Євгенія Божко, Є-ЧЕК: З 1 вересня вийде оновлена версія Є-ЧЕК і це буде прорив
Співзасновниця та директор компанії Є-ЧЕК про співпрацю з АРМА, реалізацію активів, нові функції ПРРО Є-ЧЕК і міні-CRM для підприємців.
Компанія Є-ЧЕК – розробник програмного РРО, який є повноцінною заміною касовому апарату. Програмна каса працює на всіх пристроях – смартфони (iOS, Android), планшети, комп’ютери та POS-термінали. Є-ЧЕК представлена на ринку України з 2020 року. Засновниками виступили одразу дві команди розробників – Національна Електронна Біржа (НЕБ) – оператор системи електронних аукціонів “Prozorro.Продажі” та ASTA.MOBI – команда професіоналів по розробці програмного забезпечення по всьому світу. Співзасновниця та директор компанії Є-ЧЕК Євгенія Божко в інтерв’ю RAU розповіла про розвиток функціоналу кас Є-ЧЕК та плани на майбутнє.
– Нещодавно ви оголосили про початок співпраці з АРМА. Розкажіть про досвід роботи з їх активами.
– Згідно з законодавством України, АРМА не реалізує майно самостійно, а має право лише керувати ним або передати на реалізацію одній з бірж, наприклад, Національній електронній біржі. З АРМА ми вже реалізували великі партії горіхів та трансформаторів. Готуємо до реалізації партії алкогольної продукції та спортивного спорядження. Головна особливість роботи з АРМА полягає в тому, що товари реалізуються з пониженням ціни, яка інколи сягає до 70% від ринкової вартості. Якщо говорити про лоти, то це в основному митний конфіскат у великому обсязі.
– Чи були реалізовані за вашої участі активи зі сфери рітейлу чи комерційної нерухомості?
– Тут варто звернути увагу на лоти Prozorro.Продажі. Зараз ми спостерігаємо новий тренд – продаж націоналізованих активів, які раніше належали росіянам або компаніям з російським корінням. Тож найближчим часом на Prozorro.Продажі з’являться такі цікаві активи, як, наприклад ТОВ «Інвестагро». Враховуючи, що нещодавно бути прийняті всі законодавчі ініціативи, очікуємо старт великої приватизації. Може з’явитися багато цікавих та унікальних активів в сфері нерухомості.
Національна електронна біржа, з якої вийшов Є-ЧЕК, зараз активно реалізує держмайно на Prozorro.Продажі. За час роботи в системі ми продали майна на загальну суму 8,12 млрд грн й дуже пишаємося цим показником.
– Ваш ключовий напрямок роботи – розробка програмного РРО Е-ЧЕК. Чи підраховували, скільки в середньому на рік економить рітейл при переході на РРО Є-ЧЕК?
– Для рітейлу суттєва економія відбувається за рахунок того, що не потрібно купувати додаткове обладнання, а це на хвилиночку: касовий апарат, сканер шрих-кодів, POS-термінал, принтер та папір для друку чеків. Усі ці операції можна здійснити завдяки телефону зі встановленим додатком Є-ЧЕК. До того ж, у компаній з великою кількістю торговельних представників економія полягає у тому, щоб просто встановити Є-ЧЕК в смартфон співробітника замість, знов-таки, купівлі як мінімум POS-терміналу та паперової стрічки для друку чеків.
– Що в такому разі змінюється для співробітників рітейлу?
– Торговельним представникам набагато зручніше виконувати всі дії у смартфоні, адже його легко покласти в кишеню, а не носити з собою POS-термінал. З Є-ЧЕК зручно працювати завдяки тому, що сформувати драфти чеків можна заздалегідь, що забезпечує швидку фіскалізацію безпосередньо на місці розрахунку. А ще не потрібно друкувати чек, його можна просто відправити в месенджер або на пошту.
– Поділіться кейсом співпраці з кимось із відомих рітейлерів: як заміняли касові апарати на РРО Е-ЧЕК, які строки, які результати?
– Один з наших клієнтів – компанія з реалізації напоїв національного масштабу – перейшла на наш продукт саме через швидкість та зручність. Зараз ми виграли складний тендер у Укрзалізниці. Є-ЧЕК обрали за принципом самого зрозумілого та зручного інтерфейсу, оскільки це було основним критерієм для того, щоб провідникам було зручно користуватися додатком. Зараз проект знаходиться на стадії запуску. Провідники будуть працювати на POS-терміналах з касою Є-ЧЕК.
В цьому кейсі важливо, щоб пРРО коректно працювало в режимі офлайн, що актуально, враховуючи відсутність покриття на деяких ділянках пересування потягів. Саме тому наші зусилля зосереджені на цьому питанні в оновленій версії продукту. Ще одним з критеріїв стало те, що в рамках одного продукту поєднується, як каса, так і мобільний еквайринг, який дозволяє приймати безготівкові платежі.
– Раніше ви анонсували запуск міні-CRM для підприємців, яка буде поєднувати касу, еквайринг, аналітику, ведення обліку, роботу з клієнтами та персоналом. На якому етапі проект?
– За останній рік ми провели безліч ринкових досліджень і опитувань серед клієнтів. Базуючись на отриманих даних, ми прийшли до висновку, що нашим клієнтам більше за всі інші фічі важлива стабільна робота продукту. Тому саме стабільна та швидка робота стала основним пріоритетом.
Досвід роботи торговельних представників показав, що інтернет-покриття в дорозі, особливо в невеликих містечках та селах, дуже погане. Саме тому в роботі пРРО важливий правильний та продуманий режим офлайн для того, щоб не мати залежність від інтернету. Це стало ще одним пріоритетом в роботі над продуктом. З 1 вересня вийде оновлена версія Є-ЧЕК і це буде прорив!
А ще клієнтам, особливо маленького та середнього сегменту, дуже важливий сервіс та підтримка. Це пов’язано зі страхом підприємця фіскалізуватися та зробити щось неправильно. Вони дуже бояться наробити помилок і отримати штраф від податкової. Саме тому ми проходимо з кожним з них шлях від реєстрації до нюансів роботи з додатком. До речі, податкова зараз активно зайнялася цим питанням, не дивлячись на те, що мораторій на штрафи діє до 1 жовтня. Саме тому для маленьких бізнесів ми допрацювали інтерфейси, підказки, зробили відео-інструкції, постійно працюємо з відділом підтримки клієнтів для того, щоб звільнити клієнта від усіх страхів, пов’язаних з фіскалізацією. Ми кожен день отримуємо дуже теплі відгуки про нашу службу підтримки.
– Що саме зміниться з вересня?
– В вересні в оновленому продукті буде все, що реально потрібно нашим клієнтам – урахування залишків, онбордінг, зручність. До кінця року ми хочемо провести опитування клієнтів та врахувати їхні побажання.
– Багатьом компаніям довелося відмовлятися від роботи з російськими сервісам, у тому числі, CRM. Наскільки цей процес проходить успішно і чи може Є-ЧЕК бути тут корисною їм?
– Ми на 100% український продукт, ми можемо бути корисними підприємцям за рахунок того, що легко інтегруємося з будь-якими системами для зручності клієнта.
– Над якими розробками, які могли б потенційно бути корисними рітейлу, ви ще працюєте?
– Зараз в роботі спеціальний BlackBox та сучасне API, а також автономна фіскалізація в магазинах. Ну і звісно швидка інтеграція з CRM.
– Чого плануєте досягти до кінця поточного року?
– Якщо говорити про Є-ЧЕК, як компанію, ми плануємо масштабуватися та рости. Серед глобальних планів – виходи на нові для нас ринки. Якщо казати про Є-ЧЕК, як продукт – перш за все – це стабільна робота системи та функціональність. Плануємо удосконалювати продукт згідно з запитів наших клієнтів.