Василь Дмитрів, ОККО: Наша стратегія – бути трендсеттером на ринку і бути попереду
Віце-президент з маркетингу ОККО – провідної мережі АЗК України – розповів про новий сервіс ОККО Drive, чому вирішили розвивати цей напрямок, його ключові особливості та перспективи розвитку.
– На ваших автозаправних комплексах з’явився новий сервіс ОККО Drive. Яка мета нового сервісу? Як з’явилася ідея запуску?
– Коли наші клієнти заправляються пальним, то у більшості випадків купують на АЗК напої чи їжу. Ймовірно, купували б і частіше, бо їжа у нас смачна й різноманітна. Але сучасна людина хоче ефективно використовувати свій час. І якщо в заправці немає потреби, то не кожен буде спеціально заїжджати, паркуватися, заходити в торговий зал, можливо, чекати в черзі. Тепер з ОККО Drive усього цього робити не потрібно. Під’їхав, замовив, забрав – усе за лічені хвилини.
Зараз ОККО Drive працює як пілотний проєкт, але ми прагнемо швидко його масштабувати, бо упевнені в його успішності. Маємо для цього всі передумови. По-перше, це – смачний і якісний продукт. З цим точно не підведемо, адже маємо власне харчове виробництво, і впевнені у якості приготування, зберігання та транспортування страв та інгредієнтів. По-друге, – у нас хороше покриття по всій країні, зрозуміле та зручне для водіїв розташування. І, власне, третє – ми вміємо обслуговувати швидко, тому що цінуємо час клієнта.
– Яка планується географія розгортання ОККО Drive?
– Першим містом для запуску сервісу ми обрали Львів. А щоб сервіс набув популярності, маємо намір охопити ним більшість заправок міста. Тож план до кінця року – запустити ОККО Drive на біля 10 АЗК.
Далі підемо в інші міста – в обласні центри, потім, можливо, у великі районні. Глобальна мета – встановити Drive на 70-80% наших АЗК у великих містах. Якщо в перерахунку на всю мережу, то це 40-50% від загальної кількості автозаправних комплексів. В ідеалі ми хотіли б і на всіх 100%, але є й такі об’єкти, де не так легко інтегрувати Drive, і ми це розуміємо.
– Механіка роботи й асортимент всюди на ОККО Drive будуть однакові?
– Якщо говорити про формат, він однаковий – є стійка замовлення і капсула розрахунку, видачі, яка інтегрована в торговий зал. Щодо асортименту можуть бути незначні відмінності. Наприклад, якщо вводимо у меню новий продукт, то на одному АЗК він може з’явитися раніше, на іншому – пізніше. Так само й асортимент магазинів може дещо відрізнятися: на великих комплексах він відповідно ширший. Але базові страви, які давно знають і люблять наші клієнти, звісно, будуть усюди, й отримати їх кожен зможе за 3-5 хвилин.
– Скільки тривала робота над запуском цього проєкту? Що було найскладнішим?
– Від затвердження проєкту до впровадження минув майже рік. І це був рік інтенсивної роботи, бо у процесі брало участь багато різних підрозділів компанії – і будівельники, і проєктанти, і маркетинг, і команда, яка займається непаливними продажами, і операційний департамент, і ІТ. Найскладніше, мабуть, було інтегрувати новий модуль в уже існуючу інфраструктуру АЗК. Щоб він не заважав руху транспорту, і водночас був помітний клієнтові, і щоб гармоніював з архітектурою і виглядом комплексу в цілому. Оскільки ж АЗК у нас усі різні, то й для кожного треба шукати індивідуальне рішення.
– Тільки у 2024 році компанія планує інвестувати у новий сервіс $1,8 млн. Надалі обсяг інвестицій відповідно збільшуватиметься. На який термін окупності розраховуєте?
– Окупність одного модуля за нашими підрахунками – 3-4 роки. Цього зможемо досягти, якщо наростимо непаливні продажі на АЗК на 10%. Робота перших модулів показує, що мета досяжна.
Тим більше, що ми ж не починаємо з нуля. У нас уже є велика аудиторія наших клієнтів. Тільки учасниками нашої програми лояльності Fishka сьогодні є понад 9,5 мільйона українців. Більшість із них купує на ОККО не лише пальне, а й каву, хотдоги та інші смачні страви. З цією аудиторією ми можемо комунікувати напряму і пропонувати їм те, що вони люблять, у новому зручному форматі.
– Чи можна тут сказати, що у майбутньому ви будете у цьому сервісі конкурентом McDonald`s?
– Я би не назвав це конкуренцією. В ОККО свій шлях, в McDonald`s – свій. У нас різне меню і, гадаю, що різні ніші. Ми передусім орієнтуємося на наших клієнтів і фактично створюємо цей ринок самі для себе.
– Як гадаєте, інші мережі АЗК будуть відкривати щось на зразок Drive?
– Не здивуюся, але це про наздоганяти. Наша ж стратегія – бути трендсеттером на ринку і бути попереду.