Топ 15 малих ритейлерів з великою перспективою – рейтинг Forbes Ukraine
Forbes Ukraine вдруге випустив Next 250 — список 250 перспективних малих і середніх компаній. Цього разу тільки 15 компаній із 250-ти виявились представником рітейлу або споріднених галузей.
Видання Forbes Ukraine у своєму новому номері презентувало другий список 250 компаній, від успіхів яких залежатиме вигляд економіки країни за 5-10 років. Цього року команда Forbes обирала найперспективніших із більш як 700 компаній. Мета проєкту – дослідити і показати підприємництво країни у всьому його різноманітті. До списку потрапили компанії з річним виторгом від 10 млн грн до 1 млрд грн. Деякі підприємці попросили не включати їх до списку, в журналі це врахували. До Next 250 не потрапили компанії, які входять до фінансово-промислових груп, українські представництва міжнародних компаній (або якщо контрольний пакет компанії належить іноземному інвестору), компанії державної форми власності, IT-стартапи та фінансові компанії.
RAU проаналізувала список Forbes Ukraine, і вибрав з рейтингу ті компанії, які пов’язані зі сферами роздрібної торгівлі або суміжними галузями. Номінанти списку розміщені в алфавітному порядку. Позначка * біля виторгу означає, що дані з YouControl, ** – дані компанії, *** – оцінка Forbes.
Доберман Груп
Засновники: Віктор і Світлана Манушко, Олександр Бєрлев, Анна Дорош
Виторг за 2023 рік: 50 млн грн
Місто: Київ
Імпортер та дистриб’ютор товарів для домашніх тварин. У 2023 році розпочав виробництво гіпоалергенних смаколиків для собак і котів під брендом Mavsy.
Кібернетики
Засновники: Денис Савченко, Сергій Потьомкін
Виторг за 2023 рік: 589,4 млн грн*
Місто: Київ
Херсонська мережа електроніки «Кібернетики» опинилася в окупації під час російського вторгнення у 2022 році. Місто залишали під обстрілами, згадує співвласник Денис Савченко. 90% офісу відновили роботу в Києві. Через втрату 20 магазинів на окупованих територіях компанія розпочала експансію в інших областях. Кібернетики займають площі мережі Ringoo Володимира Костельмана, яка навесні 2024 року припинила своє існування. Зараз компанія налічує 55 магазинів. У липні 2024-го відкриває перший простір у Києві – в ТРЦ Lavina Mall, де Кібернетики займуть 1300 кв. м площі ще однієї мережі на межі банкрутства – Eldorado. Це буде найбільший магазин мережі, зазвичай площа точки Кібернетики становить від 30 до 300 кв. м. До того компанія заходила переважно в маленькі міста із концепцією «сервіс великих міст у маленькі містечка».
Торік херсонцям вдалося вийти зі збитку 28,3 млн грн і заробити 14,8 млн грн чистого прибутку. Співзасновники шукають свою конкурентну перевагу: почали активну співпрацю з агенцією Banda. Планують вийти на ринок із новою комунікаційною кампанією у нових для себе регіонах і столиці.
Книгарня Є
Засновники: Роман Цуприк, Юлія Олійник
Виторг за 2023 рік: 823,3 млн грн*
Місто: Київ
Мережа книжкових магазинів. Стала відома як місце культурних зустрічей – презентацій книжок, круглих столів, літературних читань, дитячих заходів.
Книжковий лев
Засновники: Катерина Іванова, Олександр Рябчук
Виторг за 2023 рік: 10 млн грн*
Місто: Львів
Дві книгарні, що працюють у Києві та Львові. У київській книгарні є бар та кав’ярня.
Медтехніка-Ортосалон Orto Smart
Засновники: Світлана Купцова
Виторг за 2023 рік: 117,6 млн грн*
Місто: Дніпро
Роздрібна мережа, що налічує 62 салони товарів медичного та ортопедичного призначення.
Промислова автоматика НВ
Засновники: Віктор Недашківський
Виторг за 2023 рік: 17,7 млн грн*
Місто: Київ
Нішевий інтернет-магазин промислової та теплової автоматики, арматури, частотних перетворювачів.
box express market
Засновники: н/д
Виторг за 2023 рік: 396,9 млн грн*
Місто: Київ
Мережа магазинів «біля дому», заснована у 2020 році, що налічує понад 100 точок у Києві та області. У планах – розширити мережу до 200 магазинів.
Fabo
Засновники: Аліна Капрова, Лука Капров
Виторг за 2023 рік: 100 млн грн*
Місто: Харків
Дистриб’ютор та онлайн-ритейлер доглядової косметики для косметологічних клінік, салонів та інтернет-магазинів. Розвиває бренд Lavande.
Laifen
Засновники: Ія Сермеєва
Виторг 2023 року: 183,7 млн грн*
Місто: Київ
Ексклюзивний представник компанії-виробника фенів Laifen в Україні.
Pethouse
Засновники: Володимир Крижанівський, Володимир Тарнопольський
Виторг за 2023 рік: 730,8 млн грн*
Місто: Київ
Pethouse – один з найбільших інтернет-зоомагазинів українського сегменту, відкритий у 2010 році. Тут продається 9000 найменувань товару не лише для котів і собак, а й для рептилій, риб, птахів і тхорів. За 2023 рік ринок зоотоварів та послуг для тварин в Україні зріс на 27,3%, до 35,7 млрд грн, підрахували в Suzirya Group. Це великий гравець офлайн-ринку. В онлайн-сегменті категорія, за їхніми дослідженнями, зросла на 10%. Pethouse зростає швидше, ніж ринок. За три квартали 2023 року, за даними You Control, компанія майже подвоїла чистий дохід, він сягнув 504 млн грн. А прибуток зріс в 11 разів, до 11,5 млн грн. За прогнозом Suzirya Group, у 2024 році драйвером ринку стане саме онлайн.
Prof1Group
Засновники: Олександр Александров
Виторг 2023 року: 209,7 млн грн*
Місто: Київ
Мережа магазинів військового одягу, спорядження та аксесуарів, що заснована у 2000 році. Має торговельні точки у Києві, Харкові, Львові та інтернет-магазин.
Readeat
Засновники: Дмитро Феліксов
Виторг 2023 року: 23,1 млн грн*
Місто: Київ
Книгарня та онлайн-магазин. Має дві торговельні точки у Києві: одна з простором для івентів, друга меншої площі у житловому комплексі.
Stimma
Засновники: Сергій Параска, Сюзанна Петегерич
Виторг 2023 року: 300 млн грн**
Місто: Хмельницький
Виробник жіночого одягу. Його продукцію можна купити у більш ніж 25 магазинах по всій Україні, а також на сайті компанії.
Vencon
Засновники: Євген Матюк, Віталій Мироненко, Юрий Бишовець
Виторг 2023 року: 157,2 млн грн*
Місто: Київ
Інтернет-магазин з інженерними послугами. Компанія продає та встановлює кондиціонери, бойлери і витяжки. Має торговельні точки у Києві та Львові.
Yuki
Засновники: Олександр Лось
Виторг 2023 року: 77,8 млн грн*
Місто: Чернігів
Мережа із 15 магазинів сімейних товарів, зокрема одягу, взуття, іграшок, товарів для відпочинку та творчості. Асортимент торговельної точки налічує у середньому 25 000 найменувань.
Як рахували
Компанії до фінального списку Next 250 редакція обирала з лонг‑листа в 700 бізнесів (500 анкет, ще 200 запропонувала редакція Forbes). Фінальний список було сформовано методом голосування редколегії.
Forbes використовував такі критерії для оцінки:
- фінансові результати;
- швидке зростання;
- інноваційність продукту;
- перспективи ринку, на якому працює компанія;
- експортна складова;
- нестандартні менеджерські або маркетингові рішення;
- незламність – компанії, які постраждали від воєнних дій, але відновили діяльність.