Олексій Шаров, KFC Україна: За майже 11 років ми разом подолали багато криз

Олексій Шаров, KFC Україна: За майже 11 років ми разом подолали багато криз

03.10.2023 09:00
  1704
Іван Зайцев

Генеральний директор ТОВ «Глобальна ресторанна група – Україна», однієї з трьох компаній, які розвивають в нашій країні бренд KFC, розповів про те, як вдалося зацікавити всесвітній бренд вийти на український ринок, складнощі та шляхи їх подолання, плани на розвиток мережі та багато іншого

– Розкажіть, як відбувався процес залучення бренду KFC в Україну? Як довго він тримав, як побудували комунікацію з YUM! Brands.

– Історія входження бренду KFC в Україну дуже цікава. В 2009-10 роках американський бізнесмен українського походження Валентин Сталовір, подорожуючи Україною по особистих справах, був приємно здивований позитивними перетвореннями у економічній, соціальній та політичній сферах України в порівнянні з періодом наприкінці дев’яностих. Наявність на той час в Україні тільки одного міжнародного бренду формату швидкого обслуговування та відсутність будь-якої якісної конкуренції підштовхнула Валентина до ідеї залучення бренду KFC в Україну.

Для її реалізації треба було отримати погодження правовласника торгової марки KFC – YUM! Brands та залучити до цього проекту інвестиції в достатньому обсязі для будівництва мережі.

Після попереднього успішного опрацювання цих двох питань та заснування ТОВ «Глобальна Ресторанна Група -Україна» у серпні 2012 року почалась активна робота щодо пошуку та залучення найкращих кадрів в команду, пошук локацій, перемовини з орендарями, навчання менеджерів та робітників, будівництво та налаштування всіх необхідних процесів. Через рік, наприкінці серпня, наша компанія ГРГ-Україна відкрила свій перший ресторан KFC «Чернігівська» і ще три ресторани KFC було відкрито до кінця 2013 року.

Треба зазначити, що YUM! Brands розвиває бізнес по франчайзинговій моделі та, зазвичай, виходячи на такий потужний ринок як Україна, намагається максимально швидко розвивати бізнес за рахунок залучення декількох франчайзі. На той час, одночасно з нашою компанією, YUM! Brands було погоджено ще одного франчайзі – ТОВ «УПК» (азербайджанські інвестиції), який відкрив перший ресторан KFC в Україні в ТРЦ Ocean Plaza наприкінці 2012 року.

Пізніше кількість компаній франчайзі на ринку України поповнилась компаніями ТОВ «Тесті Фуд» та ТОВ «ДTC», а ТОВ «УПК» наразі припинила свою діяльність.

– Завдяки чому вдалося власників вашої компанії переконати в перспективності нашої країни?

– Було декілька головних причин. По-перше, позитивні зміни, які відбувалися в нашій країні в нульових були потужним тригером для прийняття рішення інвестувати в Україну.

По-друге: власники ГРГ-Україна  – це група американських компаній, для яких всесвітньо відомий та успішний бренд KFC був знайомим та зрозумілим для інвестування. Ненасиченість ринку України форматом фаст-фуд, а також потужний бренд KFC були ключом для впевненості при прийнятті рішення.

– Які умови YUM! Brands висували: щодо локацій, приміщень, навчання персоналу, підбору постачальників, дотримання стандартів якості, паушальний внесок, роялті?

– Безумовно, головним критерієм успішності роботи наших закладів завжди була правильно підібрана локація. Тому умови щодо місцезнаходження  ресторанів були та залишаються дуже жорсткими.

Що стосується систем навчання, підбору постачальників та дотримання стандартів якості та обслуговування, то ці питання є найважливішим пріоритетом та ключом до успіху розвитку бренду KFC. Ми приділяємо постійну увагу вдосконаленню стандартів якості, сертифікації постачальників та процесів виробництва, а сучасна система навчання немає аналогів на нашому ринку. Вона побудована на  розвитку лідерських компетенцій та гармонійно поєднує вивчення теорії та декілька етапів відпрацювання нових навиків. З першого робочого дня ми навчаємо працівників сміливості прийняття рішення, критичному мисленню та досягненню проривних результатів. Ми надаємо всім працівникам компанії одинакові умови для розвитку та заохочуємо його.

Унікальне значення для розвитку є  культура визнання, яка демонструє, що найважливішою цінністю  для компанії є її  працівники.
Відносно питання паушальних платежів та роялті, то правила та суми оплати майже завжди однакові на будь-якому ринку, однак розголошувати їх, нажаль, не маю можливості – зобов’язання перед правовласником щодо конфіденційності комерційних умов.

– Яка сума інвестицій була необхідна для запуску ресторану KFC?

– На початку нашої діяльності суми інвестицій були значно вищими ніж зараз за рахунок імпорту більшості обладнання та матеріалів. Завдяки локалізації на даний час середня вартість оснащення закладу KFC з драйвом (лінія обслуговування на автомобілях) у існуючій будівлі складає біля $1 млн. Але остаточні суми залежать від площі ресторану, умов розподілу зобов’язань щодо будівництва та оснащення між орендодавцем і орендарем та інших факторів.

– Як просували бренд, підвищували обізнаність споживачів про нього, пояснювали, в чому унікальність пропозиції?

– Просування бренду відбувається у декількох напрямках.По-перше, це взаємозв’язок з нашими гостями всередині закладу: високий рівень сервісу, якість продукту та пріоритизація потреб кожного гостя.

По-друге, це взаємодія шляхом комунікації  та зворотнього зв’язку від гостей, а також невпинної роботи над покращенням їх клієнтського досвіду.

Коли прийняли рішення про масштабування мережі і як це відбувалося?

– Рішення про масштабування мережі було прийнято ще в 2012 році. Але, на жаль, події на початку 2014 року внесли корективи в амбіційні плани по розширенню мережі. Тим не менш, розвиток було подовжено. На даний час наша компанія оперує 17 ресторанами. Більшість з них розташовані в Києві, також маємо ресторани в Черкасах, Житомирі, Броварах.

Наразі мережа KFC, завдяки трьом існуючим франчайзі, налічує 55 закладів.

– Наскільки умови власників бренду відрізнялися від початкових при відкритті нових ресторанів?

Є деякі інфляційні коригування, але принципово умови не змінилися.

– Як взагалі вам вдається працювати і розвиватися в умовах перманентних криз?

– Я вважаю,  що головне – це віра в бренд KFC наших співробітників та наших гостей. За майже 11 років ми подолали разом багато криз, і кожен раз це надавало впевненості, що ми крокуємо у вірному напрямку, розвиваємось, стаємо сильнішими.

– Які подальші плани у компанії: на чому буде зосереджена увага, що запропонуєте споживачам, в яких нових містах і локаціях можна очікувати KFC?

– Ми й надалі плануємо приємно дивувати наших гостей смачними новинками в меню. Також ми продовжуємо оновлювати вже існуючі ресторани, тому що прагнемо зробити наші заклади найбажанішим місцем зустрічі для кожного.

Щодо нових локацій, то поки тримаємо в таємниці наші плани, але обіцяємо, що незабаром гості зможуть поласувати смачною курочкою в нових сучасних закладах.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку