Як будувати масмаркет бренд одягу, коли твої конкуренти – H&M та польський гігант. Бізнес-історія компанії Goldi

Як будувати масмаркет бренд одягу, коли твої конкуренти – H&M та польський гігант. Бізнес-історія компанії Goldi

03.07.2023 08:30
  1472
Дарія Осіїк

Історія розвитку українського масмаркет-бренду одягу Goldi підголовлена редакцією Forbes Ukraine у рамках проекту Next250 – список компаній малого та середнього бізнесу, які визначатимуть економічний розвиток України.

Засновник Goldi Олег Червонюк розпочав свій шлях до побудови національного бренду одягу ще в 1998 році зі звичайного швейного цеху разом із дружиною Галиною. Понад десять років вони продавали свій одяг на ринках – тільки на Хмельницькому базарі у Червонюків було 10-15 торгових точок, і 500–600 співробітників.

Зараз Goldi – це чотири фабрики,1500 працівників, виробництво до 10 000 одиниць одягу щодня і 26 магазинів по всій Україні. В асортименті – футболки, сукні, худі, джинси та інший повсякденний недорогий одяг від 200 до 1500 грн. Нещодавний хіт – футболка з принтом гурту «Океан Ельзи» з їхнього історичного концерту під час Революції Гідності.

Що ще, крім досвіду ринкового рітейлу, допомогло родині Червонюків не програти жорстку конкуренцію з глобальними брендами? «Я об’їздив понад 700 підприємств у світі, оборот яких не менше півмільярда доларів, – розповідав Forbes Червонюк два роки тому. – Знаю суттєвий відсоток світової легкої промисловості». Розширювати кругозір за рахунок чужих ринків підприємцю доводилось через відсутність власного. Просив показати обладнання у виробництві та бачив, як організовують процес інші компанії.

Головний урок з легпром-турне – без власних тканин не було б і одягу. Виробництво та фарбування тканин, термодрук і пошив відбуваються на власних фабриках Goldi. Компанія має повний цикл виробництва, що є унікальною ситуацією для українського ринку.

Повномасштабна війна завдала чималих збитків Goldi – у Харкові згорів склад із тканиною на $800 000, втрачено декілька магазинів по близько 300 000 євро. Один із них, у зруйнованому російською ракетою ТРЦ Retroville, відновили вже за декілька місяців.  

Паралельно зі збитками велика війна надала українським виробникам одягу шанс відібрати частку ринку у світових гігантів. Російські бренди (Gloria Jeans, Ostin, BeFree) пішли з ринку, H&M та Zara – досі не повернулись. У «організованому» рітейлі, за даними ProConsalting, на перших сходинках усе ще іноземці: близько 10% – у польської LPP S.A.(бренди Reserved, Cropp, House) і 7% – у турецької LC Waikiki. Але майже всі провідні українські бренди змогли збільшити виторг за минулий рік, незважаючи на падіння купівельної спроможності та еміграцію суттєвої частини українців.

Червонюк також скористався кращою ринковою конʼюнктурою – виручка Goldi у 2022-му зросла на 22%, до 735,4 млн грн. Для порівняння, дохід LPP в Україні зменшився на 20%. «У 2022 році Goldi відкрили 10 000 кв. м нових площ», – каже директор консалтингової компанії UTG Євгенія Локтіонова. Виробник зміг скористатися зниженням орендних ставок в ТРЦ, додає вона. 

Джерело – Forbes Ukraine


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку