Повернули товарообіги та відвідувачів. Як українські ТРЦ пройшли 2023 і до чого готуватися у 2024-му

Повернули товарообіги та відвідувачів. Як українські ТРЦ пройшли 2023 і до чого готуватися у 2024-му

08.02.2024 08:45
  1863
Дарія Осіїк

2023 рік видався складним для українського бізнесу, торговельним центрам довелося працювати в умовах постійних блекаутів, повітряних тривог та інших обмежень.

Попри це девелопери продовжували розвиток, не відмовлялись від благодійних ініціатив та активно проводили ротації орендарів. Як пройшов буремний 2023 для українських девелоперів ТРЦ та що вони планують на 2024 рік Українська рада торгових центрів запитала у низки великих гравців ринку. RAU підготувала адаптовану версію матеріалу.

Мережа ТРЦ Екватор (Рівне, Полтава, Чернівці та інші)

Для мережі 2023-й виявився періодом повернення відвідувачів, не зважаючи на складні виклики воєнного часу. Так у Рівному відвідуваність повернулася на рівень 2019 року, та в порівнянні до 2022 року зросла майже на 10%, а в Полтаві відвідуваність повернулася на рівень 2021 року, та в порівнянні до 2022-го зросла на 6,5%, ТРЦ Екватор в Чернівцях вийшов на показники 2021 року.

“Важливими передумовами для цього була робота над новими відкриттями та створенням в наших ТРЦ особливої теплої атмосфери для наших відвідувачів, – каже керівник департаменту оренди та маркетингу мережі ТРЦ Екватор Лариса Первіненко. – У 2023 році ми відкрили в наших ТРЦ 54 магазини на загальну площу понад 6000 кв. м. Серед найбільш значущих відкриттів: Comfy, Yuki, Eva, O! Some (м.Рівне), Adidas (два магазини у Рівному та Полтаві), One by one, (два магазини у Рівному та Полтаві). Arber, Skechers та інші. Наші орендарі не зупиняються нарощуючи продажі, вони ще й дбають про оновлення магазинів. Так у 2023 році провели реновації магазини Brocard, Pandora, Envy, Золотий Вік, Алло, brabrabra, Нова пошта, та інших”.

У 2023 році компанія відзначила збільшення запитів на оренду від українських брендів та бізнесів, що тимчасово переміщені із зон бойових дій. Минулого року було відкрито шість магазинів українських брендів (One By One, Bessa, Arber, 520, Vosv Gallery).

Щодо динаміки товарообігу, яскраве зростання показали магазини групи Fashion +60 % та магазини техніки та електроніки +31% (середній приріст ТО по групі в порівнянні до 2022-го).

Також торік мережа посилила маркетингову активність. Кількість проведених заходів було збільшено на 58%, вона сягнула 428-ми заходів.

“У планах на 2024 рік оновлення фуд-кортів у Полтаві та Рівному. Це дозволить урізноманітнити пропозицію для наших гостей, розширити асортимент та створити сучасний інтер’єр, що відповідає найактуальнішим вимогам сьогодення”, – резюмувала Лариса Первіненко.

ТРЦ Dream (Київ)

Керуючий директор ТРЦ Dream Олексій Пашунов розповів, що 2023 рік продовжив тенденції 2022 року в активному розвитку та відкриттях нових магазинів українських брендів.

Так, у ТРЦ Dream yellow відкрились одразу кілька магазинів відомих українських брендів – Gepur, One by one, Merezhka, Maritel. Невдовзі очікується відкриття в оновленому та збільшеному форматі магазину CHER`17. Щодо Dream berry, то там поступово розширюється асортимент операторів повсякденного попиту та послуг. Вже успішно працюють магазини Bomond та Prostor, нещодавно відкрилася Meest пошта, а у 2024 році очікується відкриття ще одного великого поштового оператора.

Протягом усього 2023 року в Dream yellow та Dream berry працювали хаби, де можна було зарядити гаджети та зігрітись. Також 2023 рік був насичений подіями та інтерактивами.

Влітку 2023 року Dream змінив мережу кінотеатру. Вже йдуть адаптаційні роботи у нового оператора даної локації, який має відкритись навесні цього року. Назва наразі не розголошується, однак відомо, що це буде один з лідерів ринку.

“У 2024 році святкуємо важливу дату: ТРЦ Dream виповниться 15 рочків. Працюємо над розробкою концепції святкування, наскільки це буде можливо в рамках сьогодення. Сподіваємось на переможний та продуктивний 2024 рік”, – підсумував Олексій Пашунов.

ТРЦ Подоляни (Тернопіль)

Директорка з розвитку ТРЦ Подоляни Тетяна Чубак розповіла, що основними очікуваннями та сподіваннями на 2023 рік було зберегти і втримати в умовах повномасштабної війни те що є:

  • забезпечити безперебійну роботу комплексу (враховуючи тривалі вимкнення електроенергії та інші загрози);
  • зберегти робочий колектив;
  • стати осередком стабільності;
  • зуміти вчасно зреагувати на загрози;
  • захистити відвідувачів та персонал орендарів.

“2023 рік перевершив наші очікування. Нам вдалося досягти наших базових безпекових цілей, ми покращили tenant-mix, залучивши таких орендарів як Megasport, SportCity, New Balance, YUKI, Solmar, Будинок іграшок, Ябко, Мій гаджет та Файні льоди. Також у 2023 році ми оновили санвузли, вхідну групу, поставили потужнішу електрозарядну станцію, – каже Тетяна Чубак. – У 2024 році ми прагнемо подальшого розвитку і розширення, модернізації торговельних галерей та центрального холу. Будемо продовжувати системну роботу з оновлення функціональних систем комплексу, адже нам вже 16 років. Але все буде залежати від ситуації, що складатиметься в Україні”.

ТРЦ Оазис (Хмельницький)

Директор ТРЦ Оазис Сергій Морголя каже, що аналізуючи 2023 рік з точки зору показників товарообігу, трафіку та активності ритейлерів у розвитку (саме розвитку, а не вимушеної релокації магазинів зі сходу України), він значно кращий 2022-го.

“Ми спостерігали підвищену активність ритейлерів у відкритті нових магазинів, зміні їх розташування, а отже і зростання прибутковості. Наразі практично всі мережеві оператори, що працюють у нашому ТРЦ, повернули довоєнні показники у гривневому еквіваленті, а частина  суттєво перевищила, як в національній, так і в іноземній валюті”, – додав директор.

2023 рік був доволі успішним у нових відкриттях та оновленні діючих об’єктів. Загальна площа нових магазинів у ТРЦ Оазис склала понад 2500 кв. м (Цитрус, Sport City, EVA, ресторан Простір, AnSa, Укрзолото. Паралельно відбулась реконструкція з розширенням площ магазинів Comfy, Фокстрот та ВМ Техніка. Магазини Ябко, IQOS та Золотий вік змінили локації всередині ТРЦ, розширивши свої межі. Загалом в ТРЦ відбулися зміни на площі в понад 5000 кв. м.

Така активізація ритейлу та вхід у місто нових операторів ринку сприяли збільшенню відвідуваності ТРЦ (приріст трафіку на 8-10% порівняно з 2022 роком).

“Щодо очікувань нашого бізнесу, то вже готовий анонсувати перше відкриття 2024-го – магазин DUNA. Також очікуємо ще кілька оновлень та реконцепцій діючих магазинів. Переконаний, що в 2024 ми зможемо приємно вразити наших відвідувачів не тільки відкриттями нових магазинів, але і новими групами товарів, що у нас ще не представлені”, – зазначив Сергій Морголя.

ТРЦ Злата Плаза (Рівне)

У 2023-му торговельний центр ТРЦ Злата Плаза відвідали понад 6,45 млн гостей, що майже дорівнює рекордному показнику 2019 року.

Комерційний відділ постійно працює над покращенням tenant-mix, залучаючи лідерів у своїх категоріях, але утримує при цьому нульову вакантність. В ТРЦ Злата Плаза відбулося десять ефективних ротацій, зокрема, відкрилися нові магазини Solmar, Stimma, Золота країна, Bessa та інші.

У серпні був реалізований ще один важливий проєкт, який наблизив торговельний центр до енергетичної незалежності – на даху встановили сонячну електростанцію потужністю 200 кВт. Ця станція забезпечить 7% загального річного споживання ТРЦ, є екологічним джерелом енергії та одним з ключових проєктів КСВ 2023 року.

Команда впровадила також низку сервісів, які покращують клієнтський досвід та враховують інклюзивні потреби. У 2023 було реалізовано реконструкцію інформаційної стійки з пониженням для обслуговування людей з інвалідністю, адміністратор комунікує з людьми з порушенням слуху та мовлення, додали послуги прокату дитячого візка і крісла колісного, парасоль, павербанків. Про домашніх улюбленців теж не забули — біля одного з входів в ТРЦ з’явилась парковка для собак.

Джерело — УРТЦ


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку