Костянтин Холявчук, Аптека Доброго Дня: Наша мета – навчити кожного українця культурі споживання ліків

Костянтин Холявчук, Аптека Доброго Дня: Наша мета – навчити кожного українця культурі споживання ліків

08.03.2024 09:00
  1679
Валерія Байда

Як компанія Аптека Доброго Дня продовжує відкривати нові точки у велику війну, заохочує та утримує кадри та як закриває потребу споживачів не тільки в ліках, а й створює куточки піклування.

Комерційний директор мережі Аптека Доброго Дня Костянтин Холявчук в інтерв’ю RAU розповів про роботу аптек, які знаходяться близько біля лінії фронту, дефіцит кадрів у зв’язку з великою війною та впровадження роботизованих рішень для покращення роботи мережі.

– Скільки зараз працює точок в мережі Аптека Доброго Дня та яка кількість була зруйнована через війну?

– Група компаній Аптека Доброго Дня налічує близько 730 аптек по всій країні та близько 16 000 SKU продукції. Станом на 24 лютого 2022 року мережа групи компаній нараховувала близько 690 аптек. За час війни понад 30 точок було зруйновано, 11 з них – відновили. Інші – не підлягали відновленню або знаходяться на окупованих територіях.

– За два роки війни скільки нових аптек відкрито та чи заходите у невеликі міста?

– За час війни було відкрито близько 100 аптек. Мережа динамічно розвивається по всій країні, незалежно від регіону. Для цього використовуються всі наявні інструменти розвитку бізнесу, основний з яких – підтримка клієнта.

– У вас є аптеки, які працюють близько до лінії фронту? Чи маєте проблеми з логістикою до цих точок?

– Аптеки групи компаній відкривались та відновлювали роботу попри воєнні ризики у Харкові, Запоріжжі, Херсоні, Миколаєві та інших прифронтових територіях. Проблем з логістикою зараз немає. Ланка «виробник – дистриб’ютор – аптека» працює.

– Зараз в цілому маєте проблеми з логістикою? Адже з 19 лютого мітингувальники блокують пункти пропуску на українсько-польському кордоні.

– Варто відзначити, що логістика вже вийшла на довоєнний, а подекуди й кращий рівень. Портфель ліків збільшується. Тобто глобально можна сказати, що в Україні наразі немає болючих проблем з погляду споживача і доступності до ліків в аптеках. Ми подолали всі труднощі, пов’язані з логістикою. Блокування українсько-польського кордону не позначається на нашій логістиці, а запас ліків у країні достатній.

– Розкажіть про персонал. Відомо, що в фармбізнесі завжди була висока конкурентність. З війною ситуація погіршилася?

– Багато людей виїхали за кордон, і для всього українського бізнесу це відчутно. На жаль, це ключовий виклик для ринку на найближчі кілька років. Ми також відчули дефіцит кадрів у 2023 році, як фармацевтів, так і менеджерів. Щоб підтримати фахівців, розробляємо програми навчання фармацевтів. Зокрема, з підвищення кваліфікації у національних вишах. Також разом з партнерами розробляємо внутрішні програми, курси, щоб наші фахівці знали всі сучасні тенденції фармакології.

Окремо хочу сказати про те, що дбаємо про покращення рівня аптечного побуту. Ми вважаємо, що фармацевти, особливо у важкий час війни, мають відчувати себе на роботі максимально комфортно, тому створюємо їм необхідні умови та інтерактивне середовище, персонал може отримати путівки на оздоровлення, відпочинок тощо.

Звичайно, дбаємо й про майбутні кадри. Зокрема, група компаній Аптека Доброго Дня реалізує стипендіальну програму для студентів Національного фармацевтичного університету на навчальний рік 2023/2024. Десять кращих студентів 4-5 курсів, які навчаються на відмінно, беруть участь у громадському житті та планують розвиватись у сфері фармації, отримуватимуть кошти щомісяця з вересня по червень.

– Скільки працівників з мережі мобілізовано?

– Три ветерани ООС одразу були мобілізовані у перші дні повномасштабної війни. Зараз воюють 44 наших працівники. Наша команда допомагає їм та дуже вдячна кожному українському військовому, завдяки яким ми можемо працювати та повноцінно жити в рідній країні.

– Розкажіть, як зараз розвивається проєкт Стратегія сталого розвитку. Скільки вже подібних просторів працює?

– Наша компанія працює у рамках Стратегії сталого розвитку ООН, а саме цілі №3: «Забезпечення здорового способу життя та добробуту людей будь-якого віку».

Наша мета – навчити кожного українця культурі споживання ліків, турбуватися про своє здоров’я та вживати заходи превентивної медицини.

Для цього ми відкрили Академію сталого здоров’я. Щомісяця на YouTube виходять лекції провідних фахівців. Ви вже можете подивитись випуски з психологом, педіатром, реабілітологом, сексологом, трихологом, гінекологом та ін.

Разом з компанією Фармак реалізуємо соціальний проєкт з утилізації протермінованих ліків. 30 наших аптек обладнані спеціальними урнами, куди можна принести медикаменти, які ви не встигли використати. Їх потім безпечно утилізують шляхом високотемпературного спалювання.

Також ми змінюємо саму територію аптеки та ставлення до неї. Відтепер вона називається “Простором здоров’я та краси”. Група компаній Аптека Доброго Дня першою почала відкривати аптеки фарм-маркети, які закривали потребу не тільки в ліках. На полицях можна знайти понад 200 косметичних брендів. У нас представлений великий асортимент вітамінів та БАД, ліків. Є куточки піклування про клієнтів. Якщо звичайна аптека асоціюється з хворобою, то Аптека Доброго Дня має уособлювати місце здоров’я та краси.

Загалом у 2023 році компанія відкрила 90 нових точок, пʼять з яких – за новою концепцією сталого здоров’я.

– Як змінилися звички українців, можливо, на них вплинули нові правила продажу рецептурних ліків?

– У грошовому вимірі продаж рецептурних препаратів продовжує зростати та на сьогодні становить близько 65%. Ми долучилися до процесу одними з перших і стали лідерами серед тих, хто активно диджиталізується і взаємодіє з державними проєктами. Механізми співпраці з державою в цьому напрямку зрозумілі, фармацевти обізнані з усіма нюансами роботи з е-рецептами та ЕСОЗ в цілому. Електронний рецепт – це частина нашого життя і роботи, нової культури. До речі тепер замовити ліки по е-рецепту можна через чат-бот Аптека Доброго Дня.

– Яка частка e-commerce та який відсоток усіх інтернет-замовлень йде через tabletki.ua?

– Якщо брати структуру ринку загалом, то онлайн-торгівля зараз займає 13%. На наступний рік експерти прогнозують 15%. Але у нашій структурі онлайн-продажі становлять десь 25%, бо, по-перше, у нас зручний сайт. Тут можна знайти безліч “фішок”: підбір аналогів, розумний пошук, розшифровка рецепта з фото, можливість створити на сайті список покупок і поділитися ним, консультація операторів, вебдоступність людям зі слабким зором. По-друге, ми якісніше закриваємо потребу клієнтів, які купують ліки на агрегаторах типу tabletki.ua. Щоб конкурувати на агрегаторах, потрібно постійно адаптувати ціну та асортимент, обробляючи великі масиви даних. У цьому ми з деякими конкурентами кращі на ринку.

– Чи маєте роботизовані рішення, впровадження штучного інтелекту тощо?

– Група компаній Аптека Доброго Дня у 2024 році оптимізує внутрішню систему, щоб якісніше та швидше обслуговувати клієнтів. У компанії розробляють нову більш об’ємну систему супроводу клієнта від моменту покупки до процесу прийняття препаратів.

Для цього розширюється електронний рекомендаційний довідник комплексних підказок, який використовуватимуть фармацевти при відпустці товару та CRM-фахівці для інформаційної розсилки клієнтам. Це величезна таблиця даних з тисяч медикаментів, серед яких – антибіотики, препарати для людей з хронічними захворюваннями та т.п.

Фармацевт не лише інформуватиме клієнта про правила приймання, а й бачитиме одразу всю інформацію про застереження тощо. Наприклад, що пацієнту необхідно приймати по одній таблетці чотири рази на день, якої дієти при цьому краще дотримуватися (виключити гостре, бобове тощо), з якими медикаментами ці ліки несумісні. Після через різні канали зв’язку – в чат-боті, sms-розсилці, електронною поштою, клієнта інформуватимуть на що ще потрібно звернути увагу, які препарати допоможуть, наприклад, вивести токсини, даватимуть поради.

– Розкажіть про плани та стратегію на 2024 рік.

– У 2024-му році компанія продовжить орієнтуватися на індивідуальні потреби клієнта та відкривати нові локальні аптеки. Також розширюватиме партнерську мережу, щоб давати клієнтам ще більше бонусів і можливостей, формувати сучасні Простори здоров’я і краси та запроваджувати сучасні онлайн та офлайн-сервіси. Щоб Аптека Доброго Дня й надалі залишалась першим та кращим Простором краси та здоров’я у міській інфраструктурі.

Також продовжимо працювати, допомагати країні, реалізовувати соціальній важливі ініціативи для українців.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку