Франчайзі KFC в Україні: Зараз найважливіше – бути ще більш відкритими та чесними з споживачем

Франчайзі KFC в Україні: Зараз найважливіше – бути ще більш відкритими та чесними з споживачем

14.02.2024 09:00
  2181
Іван Зайцев

Топ-менеджери компаній, які розвивають бренд KFC на українському ринку, розповіли про успіхи та проблеми у 2023 році, головні виклики, що треба подолати у цьому році та перспективи розвитку у буремні часи повномасштабної війни.

На ринку України існує три франчайзі-оператори ресторанів громадського харчування, які працюють пліч-о-пліч, розвиваючи бренд KFC: ТОВ «Глобальна ресторанна група – Україна», ТОВ «Тесті Фуд» та ТОВ «ДТС-Харків», офіси яких знаходяться у Києві, Дніпрі та Харкові відповідно. Про підсумки 2023 року, плани та перспективви на 2024 RAU поспілкувалися з СЕО ТОВ “ГРГ-Україна” Олексієм Шаровим, СЕО ТОВ “Тесті Фуд” Аліною Кіптик та County marketing manager KFC Юлією Ваховською.

– З якими показниками KFC закінчила рік?

– Після початку повномасштабного вторгнення основною задачею KFC в Україні було відновлення  роботи з максимальним дотриманням безпеки для наших працівників і відвідувачів. Вже в квітні 2022 ми відновили нашу роботу і разом з усією країною працювали на перемогу. 2023 рік почали з новими перепонами, а саме блекаутами та масованими ракетними загрозами. Взимку минулого року наші ресторани не працювали 30-50% від номінального графіку, а тому основною задачею було забезпечити  ресторани генераторами, а також зберегти команду в умовах невизначеності . В II та III кварталах ми повернули показники продажів доблекаутного періоду, але треба зазначити, що більше 10% часу досі не працюємо внаслідок повітряних тривог.  Підсумовуючи: рік важкий, але ми змогли зберегти команду та надзвичайно високий операційний рівень. На європейському маркеті франчайзі саме з України посідають лідируючі місця за більшістю бізнес-показників. В 2024 рік увійшли з чітким планом розвитку і активно його реалізовуємо.

Скільки об’єктів відкрили або оновили?

– В 2023 році в Україні з’явилося 6 нових ресторанів KFC. Щодо реконструкцій, то у минулому році її зазнав KFC в ТЦ Магелан. Це перший ресторан в Києві та другий в Україні та Європі, з можливістю обслуговування за столиками за допомогою електронних табличок. Навіть в умовах невизначеності та ускладненого стратегічного планування маємо перспективи відкриття нових ресторанів в 2024 році,  як в столичному регіоні, так і інших областях України. Треба зазначити, що кожний новий ресторан – це сотні тисяч валютних інвестицій та більше 40 робочих місць. 

В яких областях присутній ваш бренд? На які регіони робити акцент?

Бренд KFC присутній у п’ятнадцяти містах України, серед яких Київ, Дніпро, Лівів, Одеса, Харків, а також Івано-Франківськ, Житомир, Черкаси, Павлоград, Суми, Полтава, Вінниця, Кривий Ріг, Кременчук та Хмельницький. Як бачите, географія наших ресторанів досить різноманітна, але не остаточна. Ми бачимо перспективи, насамперед, у збільшенні кількості ресторанів  у містах присутності, але, разом з тим, не виключаємо можливості у майбутньому відкриття ресторанів і в інших містах України.

– Як  змінився  український  споживач  у 2023-му? Наскільки змінився
попит у географічному розрізі?

– Мабуть, як і більшість ритейлерів нашої країни, ми також відчули міграцію українців зі східного регіону у центр та на захід, що проявилося у негативній динаміці продаж у  східних областей, і одночасно відносному збереженні продажів в центральній та західній частинах України.

– Як  змінилася маркетингова політика та комунікація зі споживачами?

– Одні з  основних компетенцій, які вийшли зараз на новий рівень – це ще більша гнучкість та ще швидші процеси прийняття рішень. Це не виключає чіткого планування, річного каледарю і т.д., але ми готові швидко переналаштовуватись, якщо того потребує споживач та ринок.

Стосовно меседжів та посилів, основне, що зараз є найважливішим – це бути ще більш відкритими та чесними з споживачем. Нам, як міжнародній франшизі, яка продовжує свою роботу та підтримку Україні, надважливо зараз прокласти емоційні зв’язки з споживачами, ще більше познайомити з брендом та розказати про нашу роботу і, звісно, наші продукти. Так, минулого року в нашому маркетинговому календарі зв’явилась іміджева кампанія «KFC + Україна. Ідеальне поєднання», в якій ми розказуємо про наших постачальників, більшість з яких – українські компанії. Ми цінуємо та пишаємось, що і у такий спосіб сприяємо підтримці українського бізнесу. 

– Чи  є  у  вас  проблема  з  персоналом через внутрішню та зовнішню міграції? Як її вирішуєте?

– За останні роки ринок праці змінився неодноразово. Ми звикли бути гнучкими та адаптивними. На початку повномасштабного вторгнення, поки наші заклади не працювали для відвідувачів, головною метою було зберегти команду, ми кожного дня підтримували зв’язок з кожним та продовжували фінансово підтримувати наших співробітників. Тому під час відновлення роботи наших ресторанів навесні 2022 року проблем з персоналом не було. 

Плюс за час пандемії ми навчились вдало працювати віддалено, тому для деяких посад міграція взагалі не впливає на робочі процеси. Також, звісно, ми зіштовхнулись і з внутрішньою міграцією, та так як мережа представлена вже у багатьох містах країни – ми просто робили переміщення співробітників та вони працювали за тимчасовим місцем проживання.

Зараз ринок став більш складним та підвищилась конкуренція, особливо це відчувається на посадах де потрібна чоловіча сила (в нас це зона панірування та приймання постачання товарів). Це говорить про те, що ми повинні бути адаптивними та думати вже наперед, як трансформувати дані процеси, як поліпшити умови праці. Глобально – запорука відсутності проблем із персоналом – це інвестувати в утримання.

Які продукти буди самим популярними серед відвідувачів вашої мережі у цьому році?

– Топовою стравою в KFC вже багато років зберігаються легендарні крильця. Гострі, соковиті в хрусткій паніровці – їх так обожнюють  гості. Звичайно на наступному місці також соковита курочка – ніжки, стріпси, байтси. Відвідувачі обирають Бакети різні по наповненню, але фаворитом є Бакет Дует, який розрахований на дві людини.

В квітні 2023 року запустили KFCіквел. Лінійка з соусом Сальса, в міру пікантна, дуже сподобалась гостям. Особливо Кесаділія, гості так звикли до неї, що вирішили залишити її в основному меню після закінчення продажів KFCіквел. До тартільї, сирного соусу, сиру та байтсів додали томати, вона стала ще соковитіша.

З неймовірним рейтингом в минулому році був новий бургер – Тауер. Презентували його в вересні, в рамках нової компанії «KFC – саме так смакує курка» і він одразу мав успіх. Гості спочатку хотіли спробувати, як новинку, а потім повторно обирали, як дуже ситний, великий бургер з великим шматком м’яса та хешбрауном.

Літом гості KFC освіжалися найбільше лимонадом зі смаком маракуя. Всі оцінили приємно кисло-солодкий смак. А в холодний сезон улюбленим напоєм став чай апельсин-м’ята.

– До  яких  благодійних  і  волонтерських  проєктів  долучилася ваша компанія?

– Корпоративне волонтерство – частка нашої культури і існує у компанії з моменту заснування. З часу повномасштабного вторгнення, наше волонтерське коло стало ще ширшим, з’явилися більш масштабні проєкти, які наближають нашу країну до перемоги.

Окрім внутрішнього волонтерства, ми організовуємо і благодійні проєкти. За останній час ми зробили два масштабних збори. Перший – із фондом Маші Ефросиніної та її проєктом «Незламна мама» – програма психологічної реабілітації для жінок та дітей, які постраждали від будь-якого виду насилля під час війни. Обрали цей проєкт тому, що розуміємо, що психічне та ментальне здоров’я людини не менш важливе ніж фізичне і про нього треба дбати, тим паче якщо це стосується дітей, які є нашим майбутнім. За цей збір ми передали фонду понад 4 млн грн. Цих коштів вистачило на чотири зміни, в яких прийняло участь понад 100 жінок та дітей.

Друга співпраця була з Лігою сміху та її фондом «Ліга допомоги» в рамках проєкту «Модульні будиночки для тих, хто втратив своє житло». За цю кампанію ми зібрали 4,8 млн та змогли профінансувати 11 модульних будиночків, які були встановлені у Київській області. Це 11 сімей, 11 історій і коли ти з ними знайомишся особисто та пропускаєш це крізь себе, то бажання допомагати зростає у геометричній прогресії… Додатково у цій компанії нас порадувало, що будиночки локального виробництва, таким чином наша допомога не лише спрямована на тих, хто безпосередньо постраждав, але й підтримала ще один український бізнес.

– Які проблеми ви вважаєте зараз найбільш болючими?

– Челенж найближчих років – бути більш інклюзивними. Ми усі розуміємо, що в країні є велика кількість травмованих людей, як фізично, так і психологічно, тому наші ресторани повинні бути адаптовані як для відвідувачів, так і для співробітників. Ми працюємо з нашими працівниками та ресторанами, щоб вони були готові до обслуговування кожного гостя та щоб ми як роботодавець могли продовжувати надавати робочі місця для людей з обмеженими можливостями.

– Які  плани у вашій компанії на 2024 рік? Плануєте відкриття нових  ресторанів, оновлення існуючої мережі, впровадження нових форматів?

– Плани на 2024 рік залишаються незмінними – посилювати нашу присутність у великих містах, де ми є, та заходити у нові регіони, де є наш гість, який чекає на нас. У 2024-му особливо хочеться вкластись у розвиток деокупованих територій та підтримати відновлення цих міст. Перевагою бренду є гнучкість форматів, що дозволяє нам відкриватися у невеликих містах, таких як Павлоград у Дніпропетровській області чи у Вишневому, Броварах та Софіївський Борщагівці у Київській області або ресторан літнього формату як у Одесі на набережній в Аркадії. Дана перевага надає нам можливість покрити більшу географію країни.

Щодо оновлення вже працюючих ресторанів, ми як тримачі міжнародного бренду повинні дотримуватись суворих стандартів та тримати високий рівень якості. Так є планові ремоделінги, та для нас це здебільше про оновлення дизайну, так як все інше ми підтримуємо постійно у належному стані. Якщо для якості приготування страви необхідно замінити якесь обладнання ми це робимо негайно, не чекаючи дати, коли необхідно робити ремоделінг. Глобально – реконструкції ресторанів та змін дизайну – цього року не проводили, оскільки на наш погляд це трішки не на часі. Для суттєвих змін – треба закривати ресторан, а це робочі місця, об’єми постачальників та інше що сповільнює економіку.  Нам важливо, щоб заклади працювали, та щоб нашим гостям було комфортно – тому робимо поточні оновлення без погіршення графіку роботи ресторанів.

Що ми додали до своїх ресторанів – це діджитальність та ІТ. Ми щомісяця збільшуємо кількість кіосків самообслуговування, гостям цей канал продажу подобається, сучасне суспільство вже не уявляє свій гостьовий досвід без гаджетів. Ми прогнозуємо що на кінець 2024 року доля кіосків буде суттєво вища за транзакції на касах. Це одночасно і автоматизація, і поліпшення рекрутингу.

Окрім відкриття нових закладів, наша мережа відкриває і нові канали продажів. Так нещодавно в нас запрацювала програма самовивозу Click&Chicken  та зручний застосунок KFC Ukraine.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку