Результати Чорної п’ятниці: грандіозний та шалений розпродаж, але не у всіх

Результати Чорної п’ятниці: грандіозний та шалений розпродаж, але не у всіх

07.12.2023 08:45
  1362
Валерія Байда

Минув найграндіозніший розпродаж року – Чорна п’ятниця. RAU дізналася в українських рітейлерів, які товари мали найбільший попит у розпродаж, як збільшився середній чек і чи загалом справдилися прогнози щодо продажів.

В Україні Чорна п’ятниця – це не один день, а щонайменше тиждень. Але як відмічають рітейлери, все одно пік продажів та відвідуваності ТРЦ був саме на п’ятницю, 24 листопада та на вихідні – 25 і 26 листопада. В тому році Чорна п’ятниця припала на блекаути, тому здебільшого українці купували товари, які вкрай були необхідні – павербанки, генератори тощо, а цьогоріч стався традиційний для цього періоду попит на товари, щоб порадувати себе та близьких, покращити свій комфорт та підготуватися до новорічних свят. В цьому році рітейлери мають свої рекорди, деякі наблизилися до довоєнних показників, але заради справедливості скажемо, що не всі відмічають шалений успіх. RAU зібрала найцікавіше про найбільший розпродаж року.

Drogerie

В мережі EVA розпродаж Чорна п’ятниця проходив 9 – 26 листопада, але саме 24 листопада, в п’ятницю, надійшло 40 000 замовлень, що приблизно на 250-300% більше, ніж зазвичай (близько 10 000-12 000 замовлень на добу). І саме через таку велику кількість замовлень мережа магазинів EVA стала беззаперечним лідером в ніші краси та догляду. Про це повідомляє директор департаменту електронної комерції ТОВ «РУШ» (EVA та EVA.UA) Олена Аннєнко. Середній чек склад близько 800 грн.

В мережі пояснюють такий успіх тим, що справді були «дикі» знижки та вигідні пропозиції, а ще через те, що на сайті асортимент збільшився на 70% в порівнянні з минулим роком. Зараз на ньому представлено понад 100 000 найменувань, а для зручності клієнта створені окремі тематичні розділи: ЕVAbeauty (товари для краси та догляду), EVApro (професійні засоби), EVApremium (засоби сегменту «Люкс» та нішеві парфуми), EVAhealth (дерматокосметика, БАДи тощо). Також з 2023 року в мережі додався ще один канал продажу – мобільний додаток.

В мережі магазинів Blisk результати Чорної п’ятниці загалом оцінюють, як позивні, але вони не повністю відповідають очікуванням. “Відзначаємо невелике збільшення кількості чеків на 10% та середнього чека клієнта на 7%. Це краще у порівнянні з минулим роком, коли ми стикалися з обстрілами та блекаутами, але залишається на меншому рівні, ніж у довоєнний період. Завдяки акційним заходам вдалося підтримати позитивний настрій серед клієнтів”, – каже Юлія Рощук, маркетолог мережі. А найбільш популярні товари у розпродаж – туш італійського бренду Astra, креми для обличчя Medi-Peel та професійні шампуні ізраїльського виробництва Arganicare.

Цьогоріч в мережі ISEI змінили підхід до Чорної п’ятниці – зробили тиждень знижок, замість традиційних трьох днів, але найпіковіший день по покупках була саме п’ятниця з 14.00. Як повідомляє СЕО компанії Костянтин Доронін, трафік покупців в офлайні збільшився на 15%, середній чек в магазинах виріс більше ніж на 25% в порівнянні з минулим роком та навіть приріс в порівнянні до 2021 року. Товарообіг мережею зріс на 50% рік до року. Топовими продуктами були засоби по догляду за обличчям, волоссям та тілом і побутова хімія. В онлайні трафік збільшився на 30%, а найактивнішими були споживачі з Київської, Дніпропетровської та Львівської областей. Середній чек приріс на 15%, і це попри  традиційно вищий середній чек, ніж в офлайні. А найпопулярніші продукти – підгузки, побутова хімія та засоби по догляду за волоссям. «Бачимо зменшення впливу цього заходу на продажі місяця, попит розподіляється більш рівномірно по всіх днях і на це суттєво впливають наші акційні пропозиції та постійне розширення асортименту трендової продукції в нашій мережі. Також по листопаду ми маємо рекордну суму середнього чека», – доповнює Доронін.

Техніка, електроніка та гаджети

Цьогоріч в мережі Фокстрот відмічають нетиповий пік продажів – він припав на 26 листопада, неділю. І якщо в тому році клієнти здебільшого робили необхідні у блекаут покупки, то в цьому ж році сталося зростання традиційних для розпродажу груп товарі – в чотири рази виросли продажі товарів середнього та преміум-сегментів. Приріст продажів телевізорів склав 250%. Вони розділили лідерство з категорією вбудованої техніки та ігровими консолями. Товари з-поміж дрібної побутової техніки (кавомашини, пилосмоки, мультипічі) – також виросли у понад два рази та потрапили до топ-10 як у кількісному, так і в грошовому вимірі. А категорія ноутбуків і смартфонів показала помірне зростання (150% і 90% відповідно).

Загалом у мережі продажі зросли на 45% у штуках і на 65% у грошовому еквіваленті. На сайт трафік збільшився удвічі, а середній чек – на 41%. А найдовший чек за одну покупку вмістив у собі 72 одиниці товару, кількість транзакцій в онлайні зросла на понад 150%. СЕО компанії Олексій Зозуля відзначив, що основною відмінністю Чорної п’ятниці у 2023 році можна вважати практично повне повернення за всіма параметрами до довоєнних 2020 і 2021 років. 

В мережі Алло теж відмічають шалені результати цьогорічного великого розпродажу. Середній чек – 4785 грн, а 24-26 листопада перевищив 5000 грн, що на 15% більше за середній чек за період 17-23 листопада і на 30% більше, ніж був торік. Загальна кількість чеків зросла на 16%, якщо порівнювати з початком листопада. Обсяги продажів збільшилися в усіх товарних категоріях, але найбільше зросли телевізори, побутова техніка та товари для геймінгу (понад удвічі) у порівнянні зі звичайним тижнем листопада. Найдорожчий товар – геймерський ноутбук ASUS ROG Strix Scar вартістю 189 999 гривень. І якщо тогоріч в блекаут українці запасалися необхідними товарами, такими як павербанки, генератори та зарядні станції, то в цьому році попит на ці категорії зменшився у шість разів.

Піковий день в онлайні – 24 листопада о 20:00, а в офлайні – 25 листопада з 12 до 16. 

Найбільше покупок в офлайн було зроблено у Києві, Дніпрі, Харкові, Одесі та Львові. Понад 35% всіх покупок припало на клієнтів у віці 31-40 років, а на вікову групу 21-30 років – більше ніж 25% покупок. Порівняно з 2022 роком збільшилася кількість покупок серед клієнтів у віці 41-50 років – цьогоріч їхня доля становить 20%. В офлайні чоловіки купували більше за жінок (66% проти 34% відповідно) – на рівні минулого року.

Онлайн-трафік на allo.ua за 10 днів розпродажу зріс на 60% порівняно з попереднім тижнем листопада 2023 року або на 26% порівняно з періодом Чорної п’ятниці 2022 року. Водночас наростання відбувалося поступово впродовж тижня. Найактивнішими в онлайні були клієнти з Києва, а також Дніпропетровської, Львівської, Одеської, Харківської, Полтавської та Київської областей. Порівняно з минулим роком зріс трафік з Полтавської та Харківської областей, а от з Одеської – знизився.

Також особливо активно клієнти Алло робили покупки в мобільному додатку. Кількість сеансів та трафік зросли на 63%, а кількість замовлень – на 128% у порівнянні з попереднім періодом. Загалом 54% покупок зробили чоловіки, а 46% – жінки. Трохи більше половини клієнтів, що зробили покупки – з вікової категорії 25-44 роки. Найдорожча покупка – ноутбук Lenovo Legion Pro 5 16IRX8 Onyx вартістю 74 319 грн.

Як повідомляє Анна Вовк, PR-менеджер MOYO, цьогоріч в мережі об’єм продажів був більшим на 20% від довоєнного періоду. Пік у роздрібній мережі був в суботу, 25 листопада, з 15:00 до 19:00. Більше купували клієнти віком від 18 до 44 років. А трафік в онлайн зріс на 30%. Найактивнішими були клієнти з Київської, Харківської, Львівської та Дніпровської областей. Піковий час для покупок в онлайні був вечір (після 18:00) 24 листопада. В MOYO також кажуть, що цьогоріч українці купували звичні для розпродажу товари, як-то: телевізори, смартфони, планшети, ноутбуки, побутова техніка. З цікавого – збільшилися продажі на товари для дому і краси та зоотовари. 

Товари для дітей

В мережі Антошка в розпродаж Чорна п’ятниця не спостерігали аномальних відхилень в середньому чеку і якщо порівнювати аналогічний розпродаж 2022 року, також значних змін немає. Про це каже Андрій Адаменко, директор з маркетингу та е-commerce. «На долю офлайн припадає більша доля продажів. Якщо аналізувати структуру продажів саме у Чорну п’ятницю, то доля онлайн зросла близько на 20% порівняно з попередніми днями і найбільший трафік був у столиці. А найпопулярніші категорії – іграшки та одяг», каже Адаменко.

В мережі шопінг-центрів Територія мінімальних цін було кілька спроб «зайти» в Чорну п’ятницю: в 2020 спроба була невдалою, в 2021 не помітили надвеликих приростів продажів, як і в 2022. Але в мережі продовжили «намагання» і в 2023 році побачили гарні результати. На це вплинуло і те, що Україна перейшла на новий календар та новорічні свята тепер починаються на два тижні раніше. Як повідомили в мережі, трафік і продажі цьогоріч виросли на 45% в цілому, та на 57% в онлайні. Особливо вагоме зростання було в таких категоріях: дитячий одяг (70%), одяг для дорослих (49%), взуття (50%) та галантерея (54%)

Як купували українці цьогоріч

За оцінками Admitad Україна, цього року українці витратили на Black Friday на 35% більше, ніж торік. Найбільше замовлень зробили жителі Києва, Дніпра, Львова, Одеси, Харкова, Запоріжжя, Вінниці, Полтави, Тернополя та Кривого Рогу. Минулого року стрибок кількості продажів порівняно зі «спокійним періодом» склав 57%. Цього року українці збільшили свою активність на 70%, а витрати — на 106%. 

За підрахунками Admitad Україна найбільший попит мали наступні категорії товарів:

  • Електроніка — 27%
  • Одяг та взуття — 13%
  • Дім і сад — 11%
  • Краса та здоров’я — 9%
  • Інструменти — 7,8%

Зростання спостерігалося і в інших категоріях товарів, порівняно зі “спокійним періодом”:

  • Іграшки та хобі +79%
  • Інструменти +65%
  • Автомобілі, запчастини та аксесуари +58%
  • Дім і сад +54%
  • Ремонт +46%

Водночас покупці все частіше говорять, що знижки на Black Friday вже не такі спокусливі, як раніше. Постійний потік розпродажів навчив українців не піддаватися спокусі, а ретельно вивчати та порівнювати пропозиції. 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку