Курс – на регіони: чому рітейлери активізували експансію у невеликі міста
Деякі представники українського рітейлу доводять, що йти завойовувати маленькі міста України – гарна ідея для розвитку та масштабування. Хто ризикнув та не пошкодував.
Невеликі міста України мають свій мікроклімат – це і популярність ринків з базарами, і маленькі місцеві магазини, де продають все необхідне, і аптеки, що належать місцевим лікарям – пише портал Liga.net. Але великі мережі, як АТБ, EVA та Подорожник не бояться конкуренції, тому обирають експансію до міст із населенням до 25 000 мешканців, а іноді й менше.
Продуктовий рітейл
Станом на грудень 2023 року в найбільшого food-рітейлера країни АТБ було 1207 магазинів, з них 246 маркетів функціонувало у населених пунктах, де проживає до 25 000 мешканців. В планах на 2024 рік відкрити ще 77 точок по країні. Про це кажуть в прес-службі компанії.
Попри те, що в невеликих містах мешканці здебільшого самі вирощують харчові продукти, а також популярні ринки, в мережі АТБ запевняють, що їх магазини затребувані. А їх перевага – це низькі ціни на певні групи товарів та чесна вага, а не так, як часто буває у приватних підприємців.
Drogerie
На початок повномасштабного вторгнення мережа EVA мала понад 230 магазинів в малих населених пунктах до 25 000 мешканців. В 2023 році з’явилося понад 10 магазинів в таких локаціях та в планах продовжувати цей розвиток і в 2024 році. Про це каже операційний директор ТОВ «Руш» (EVA та EVA.UA) Віктор Средній.
Через те, що магазини EVA почали з’являтися в невеликих містах та локаціях, це зробило мережу більш доступною для людей, а іноді – єдиною точкою косметики та побутової техніки. В компанії зазначають, що для них немає суттєвої різниці між відкриттями в містах-мільйонниках та невеликих містечках. Основний фактор, на який орієнтуються – попит, а в умовах війни – ще й безпека. Разом із тим, доводиться конкурувати з місцевими операторами, які вже мають і певний досвід, і довіру мешканців.
Мережа EVA теж готова боротися за свого покупця, передусім надаючи привабливі пропозиції, як-то: різноманітний асортимент, цінова переваги, високі стандарти обслуговування, якісні консультації та турботливе ставлення до покупців.
Аптечний рітейл
Цей сегмент має велику затребуваність, тому розвивається найдинамічніше.
На січень 2024 року в мережі аптек Подорожник налічується 1800 точок, в населених пунктах до 25 000 мешканців відкрито понад 250 аптек, а в планах на 2024 рік перетнути позначку у 2000 точок по всій країні.
Також на законодавчому рівні з’явилася можливість забезпечити населення ліками за допомогою пересувної мобільної аптеки. І як каже СЕО мережі Подорожник Тарас Коляда, вони наразі розробляють тестовий експериментальний варіант такої аптеки.
Разом з тим, у великих аптечних рітейлерів в регіонах теж є конкуренти – одиночні аптеки, які належать місцевим лікарям. Але в мережі Подорожник зазначають, що мають багато переваг: ширший асортимент, бонуси, акції, пропозиції та можливість зняти готівку.