Працюй і вчись: основні принципи кадрової політики АТБ

Працюй і вчись: основні принципи кадрової політики АТБ

02.08.2024 09:05
  1130
Костянтин Симоненко

Навіть у воєнний час лідер вітчизняного продуктового ритейлу приділяє значну увагу розвитку власних кадрів, навчає та перепрофілює персонал, актуалізує винагороду за працю та втілює інноваційні програми мотивації.

Діловий портал delo.ua та журнал Топ-100 розкрили методики та практики підготовки персоналу в корпорації АТБ, куди входить й найбільша в Україні продуктова мережа однойменних магазинів. RAU пропонує ознайомитися з основними тезами.

Безпека, стабільність та результативність

На численних підприємствах корпорації АТБ працюють понад 56 000 українців. Ключові засади кадрової політики АТБ — це безпека, стабільність та результативність. Ці принципи стосуються й бізнес-стратегії загалом. Тобто клієнтам пропонуються якісні продукти за конкурентною ціною, постачальники завжди отримують оплату згідно з домовленістю, а співробітники – адекватну винагороду, завжди своєчасно, легально та у повному обсязі. Такий системний підхід і дає позитивні результати.

Особиста комунікація – кожному

Усі люди різні, у кожного є своє бачення ситуацій, своє розуміння та сприйняття. Тож заради динамічного розширення мережі та стійкості бізнесу до кожного з працівників треба донести корпоративну філософію, а також чітку інформацію, що та як треба робити. В АТБ керівники всіх рівнів намагаються кожному повідомити необхідну інформацію, як він виконав свою роботу, подякувати за хорошу працю. Хоча це потребує часу та певних зусиль.

Винагорода за працю

Вимагаючи від співробітників дисципліни та належного виконання своїх службових обов’язків, компанія і свої зобов’язання виконує завжди чітко та у повному обсязі. Компанія тільки офіційно приймає на роботу, сплачує всі податки та збори. Це дає людині впевненість, що вона у подальшому може розраховувати на всі соціальні та інші виплати, які пропонує держава. Також АТБ підтримує співробітників, які опинилися у скрутних умовах. Так, працівникам, які стали вимушеними переселенцями, оформлюється звичайне переведення на нову роботу у місці перебування зі збереженням відпустки, посади, стажу тощо. У разі демобілізації АТБ охоче прийме на роботу тих, хто став на захист країни. Наразі до лав ЗСУ, Тероборони і Нацгвардії мобілізувалися більш ніж 4500 працівників АТБ.

Початок роботи

Після офіційного працевлаштування працівнику особисто пояснюють, як на практиці реалізується посадова інструкція, з якою він був ознайомлений. Безпосередній керівник на робочому місці підлеглого дає всі необхідні пояснення. Додатково є спеціально розроблений бланк адаптації з переліком питань та дій у перші три дні. Новий співробітник його отримує у перший день та по мірі послідовного проходження всіх етапів за три дні має позначати виконані пункти. З додатковими питаннями звертається до безпосереднього керівника. В компанії вже працюють над автоматизацією цього процесу. При автоматизації відповідати на питання буде ШІ. Крім цього, працівник має закріпленого наставника та може виконувати роботи, за принципом «роби, як я».

Кар’єрне зростання

Робота в АТБ — це ще й реальна можливість швидко зробити кар’єру. Компанія має власні навчальні центри у Дніпрі, Одесі, Києві та Львові. Там щорічно безкоштовно проходять фахове навчання чи підвищують кваліфікацію більш ніж 4000 українців. Така підготовка обов’язкова для адміністративного персоналу. Переважна більшість топ-менеджерів АТБ свого часу починали роботу в компанії на звичайних посадах. Логіка тут проста: аби всі процеси йшли згідно із затвердженим порядком, їх треба знати. Процесів багато й людина, що не мала попереднього досвіду роботи у компанії, не зможе ефективно їх виконувати.

Школа для керівників

В АТБ системно проводяться як додаткові тренінги з менеджерських навичок, так і навчання при призначенні на вищу посаду. Всі програми розробляються та актуалізуються саме співробітниками АТБ, тому можна говорити, що компанія має свої фірмові методики. Стимулом до підвищення кваліфікації топ-менеджерів слугує покриття значної частки витрат на програми MBA від KMBS, КШЕ, тренінгів тощо. Обійняти відповідальну адміністративну посаду в магазині може тільки людина, яка має вищу освіту та розуміє основні принципи роботи такого бізнесу. Якщо до війни співробітники АТБ проходили курси навчання у Києво-Могилянській бізнес-школі, то тепер основна увага приділяється практичному ознайомленню з роботою великих системних мереж магазинів за кордоном та вивченню найбільш прогресивних методик.

Вплив війни на кадрову політику

Попри те що співробітники АТБ мають універсальні навички (у магазинах немає окремо посад касирів та продавців), через брак кадрів доводиться уніфікувати й інші посади. Традиційно чоловічу роботу, наприклад, охоронця, доводиться «переводити» у жіночу посаду. Вже зараз доводиться вчитися отримувати максимально можливий результат за мінімальних ресурсів. Це й стане базовим принципом нового стандарту на ринку праці. Також адмінперсоналу доведеться ще протягом тривалого часу оперативно знаходити креативні та нестандартні рішення. Наприклад, збільшення автоматизації торговельних процесів, навчання — усіх операційних процесів компанії. Поява низки інструментів штучного інтелекту вже поставила під питання утримання великої кількості працівників з рутинними завданнями. Але кваліфіковані спеціалісти завжди будуть затребувані, попри розвиток технології штучного інтелекту та інші інновації.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку