Виклики сучасного рітейлу – пошук нових можливостей для покращення результатів бізнесу

Виклики сучасного рітейлу – пошук нових можливостей для покращення результатів бізнесу

21.08.2023 10:00
  2487
Іван Зайцев

Роздрібна торгівля відчуває тиск з усіх боків: постачальники намагаються вкласти свої витрати в ціну товару, конкуренція вимагає більших інвестицій і обмежує можливості підвищення роздрібних цін, а вартість робочої сили постійно зростає.

Водночас зростають і вимоги клієнтів – вище піднімається планка якості та індивідуального обслуговування, як і вимоги до свіжості та якості продуктів. У цьому середовищі роздрібні торговці борються за виживання, оскільки вони шукають внутрішні ресурси, щоб зменшити тиск на прибутковість і попит клієнтів. Ця боротьба не нова. Багато років роздрібні торговці боролися з традиційними методами зниження витрат, і багато з них досягли межі «досконалості». Потім почалася ера автоматизації та оцифрування. Роздрібні мережі впровадили різноманітні рішення для управління ланцюгами поставок, аналітики даних, роботизації та обслуговування клієнтів. Незважаючи на численні покращення, певні проблеми залишаються.

Один із таких головних болів – наявність на полиці (OSA). Середній рівень OSA в роздрібній торгівлі в Західній Європі та США становить близько 92%. У результаті щорічно роздрібні торговці втрачають близько 4% продажів і, крім того, розчаровують покупців. Різні аналізи показують, що покращення показника OSA на 2% призводить до зростання продажів на 1%. Проблема ще більша в менш розвинених країнах, включаючи Центральну та Східну Європу. Така ситуація застрягла і не покращується кілька десятиліть. Виникає питання – чому рітейлери не можуть вирішити цю проблему.

Радник із роздрібної торгівлі та співзасновник SUMATUS і Retail IQ Валдас Пузерас ділиться своїми думками про OSA, а також про процес, який може допомогти вирішити проблему.

Працюючи в галузі роздрібної торгівлі більше 20 років у таких країнах, як Україна, Грузія, Казахстан, Литва, ми завжди маємо проблему OSA на порядку денному. Я міг би вказати кілька причин, чому проблема все ще існує і ситуація не покращується:

  • більшість роздрібних мереж прирівнюють наявність товару на полиці до товару, якого немає в наявності (OOS) у магазині. Наявність на полиці — це ширша метрика, вона включає події, коли продукту немає в магазині (магазин OOS), і події, коли продукт є в магазині, але його немає на полиці або навіть він знаходиться на полиці, але покупці не бачать продуктів (shelf OOS). В результаті торговельні мережі не знають реального розміру своєї проблеми;
  • Зазвичай роздрібні мережі якимось чином вимірюють OOS Store і борються з ним. Однак про полицю OOS часто забувають. Існують різні причини виходу з магазину та полиці, і не існує «чарівної пігулки», щоб вирішити обидві проблеми;
  • Майже всі роздрібні мережі впровадили Business Intelligence, програмне забезпечення для автоматичного оформлення замовлень і управління простором. У той же час майже жодна роздрібна мережа не впровадила спеціалізовані інструменти On-Shelf Availability для атаки на проблеми з роботою магазину – неправдиві інвентаризації, запаси, залишені в підсобних приміщеннях, неправильний або відсутній цінник, товар не видно на полиці. Ці проблеми є майже половиною проблеми OSA, і вони виникають через виконання в магазині.

Рекомендації, які могли б допомогти професіоналам роздрібної торгівлі боротися з проблемою OSA:

1. Вирішити та оцінити

Перше – має бути бажання впроваджувати управлінські зміни та боротися з проблемою. Як тільки з’явилося бажання вдосконалити OSA, треба оцінити рівень дефіциту товарів по категоріях і магазинах. Також варто повинні визначити втрачені продажі.

2. Визначить точки фокусу

Глибоко досліджуйте дані, щоб зрозуміти, що викликає проблему OSA. Дуже важливо розділити події на два сегменти:

a) пов’язані з замовленням причини, які впливають на OOS Store;

b) причини продуктивності магазину, які впливають на операційну систему Shelf.

3. Почати вирішувати проблеми

Після того, як ви визначите причини OOS, почніть вирішувати проблеми за допомогою різноманітних автоматизованих інструментів керування, одним із яких є готова доступність SUMATUS.

Важливо розуміти, що причини OSA вирішуються під час щоденної оптимізації наступних п’яти проблем:

  • Проблеми, пов’язані із замовленням, що впливають на OOS Store:
    • Точність даних про запаси (несправжня інвентаризація)
    • Точність планування попиту
    • Доставка товару в магазин
  • Проблеми, пов’язані з продуктивністю магазину, що впливають на OOS Shelf:
    • Розподіл місця на полиці та планограми
    • Управління продуктами на полиці

Отже, після висвітлення причини проблеми OSA і початку її вирішення шляхом деконструкції та оптимізації кожної з п’яти проблем, зосередьтеся на питаннях, які впливають на більшість проблем OSA. Що дуже важливо – щоденна робота над вибраними питаннями та впровадження цифрових рішень, які допомагають працювати системно та економлять час співробітників. Практика показує, що цифровізація може значно покращити OSA з першого дня.

Що таке наявність SUMATUS на полиці?

Це спеціалізоване програмне забезпечення OSA, розроблене з використанням технології машинного навчання спеціально для звичайних роздрібних торговців, щоб відстежувати всі артикули у всіх магазинах, виявляти помилкові інвентаризації та інші операційні проблеми магазину, своєчасно надавати пріоритетні сповіщення персоналу магазину або безпосередньо системам обліку запасів для автоматичного виправлення залишків запасів. Це допомагає вчасно виявляти проблеми, виправляти їх, покращувати наявність і видимість продукту на полицях, а також зберігати продажі. Програмне забезпечення визначає 16 різних подій і ситуацій. Рішення особливо добре підходить для роздрібної торгівлі продуктами харчування та напоями, DIY, доглядом за домашніми тваринами, побутовою електронікою, ліками та аптеками.

Як це працює?

  • Алгоритми машинного навчання щодня аналізують рух запасів усіх артикулів у всіх магазинах і виявляють несправжні запаси та інші проблеми з роботою магазину.
  • Персонал магазину автоматично отримує сповіщення про необхідність вжити заходів щодо певного списку проблемних товарів. Є можливість встановити автовиправлення помилкових описів.
  • Співробітники магазину усувають проблеми, і продажі відновлюються.

Чому варто вибрати SUMATUS за наявності на полицях?

  • Це найпростіша реалізація рішення OSA у світі – необхідно мінімум даних, впровадження за кілька днів.
  • Окупність з першого дня – жодних інвестицій в обладнання для візуального розпізнавання, щоденна ціна від 1 євро за магазин.
  • Ідеальне доповнення до існуючих інструментів планування попиту та замовлення.
  • Пілот безкоштовно.

Забронюйте безкоштовну демонстрацію та пілот: info@sumatus.eu або +370686 55047 (Viber, Telegram, WhatsApp) або https://www.sumatus.eu/freedemo


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку