Топ-10 найдорожчих брендів у світовому рітейлі в 2023 році

Топ-10 найдорожчих брендів у світовому рітейлі в 2023 році

23.10.2023 08:45
  3423
Костянтин Симоненко

За останній рік сотня найдорожчих брендів світу втратила пʼяту частину своєї вартості. Найбільше втратили рітейлери, а також сегмент медіа та розваг.

Глобальна аналітична компанія Kantar проаналізувала вартість брендів світових компаній та випустила свій щорічний рейтинг топ-100 найдорожчих брендів Kantar Brandz 2023. Своєю чергою видання NV дослідило, яким торговим маркам вдалося наростити власний іміджевий капітал і як саме вони це зробили. RAU вибрала топ-10 світових найдорожчих брендів у світовому рітейлі в 2023 році.

Загальна картина

Загальна вартість сотні найдорожчих брендів за рік зменшилася на 20 % порівняно із 2022‑м — з $8,7 трлн до $ 6,9 трлн. Apple продовжує лідирувати як найдорожчий бренд у світі другий рік поспіль. Google і Microsoft завершують трійку лідерів, причому технологічні бренди знову найбільше представлені в топ-100 і мають найбільшу частку вартості бренду. Загалом брендам категорії розкоші, а також фаст-фуду і продуктів харчування та напоїв вдалося зберегти максимальну частку своєї ціни. Результати цього року, незважаючи на падіння сукупної вартості, фактично є продовженням довгострокової тенденції зростання брендів, яка почалася після світової фінансової кризи 2008 року і тривала до початку пандемії у 2020 році. Ринок виявився нестабільним і на нього сильно вплинула глобальна макроекономіка, погляди споживачів на бренди виявилися набагато стабільнішими – найцінніші бренди в світі залишаються такими ж цінними, як і раніше.

Дослідники зазначають, що ефективні маркетингові інвестиції та довгострокове мислення є життєво важливими для перспектив розвитку бізнесу. Ті бренди, які постійно інвестують у встановлення сильних емоційних зв’язків зі споживачами, тепер набагато краще орієнтуються в поточних нестабільних умовах і забезпечують більший ступінь стійкості для своїх акціонерів.

Втрати рітейлу

Падіння вартості найдорожчих брендів нерозривно пов’язано з економічною нестабільністю в останні кілька років. Так, найбільшу втрати вартості бренду показали гіганти e-commerce Amazon та Alibaba – 34% та 46% вартості відповідно. В результаті Amazon вибув із трійки лідерів і перемістився на четверту позицію з показником $468,7 млрд. Незважаючи на те, що цього року Amazon довелося скоротити свою робочу силу та витрати після того, як споживчий попит на онлайн-покупки зменшився, популярність компанії залишається високою завдяки програмам членства, таким як Amazon Prime. Це розширює його можливості бути найпопулярнішим у секторі розваг і роздрібної торгівлі. Однак він перестав бути переможцем з великим відривом, яким був раніше, і надалі буде мати сильних конкурентів, оскільки Costco та Walmart прагнуть використовувати модель членства в своїх інтересах.

Китайський онлайн-рітейлер Alibaba зазнав більших втрат, перемістившись з 9 сходинки рейтингу на 14-ту. При цьому вартість бренду знизилася майже вдвічі – до менше ніж $100 млрд.

Zara – ще один бренд, який втратив значну частину своєї вартості (-28%), але зміг втриматися в топ-100 найбільш дорогих брендів. При цьому, Zara п’ятий рік поспіль утримує перше місце як найдорожчий іспанський бренд.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку