Аліна Кіптик, KFC Україна: Корпоративне волонтерство – це must have для будь-якого бізнесу зараз

Аліна Кіптик, KFC Україна: Корпоративне волонтерство – це must have для будь-якого бізнесу зараз

27.12.2023 09:00
  1168
rau

Генеральний директор компанії «Тесті Фуд», одного із представників міжнародного ресторанного бренду KFC в Україні, розповіла про корпоративне-соціальне волонтерство під час повномасштабного російського вторгнення.

На ринку України існує три франчайзі-оператори ресторанів громадського харчування, які працюють пліч-о-пліч, розвиваючи бренд KFC: ТОВ «Глобальна ресторанна група – Україна», ТОВ «Тесті Фуд» та ТОВ «ДТС-Харків», офіси яких знаходяться у Києві, Дніпрі та Харкові відповідно. У сукупності ці компанії керують 54 закладами KFC на території України та невпинно працюють над відкриттям нових.

Генеральний директор компанії «Тесті Фуд» Аліна Кіптик в інтерв’ю RAU розповіла про волонтерську діяльність компанії, її вплив на копоративну культуру та лояльність клієнтів.

Розкажіть, як мережа KFC допомагала українцям у перші дні російського вторгнення? На чому зосередили зусилля?

– В першу чергу ми думали про наших співробітників. 24 лютого, провівши першу нараду о півшостої ранку, було прийнято рішення тимчасово не працювати, щоб люди могли знаходитися там, де відчували себе максимально комфортно і наскільки це можливо у безпеці, поряд зі своїми рідними та близькими. Але ми постійно комунікували з кожним співробітником щодо його місцезнаходження, так з’являлося відчуття, що ми щось контролюємо. Організовували онлайн-зустрічі для бажаючих, для простого людського спілкування, просто були поряд і на зв’язку. Це підтримувало людей.

На другий день, читаючі новини, я усвідомила, що в нас є ресурси – це ресторани та їжа, яка може бути комусь необхідною. До того ж, на той момент на полицях супермаркетів вже почався «штучний дефіцит». Все почалось з того, що я поїхала з командою до ресторану у Дніпрі, паралельно з’ясовуючи де по області є потреби. На наступний день до нашшої ініціативи приєднались й інші міста. 

Пам’ятаю, як наші працівники у Києві з нетерпінням чекали закінчення кількаденної комендантської години, потім шли пішки через Дніпро, щоб теж вийти до ресторанів й готувати та годувати.

Перші дні все було на ручному контролі: потреби, люди, продукти, логістика тощо. Далі ми, все ж таки, згадали, що ми не тільки волонтери, а ще і менеджери. Так, у нас з’явилась структура та планування нашого волонтерського руху.

Окрім приготування гарячих обідів ми також долучались до інших «добрих справ» – здавали кров, збирали одяг та речі, необхідні переселенцям, допомагали гуманітарним центрам розбирати та фасувати, відвідували притулки для тварин тощо.

Хочу виразити любов до своєї команди та до кожного українця за те, що ми у будь-які часи знаходимо в собі сили йти далі, об’єднуватись та бути корисними.

– Чи відрізнялися заходи та плани допомоги залежно від міста, де працюють заклади?

– Наша допомога не залежала від міста, кожного дня вона залежала від того, що відбувалося в країні. Але, звичайно, пріоритетом була та залишається безпека людей. З метою безпеки ми обшили заклади ОСБ-плитами, інформували про найближчі укриття, а під час сирен переміщувались у більш безпечне місце.

Переважно, план нашої допомоги залежав від можливостей та потреб у регіонах, адже у деяких регіонах були комендантські години протягом двох, а той більше днів.

Та коли ми працювали – ритм був неймовірний. Ресторани збирали обіди за межами своїх можливостей, на одному закладі могли зібрати понад 2000 обідів за декілька годин. Для порівняння у мирні часи ми робили менше за добу.  

– Як головний офіс поставився до такої ініціативи? Ви отримали підтримку чи запитання від власника бренду?

Відверто кажучи, з головним офісом ми не погоджували цю ініціативу, вони дізналися вже постфактум з новин. Перші дні у нас навіть думки не було щось погоджувати, ми діяли тут і зараз.

Але KFC – це компанія з добрим серцем. У багатьох країнах світу присутні волонтерські проекти різних масштабів, тому це цілком нормально, здорово, коли бізнес підтримує local community. Ми українська компанія, в якій працюють наші люди, і всі прагнули бути корисним своїй країні. 

– Які були подальші кроки KFC щодо волонтерства? Які проекти ви реалізовували?

 – Окрім внутрішнього волонтерства, яке продовжується, в нас є календар заходів на кожний місяць. Ми організовуємо і благодійні проекти у партнерстві с фондами. Останні збори були для:

  • «Фонду Маша» та його проекту «Незламна мама» – це програма психологічної реабілітації для жінок та дітей, які постраждали під час війни від будь-якого виду насилля. Ментальне здоров’я людини не менш важливе ніж фізичне, хоча не завжди одразу помітні проблеми. Тому чим швидше людина отримає допомогу, тим скоріше прийде одужання. Ми передали фонду понад 4,4 млн грн, цих коштів вистачило на фінансування чотирьох змін.
  • Фонду «Ліга допомоги» на встановлення модульних будиночків у Київській області, для тих, хто втратив своє житло. За цю кампанію ми зібрали понад 4,8 млн грн та змогли профінансувати 11 модульних будиночків. Це 11 сімей, 11 історій і коли особисто чуєш ці історії бажання допомагати зростає у геометричній прогресії. Встановленні будиночки були виготовлені в Україні, компанією Nordic. Тому наша допомога не лише спрямована на тих, хто безпосередньо втратив житло, але й підтримує український бізнес.  

