Як за допомогою гейміфікації бізнес може залучити додаткову аудиторію та збільшити продажі: кейс гри “Гусь Призолов”

Як за допомогою гейміфікації бізнес може залучити додаткову аудиторію та збільшити продажі: кейс гри “Гусь Призолов”

12.08.2024 08:45
  1129
rau

Як бізнесу використати гейміфікацію та фіджитал, щоб залучити нових користувачів та підвищити їхню лояльність. 

Найбільша мережа аптек України та мережа магазинів одного із топ-3 агрохолдингів країни приєдналися до ритейл-коаліції, з якою запустили гейміфіковану акцію лояльності “Гусь Призолов”. За умовами споживачі купують яйця-сюрпризи зі спеціальними картками, грають в гру, та отримують за це призи. Результати кампанії були дивовижними: за перший вікенд продано 75% накладу “майже золотих” яєць з сюрпризом. За час проведення акції гравці провели 2,5 млн сесій у застосунку, протягом яких відкрили понад 700 000 подарунків у грі. А сам застосунок зайняв перше місце у рейтингу безкоштовних ігор в AppStore та Google Play за перші два тижні кампанії. Загальна кількість завантажень за період акції – понад 200 000. В колонці для RAU СЕО та засновник Art Nation Едуард Ахрамович розповів, чому це спрацювало, і як інші бізнеси можуть використати цей кейс в роботі.

Про фіджитал та винагороди

Перше й ключове, що зіграло свою роль – у грі “Гусь Призолов” дуже проста, але затягуюча механіка. Правила такі: купуєш товар на 100 грн або товари з виділеними цінниками в мережі магазинів-партнерів – отримуєш за це сашет з наліпкою та карткою з унікальним QR-кодом. Граєш в мобільну гру. Допомагаєш персонажу зібрати подарунки та отримуєш за це призи, які можна відкрити, відсканувавши QR-код. В цих ігрових подарунках, окрім бонусних балів рейтингу, заховано 1 млн сертифікатів від партнерів. А топ-100 гравців отримують ще й цінні подарунки.

Тобто діє таке правило: чим більше граєш – тим більше можливостей відкрити призи. Це працює на базовому бажанні людей отримувати винагороду за свої дії. І що важливо: вдало підібраний формат гри – вона ніби й доволі проста, але не настільки, як, наприклад, Candy Crush. 

До того ж призи тут не лише віртуальні, а й фізичні. А навіть найдіджиталізованішим людям подобається тримати в руках результат своєї праці чи розваг. Таким чином, ми посилюємо залученість людей в гру завдяки фіджиталу – поєднанню фізичних та діджитальних частин. Адже вони спочатку отримують фізичні товари з картками, потім грають в онлайні, далі знову мають нагоду витратити сертифікати в офлайн чи отримати в реальному житті суперприз.

Щобільше, кожні 2-2,5 місяці ми проводимо оновлення застосунку та додаємо нові подарунки. Це залучає нових клієнтів та підсилює інтерес до гри навіть давніх користувачів.

Тож моя рекомендація наступна: продумайте, як ваш продукт буде залучати і винагороджувати покупців. Дайте їм відчуття прогресу, створіть щось на кшталт системи досягнень і трофеїв. І головне – використовуйте фіджитал. Залучайте увагу користувачів з онлайн в офлайн і навпаки. Повірте: це майбутнє для багатьох ніш бізнесу.

Про силу персонажу та контенту

Наступна складова успіху застосунку – це, звісно, сам Гусь. Цей персонаж зі своїм специфічним гумором вже давно став популярним у соцмережах. У нього своя манера спілкування, він впізнаваний і близький аудиторії. Тож ми вирішили зробити гру з Гусем, адже у нього вже є база прихильників. 

Якщо у вас вже є впізнаваний персонаж – використовуйте його. Це збільшить шанси, що ваш продукт “зайде” аудиторії. Людям простіше прийняти щось нове, якщо воно пов’язане з тим, що їм вже подобається.

Якщо не маєте готового власного персонажа напоготові – розгляньте опцію ліцензування. Тобто візьміть популярного персонажа в оренду. Смурфів, Козаків, героїв Марвел, будь-якого іншого відомого героя. Люди вже люблять цих персонажів, довіряють їм. Тож продукт за їхньої участі буде легше просунути.

Про партнерства та інтеграції

Важливий елемент успіху – це злагоджена робота з партнерами. По-перше, ми домовились про дистрибуцію яєць-сюрпризів у понад 2000 магазинах по всій країні. По-друге, залучили до призового фонду понад 10 компаній – від магазинів побутової техніки до канцелярії. 

Які плюси ми маємо, використовуючи такий підхід? Партнерства дозволяють розділити витрати на просування, отримати компаніям доступ до аудиторій одне одного, та запропонувати своїм клієнтам щось унікальне. Це win-win для всіх сторін.

Тож ще одна порада: шукайте можливості для синергії з іншими брендами. Питайте себе, як ви можете разом створити цінність для ваших клієнтів. І не цурайтесь партнерств з “непрофільними” компаніями. Ми ініціювали партнерство як з мережами аптек, так і з супермаркетами, і навіть з мережею платіжних терміналів. Так ми змогли створити блокбастер у сфері ритейлу.

Про вивчені бізнес-уроки

Є кілька ключових висновків, які можна зробити з цього кейсу:

  • Експериментуйте з фіджиталом. Поєднання цифрового з фізичним допомагає краще залучати й утримувати увагу людей.
  • Використовуйте силу наявних брендів/персонажів. Створіть навколо них цікавий продукт і це вже буде певна гарантія уваги аудиторії.
  • Давайте людям не просто продукт, а емоції та користь. Зробіть так, щоб взаємодія з вашим продуктом/сервісом приносила людям задоволення і була максимально корисною для них.
  • Постійно стимулюйте активність. Придумуйте цікаві механіки заохочення, винагороджуйте своїх користувачів, і вони залишатимуться з вами.

І найголовніше: наш кейс показує, що межі між цифровим і фізичним світом стираються. Люди хочуть отримувати унікальний досвід. Бренди, які зрозуміють це і змінять підхід до маркетингу і створення продуктів, зможуть розраховувати на довговічний успіх і лояльність аудиторії. Тому якщо ви теж хочете дати розвиток своєму бізнесу, обов’язково візьміть фіджитал-підходи до уваги та гейміфікуйте досвід ваших клієнтів.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку