Рецепти конкуренції онлайн: як мережа аптек АНЦ обслуговує споживача в інтернеті
З 24 лютого 2022 року важливим сегментом фармринку стала електронна торгівля. За словами керівниці мобільних платформ департаменту Digital & E-commerce мережі аптек АНЦ Ганни Гнатущенко, це вже майже 30% товарообігу. Тому компанія перетворює смартфон на аптеку в кишені.
Як пише ресурс Finance.ua, до повномасштабного вторгнення росії щорічний роздрібний ринок лікарських засобів в Україні складав близько 80 млрд грн. Наразі частка онлайн-торгівлі, за словами CPO Proxima Research International Сергія Іщенка, становить близько 12% загального ринку аптечних роздрібних продажів, що більше ніж до війни (9%). За оцінками експертів, до кінця 2024 року частка електронної торгівлі може сягнути 15%. Втім, як зазначає керівниця мобільних платформ департаменту Digital & E-commerce мережі аптек АНЦ Ганна Гнатущенко, наразі майже 30% товарообігу припадає на продажі в інтернеті. RAU публікує головні тези стосовно розвитку інтернет торгівлі ліками на прикладі конкретної мережі.
Сприятливі умови для електронної комерції
Ще під час пандемії люди звикли купувати ліки онлайн. Бо це не тільки зручно, а ще й вигідно, адже відповідні сервіси дозволяють порівнювати ціни в різних аптеках та обирати найбільш прийнятну пропозицію. Під час повномасштабної війни до зручності купівлі ліків онлайн додалися міркування безпеки, наявності препаратів у найближчому аптечному закладі тощо. Електронна торгівля дозволяє знайти аптеку, де все є, зібрати покупки в кошик, заощадити гроші (в середньому 30%), час, нерви та сили. Наприклад, маркетплейс для зручного бронювання ліків за доступною ціною Liki.ua має вдосконалену карту, споживач може чітко ідентифікувати, в якій конкретній мережі він резервує ліки, що унеможливлює плутанину. За допомогою фільтрів можна вибрати найближчу аптеку, або найдоступнішу за ціною, або те й інше. На додачу тут є можливість отримати на сайті консультацію лікаря й передбачена технічна можливість видавати електронний рецепт. Розуміючи потреби сучасник покупців та як відповідь на вимоги часу в мережі аптек АНЦ перетворюють смартфон на аптеку в кишені.
Можливості застосунку АНЦ
Застосунок Аптеки АНЦ відрізняється достатньо простим інтерфейсом і шляхом користувача при пошуку та бронюванні товарів. Користувач може не тільки швидко знайти препарат, що його цікавить, але й підібрати найближчу аптеку. Оскільки, як показала практика того ж сервісу Liki.ua, для українців (на відміну від узбеків, наприклад) найкращий варіант – самовивіз. Як каже директор і засновник маркетплейсу Liki.ua Юрій Чертков, тих, хто готовий чекати й підгадувати коли прийде кур’єр, виявилося дуже мало. Інша справа: оформити за хвилину бронь, а потім зайти в аптеку в будь-який зручний час. Крім того, в аптеці можна з фармацевтом порадитись, щось докупити.
«Ми завжди приділяємо увагу видачі аптек, з яких користувач зможе забрати своє замовлення: щоб вони були поруч, щоб мали в наявності всі товари із замовлення», – пояснює Ганна Гнатущенко.
Також мережа має ботів у популярних месенджерах Viber і Telegram, через які також можна замовляти потрібні препарати.
Окрім цього в аптеках АНЦ встановлені лікомати – поштомат для видачі ліків. Клієнт може самостійно, без фармацевта, забрати там своє замовлення. Якщо замовлення оформлене через застосунок або бот, забрати його можна, натиснувши одну кнопку в інтерфейсі додатку. «Це економить час клієнта і в радість тим, хто уникає зайвих контактів з людьми», – наголошує Ганна.
У застосунку АНЦ також є Аптечка – окремий сервіс нагадування клієнтам про приймання препарату або нагадування про те, що запаси закінчилися і вже час замовити ліки знову.
У мережі також діє програма лояльності «Лайк». За кожну покупку як онлайн, так і офлайн нараховуються бонуси, якими потім можна розраховуватися за товари. Клієнти, які оформлюють замовлення через мобільний застосунок або Viber/Telegram бот Аптека АНЦ отримують подвійні бонуси. Це окрема перевага та мотивація користуватися саме мобільним платформами. «Частота замовлень через мобільні додатки та боти вдвічі більша за частоту замовлень через інші онлайн-джерела», – стверджує Ганна Гнатущенко.
Мережа АНЦ постійно вдосконалює свій застосунок і в ході цього процесу особливу увагу звертає на відгуки користувачів на Play Market, App Store та звернення на гарячу лінію.
Економія на ліках – додатковий бонус
Додатково мережа аптек АНЦ звертає увагу споживачів на можливість зекономити при купівлі ліків. Очевидно, що найдієвіший спосіб зекономити на ліках – не хворіти. Ганна Гнатущенко радить дбати про своє фізичне та ментальне здоров’я, прислухатися до потреб організму й заздалегідь його підтримувати – робити медичні чекапи, піклуватися про здоровий сон і збалансоване харчування.
Утім, якщо вже людина захворіла, то найперше, що потрібно зробити – відвідати лікаря. Адже тоді є можливість скористатися державною програмою «Доступні ліки». За даними дослідження партнерів Liki.ua – компанії Datum, зараз ринок поступово наближається до європейського, у грошах домінують рецептурні препарати (62%), а європейське співвідношення – 70/30. І більше 87% пацієнтів купують саме ті ліки, які призначив лікар.
Зекономити на купівлі ліків також допомагає партнерський кешбек. Зокрема, мережа аптек АНЦ у лютому виступила партнером у чотирьох банках – monobank, sportbank, А-Банку, Сенс Банку.
Джерело: Finance.ua