Українці менше цікавляться брендами та свідомо скорочують своє перебування онлайн – дослідження Kantar Україна

Українці менше цікавляться брендами та свідомо скорочують своє перебування онлайн – дослідження Kantar Україна

25.07.2024 10:45
  1560
Костянтин Симоненко

Експерти припускають, що аудиторія стала менш «включена» в маркетингову активність через погіршення фінансового становища та складний емоційний стан українців.

Як повідомляє All Retail, згідно з результатами досліджень Kantar Україна у 2024 році, спостерігається певна динаміка поведінки споживачів, яка притаманна етапам рецесії та кризового періоду. Ключові зміни — це падіння знання брендів на 20-30%, а також падіння знання реклами на 30-40% за результатами тренінгових досліджень. Аналітики Kantar Україна виділили декілька причин.

Свідоме обмеження онлайн-активності

За даними липневого опитування Kantar, 28% респондентів свідомо зменшують своє перебування онлайн. Основними причинами для цього є бажання зменшити негатив (39%), нестача часу (34%), та перенасиченість рекламою (18%). Крім того, ще 18% опитаних зазначили, що не довіряють інформації, яку отримують в інтернеті.

Уникання реклами

Понад половина опитаних українців (54%) свідомо зменшують перегляд реклами. Основними причинами є перенасиченість рекламою (41%), незацікавленість (38%) та недовіра до рекламних повідомлень (19%). Також 20% респондентів зазначили, що просто не мають часу на перегляд реклами. Ще 15% заявили, що зменшують перегляд реклами через бажання зменшити негатив.

Окрім того, українці виказують зростання негативного ставлення до рекламної інформації в газетах, на телебаченні та радіо. У липні 2024 року понад половині опитаних не подобається або зовсім не подобається така інформація (56% у 2024 році проти 50% в 2023-му), ще 22% — байдуже (16% у 2023 році). Подобається те, що вони читають, чують чи бачать, тільки 12% опитаних українців проти 22% минулого липня.

Падіння перегляду телебачення

У порівнянні з минулим роком відбулося падіння перегляду телебачення. У липні 2023 року 47% респондентів, які мали телевізор вдома, дивилися його кожного дня. Наразі цей показник становить 40%. Прямо пропорційно збільшилася частка тих, хто не дивиться телебачення взагалі — 23% у липні 2024 року проти 15% у липні 2023-го.

Ставлення до активності брендів

Пошук інформації про бренди та товари також зазнав змін: 30% респондентів стали рідше шукати інформацію, а 35% — рідше слідкують за брендом/виробником. Також третина опитаних зазначають, що вони стали рідше купувати товари назагал.

Дистанціювання від новин

20% українців зазначають, що стали рідше читати новини. Молодь у віці 18-29 років частіше за опитаних загалом стверджують, що вони рідше дивляться інформаційні відео на тему новин, політики та економіки (28% проти 21% серед опитаних загалом). Ба більше, 34% респондентів свідомо зменшують споживання новин, мотивуючи це бажанням зменшити негатив (54%), недовірою до отримуваної інформації (34%) та браком часу (17%).

Як зауважила керівниця відділу експертизи в Kantar Ukraine Світлана Середа, таке зниження онлайн-активності та зацікавленості українців брендами характерно для періодів рецесії та економічної нестабільності. Серед причин можуть бути погіршення фінансового стану та складний емоційний стан українців. Додатковим чинником, який впливає на поведінку споживачів, може бути відключення світла, що обмежує доступ до інтернету та медіа. Тому виробникам та брендам стало як ніколи важко прорватися до споживача, увійти в його ментальний простір та закріпитися там.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку