Олексій Шпагін, будівельна компанія Успіх: Працюємо у всіх регіонах України
Директор дніпровської будівельної компанії Успіх розповів про співпрацю з ритейлом, надавані послуги, зміни на ринках та як вдається працювати на третьому році повномасштабної війни.
– Скільки років ваша компанія працює на ринку?
– Наша компанія заснована у 2016 році, і з того часу присутня на ринку. Тобто, вже більше восьми років надаємо послуги замовникам.
– Чим саме займаєтеся, які компетенції вважаєте ключовими?
– Надаємо широкий перелік професійних послуг у сфері ремонту, редизайну комерційних приміщень, підготовка об’єктів «під ключ». Зараз актуальна послуга: монтаж систем резервного живлення, встановлення акумуляторів та накопичувачів енергії. Робимо монтажні, оздоблювальні та ремонтні роботи: сантехніка, вентиляція, електричні мережі, інтернет тощо. Працюємо переважно з торговельними мережами, це наші ключові клієнти.
– А будівництвом з нуля займаєтеся?
– Ні, це не наш профіль. Тобто, наприклад, магазин з етапу котловану ми не візьмемося робити, а ось у оснащенні магазинів як в ТРЦ, так і в стріт-ритейлі ми – професіонали.
– Надаєте весь комплекс робіт, чи залучаєте субпідрядників?
– Залучаємо партнерів для монтажу і підключення систем пожежної безпеки та пожежогасіння, систем охорони та відеоспостереження, сигналізації. В нас перевірені партнери, і в якості їх послуг ми впевнені, оскільки працювали разом на багатьох об’єктах. Все інше робимо самі.
– Розширювати спектр послуг плануєте?
– Так, зараз розглядаємо варіант займатися і торговим обладнанням: проєктування, виготовлення, монтаж. Таким чином зможемо надавати клієнтам повний комплекс послуг.
– У вас свій проєктний відділ, чи проєкт готує замовник, а ви лише виконуєте роботи?
– Працюємо обома шляхами. У нас у компанії є фаховий архітектор, так що за бажанням клієнта можемо підготувати проєкт. Але якщо замовник вважає за краще самому підготувати проєкт чи звернутися до іншої компанії, теж приймаємо в роботу.
– А тільки проєкт, без виконання робіт, у вас замовити можна?
– Поки ми таке не практикували, але якщо попит на такі послуги буде, то чому б і ні? Але звертаю увагу, що дешевше і якісніше буде, якщо клієнт замовляє комплексні роботи у будівельної компанії: коли за все відповідає один підрядник, набагато простіше контролювати якість робіт, що для торговельного бізнесу дуже важливо.
Але більше ми сконцентровані саме на будівельно-ремонтні роботи – це наша основна спеціалізація.
– В яких регіонах України працюєте?
– В усіх, окрім тимчасово окупованих районів та прифронтових міст – безпека персоналу для нас дуже важлива. А так – по всій країні можна замовити наші послуги: захід України, центр, Київ, Полтава, Суми, Дніпро і так далі.
– Виїжджаєте повною командою, чи залучаєте працівників вже на місці?
– Здебільшого командою, оскільки це перевірені фахівці. Якщо розуміємо, що персоналу не вистачає, то залучаємо місцеві кадри.
– Які зараз для вас ключові регіони, звідки звертаються найчастіше?
– Одеса, Львів і область, Закарпаття, Київ. Багато бізнесів релокувалися на захід, і там попит на будівельні роботи помітно зріс. Столиця традиційно лишається лідером галузі по відкриттю нових магазинів, оновленню і редизайну існуючих.
– Які мережі вже є серед ваших клієнтів?
– Працюємо з Антошка, майже з самого заснування компанії – вже вісім років. Серед замовників – офіційні представники техніки Apple магазини iSpace. Облаштовували торгові точки бутиків одягу OneByOne. Серед всесвітньо відомих мереж – Mango, супермаркети SPAR, магазини групи Argo, яка представляє в Україні ряд впізнаваних брендів одягу, наприклад, United Colors of Benetton. З інших сегментів – мережа кафе-пекарень Lviv Croissant.
-Назвіть найбільш знакові для вас проєкти, якими пишаєтеся, і які є своєрідною візитівкою компанії.
– З тих, які найбільше запам’яталися – флагманський магазин Антошка у Львові площею біля 1300 кв. м. Дуже цікавий був проєкт, і він гордість нашого портфоліо. За два місяці оновили магазин – замінили підлогу, комунікації, світло, провели ребрендинг.
Магазин мережі Mango в ТРЦ Караван у Дніпрі – теж знаковий для нас проєкт. Цей магазин ми робили з нуля, і дуже пишаємося результатом.
Ще треба згадати великий магазин Антошка у столичному ТРЦ Respublika Park.
– Що саме ви вважаєте своєю конкурентною перевагою? Чому клієнти обирають в якості підрядника саме вашу компанію?
– Перш за все, за роки роботи ми накопичили величезну експертизу в своїй справі, тому можемо гарантувати швидкість і якість виконання робіт. Окрім цього, ми дуже мобільні – виїжджаємо по всій країні, нас не лякають відстані. Окремо варто відмітити, що ми не задираємо ціни, не намагаємося щось додатково отримати від клієнтів, і таке відношення цінують.
– Які принципи ціноутворення, від чого залежить ціна для клієнта?
– По-перше, від площі об’єкта. Ціна за квадратний метр за однакові роботи для великого супермаркету і невеликого бутику буде розрізнятися. А загалом бюджет складається з традиційних факторів: площа, складність робіт, обрані техніка та матеріали, кількість залученого персоналу тощо.
– Як шукаєте клієнтів?
– Є корпоративний сайт, ведемо Instagram, де публікуємо приклади наших об’єктів. Працює відділ продажу, кожен день ведемо роботу по залученню нових клієнтів.
– Стикаєтеся з кадровими труднощами?
– Не більше, ніж інші компанії в Україні. Вони є, але швидко вирішуються. В нас працює багато жінок та молоді допризовного віку, хоча серед прорабів і фахівців є ті, хто вже за віком не підлягає призову.
– За вашими спостереженнями, як змінився ваш ринок за останні два роки – після повномасштабного вторгнення?
– Стало менше відкриттів абсолютно нових магазинів, і більше – ребрендингу та оновлення. Це головна тенденція, яка кидається в очі. Зрозуміло, що збільшилась кількість замовлень із заходу країни.
– Які виклики після початку великої війни постали перед вами як керівником і як ви їх вирішували?
– Головний виклик – різке зменшення кількості клієнтів. Ці два роки були дуже складними, але ми зробили все, щоб вистояти і не втратити бізнес, і зараз в цілому відчуваємо себе доволі впевнено, думаю, що працюємо навіть швидше та ефективніше, ніж в довоєнні роки.