Також у нас є незакінчений проект локалізації, яким ми хочемо підтримати тих, хто працює в Україні. Наступний крок проекту – вивести більше наших локальних постачальників на міжнародний ринок.

Скільки працівників KFC зараз перебувають у ЗСУ, і як ви їм допомагаєте?

– Всього в ЗСУ служить приблизно 60 наших співробітників. Ми зберегли їм середню заробітну плату, хоча закон цього не вимагає.

Важливо, що усі наші корпоративні благодійні проекти, доступні для огляду на нашому сайті та у соціальних мережах. Ми завжди звітуємо перед нашими гостями про те, скільки коштів було зібрано та яку допомогу ми змогли надати. Але окрім цього є особиста допомага та підтримка нашим співробітникам, про яку ми не розповідаємо. Ми не просто бізнес, ми команда і надаємо додаткову підтримку  тим співробітникам, хто її потребує.

– Проекти волонтерської допомоги ви розробляли самостійно, чи проводили фокус-групи, дізнавалися, що найбільш затребуване?

– Всередні компанії Тесті Фуд існує Ліга волонтерів з амбасадором у кожному регіоні. Волонтерство закладене в ДНК нашої компанії. Ми добре знаємо багато фондів, тому починали ми з обробки запитів від людей, котрим довіряли.

За час повномасштабного вторгнення наша волонтерська діяльність стала більшою, у нас з’явилися більш масштабні проекти. Зараз нам допомагає наш PR консультант, який супроводжує усі публічні кампанії бренду. Так ми стали більш відкритими перед нашою аудиторією.

Загалом ми обираємо максимально прозорі фонди, яким можна довіряти. Ми намагаємось бути максимально залученими і завжди перевіряємо, що усі передані кошти, витрачалися за призначенням. Наприклад, представник KFC був на встановленні кожного модульного будиночка. 

– В яку суму ви оцінюєте волонтерську допомогу, надану KFC протягом 18 місяців відкритої війни?

– Всі ми розуміємо значення слова волонтерство – це безкоштовне волевиявлення осіб, коли ти віддаєш свій час на корисні для спільноти речі. І ми не фіксували та не відстежували, яку кількість часу витратили наші співробітники на волонтерську діяльність.

Щодо продуктів, то в перші дні, коли ми починали готувати обіди, ми навіть не замислювались про збитки, які понесе компанія. Усі товарні запаси, які були в ресторанах та на логістичних складах, ми віддали на волонтерство. Коли запаси скінчилися, ми робили все можливе, щоб продовжувати готувати обіди згідно із попитом, який існував, закуповуючи продукти самостійно або домовляючись із постачальниками.

За весь час поки ресторани були зачинені, бренд KFC віддала понад 95 000 обідів. Більша доля випала на Дніпровський регіон, оскільки це прифронтова область.

Зараз потреби у приготуванні обідів в таких об’ємах немає, та ми продовжуємо готувати для тих, хто звертається, зокрема, для невеликих фондів, які працюють з дітьми. Крім обідів ми організовуємо екскурсії по ресторану, розповідаючи майже всі секрети виробництва.

– Які проекти ви реалізуєте зараз, в чому їх особливість?

– На мою думку, наша особливість полягає у стабільності та регулярності. Не так важко починати чи підтримати добрий захід разово, що надзвичайно ціно – це знаходити постійно сили, особливо коли ресурсів як внутрішніх, так і зовнішніх стає все менше.

Стосовно волонтерства – у нашій  компанії існує календар, де кожного місяця в кожному регіоні заплановані декілька волонтерських заходів. Серед волонтерських ініціатив, які активно реалізуються зараз, можна виділити: відвідування притулків для тварин, прибирання парків та зелених зон, допомогу гуманітарним центрам, донорство.

Ми також розпочали роботу з фондом Анни Новосад «savED», що відновлює доступ до освіти в містах і селах України, які постраждали від війни. На 2024 рік у нас є амбітна ціль – облаштувати мінімум шість бомбосховищ, де дітки зможуть повноцінно навчатись під час тривог. Діти завжди були головним напрямком нашої благодійної діяльності, сьогодні дуже важливо дати їм можливість навчатись офлайн та бути у соціумі.

– Чи впливає корпоративне волонтерство на бізнес з середини?

– Волонтерство покращує атмосферу в команді та об’єднує. Також волонтерство є крутим інструментом підвищення рівня компетенції, де участь у проектах допомагає розвивати навички емоційної рівноваги, поліпшувати комунікаційні вміння, ставати більш впевненим та відкритим.

Для покоління міленіалів дуже важливо відчуття причетності. Навіть якщо співробітник сам не дійшов ще до волонтерства, йому подобається, що він працює в команді, котра цим займається. Таким чином, у працівників з’являється відчуття причетності до чогось доброго та хорошого.  А з часом гарний приклад заохочує нових волонтерів.

Для бізнесу, як наслідок, корпоративне волонтерство сприяє зниженню плинності, підвищенню лояльності та залученості співробітників.

На вашу думку, наскільки для репутації компанії важливо бути залученою до таких проектів? Чи впливає це на ставлення споживачів до компанії?

– Відношення співробітників – це те, що ми легко можемо виміряти, і ми проводимо такі зрізи кожні півроку. Однак відношення споживачів є трошки складнішими для оцінки. За останні два роки наші комунікації стали більш активними та відкритими. Рівень лояльності гостей до бренду зростає. Однак наразі ми не відокремлюємо як на цей показник впливають наші соціальні проекти. 

Соціальний аспект зараз є must have для будь-якого бізнесу. Ми маємо змогу працювати, а це означає, що ми повинні допомагати і підтримувати тих, хто цього потребує, адже разом ми створюємо своє завтра.

 

До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку