Швидкозаморожені хлібобулочні вироби: ТМ «Рум’янець» розповідає про нові тренди українського хлібопекарства

Швидкозаморожені хлібобулочні вироби: ТМ «Рум’янець» розповідає про нові тренди українського хлібопекарства

22.05.2023 08:30
  1050
rau

За останні п’ять років харчові звички українців помітно змінились. Тривалий період карантину, початок війни та подальші проблеми з електроенергією вивели сегмент заморожених продуктів на новий рівень. Труднощі, з якими зіштовхуються споживачі та бізнес у галузі харчової промисловості, дали поштовх для активного розвитку відносно нового для українського ринку сегменту заморожених хлібобулочних виробів.

Про особливості українського ринку заморожених хлібобулочних виробів розповідає market leader західного регіону у галузі хлібопекарства ТМ «Рум’янець».

Чому заморожений хліб та здоба стають популярними

У супермаркетах і магазинах все частіше з’являються відділи зі свіжою випічкою. Найчастіше такі полиці наповнюються саме продуктами ready to bake. Тобто, мова про заморожений хліб та випічку на 80-100% готові до споживання. Такі продукти потрібно лиш розморозити та доготувати у точці продажу.

Два чільних фактори, які стимулюють розвиток цього сегменту:

  • попит споживача на якісний, максимально свіжий хліб та іншу випічку (адже продукт «щойно з печі» смакує по-особливому);
  • економічна вигода для бізнесу (виробники та рітейл).

На другому факторі варто зупинитись детальніше.

Повний процес виробництва хлібобулочних виробів вимагає значних інвестицій (додаткові площі для виготовлення продуктів, дороговартісне обладнання, кваліфікований персонал, якісні інгредієнти, значне використання електроенергії тощо). У той же час,  приготування заморожених хліба та здоби потребує невеликої кількості обладнання, яке дозволить лише зберігати та допікати продукт безпосередньо перед реалізацією. Окрім того, використання замороженої продукції дозволяє зменшити кількість залишків товару, адже хлібобулочні вироби є продуктами категорії fresh із досить обмеженим терміном придатності.

Попри всю практичність і економічну привабливість використання заморожених хлібобулочних виробів, ключовим критерієм, зрештою, лишаються їх користь і смак. Тож виникає питання: чи впливає заморожування на ці показники?

Користь та смак: чи втрачає щось споживач

Сутність технології швидкого (шокового) заморожування полягає у тому, що готовий на 80-100% продукт піддають швидкому охолодженню за спеціальною схемою зниження температур. При швидкому або шоковому замороженні температура продукту стрімко знижується, а рідина, що міститься у продуктах, перетворюється у дрібні кристалики льоду. Таким чином клітинні мембрани продукту не руйнуються, а отже зберігають текстуру, смак та поживну цінність виробу.

Технологія швидкого заморожування дозволяє виготовляти та заморожувати продукти на різних етапах готовності. Так, наприклад, в асортименті ТМ «Рум’янець» наразі є три види швидкозаморожених продуктів:

  1. Заморожені продукти готові на 100% (потребують виключно дефростації). Наприклад, донати. За класичною рецептурою донати вважаються холодним десертом і найкраще розкривають свої смакові властивості саме після охолодження.
  2. Заморожені продукти готові на 90% (на допікання). До цієї категорії відноситься, наприклад, широка лінійка заморожених хлібів. Практично усі хліби ТМ виготовляються на заварках і заквасках. Також, усі вироби мають натуральний склад, за який нині споживачі так цінують крафтовий хліб. Для того, аби приготувати такий буханець з нуля, потрібно витратити щонайменше 5-6 годин та мати відповідний кваліфікований персонал. Тоді як допікання на 90% готового замороженого хліба займає в середньому 10-15 хв.
  3. Тістові заготовки (потребують випікання). Ця категорія продуктів користується особливою популярністю у сегменті HoReCa. Яскравим прикладом є тістові заготовки круасанів. Сучасні заклади прагнуть пригощати своїх клієнтів круасанами, випеченими на власній кухні, а використання тістових заготовок значно оптимізує цей процес.

Заморожені хліби та здоба користуються значним попитом закордоном, зокрема у країнах Європи. Чому цей напрямок почав розвиватись в Україні відносно нещодавно? Знову ж таки, причина в попиті споживачів. Відкриті кордони дають можливість швидко реагувати на іноземні новації і адаптовувати їх до вітчизняного ринку. Понад те, важливу роль відіграє скорочення кількості часу на приготування їжі вдома, відповідно – збільшення попиту на готові продукти високого ґатунку.

Труднощі на старті

Ринок заморожених хлібобулочних виробів в Україні поступово набирає обертів. Проте, у відсотковому співвідношенні, лише невелика частина виробників вже готові запропонувати якісні заморожені продукти.

З точки зору виробництва на вповільнений розвиток ринку заморожених продуктів, окрім складної геополітичної ситуації, впливає й економічний фактор. Встановлення обладнання для шокової заморозки продукції потребує значних інвестицій. Перш за все, мова про спеціальне холодильне обладнання, яке дозволяє здійснювати швидке заморожування продуктів, та спеціальні морозильні камери для їх зберігання.

«Для того, щоб запустити виготовлення замороженої продукції, ми встановили сучасне європейське обладнання німецької та французької комплектації. Морозильне обладнання грає надзвичайно важливу роль, адже від цього залежить якість продукту. Тепер ми маємо спеціально облаштований цех з морозильними камерами та складами для зберігання замороженої продукції. Також, перш ніж розпочати створення лінійок заморожених продуктів, наші технологи переймали досвід на провідних підприємствах Німеччини, Словаччини та Польщі», – розповідає головний технолог ТМ «Рум’янець» Лідія Ряба.

Окрім того, виробник замороженої продукції повинен забезпечити належні умови логістики. Доставка здійснюється спеціальними машинами-рефрижераторами, які підтримують необхідну температуру при транспортуванні. Зберігання продукту у місці продажу також повинне здійснюватися за належних умов. Якщо увесь ланцюжок «виробництво – логістика – зберігання» налагоджений правильно, заморожений продукт може зберігатись до 180 днів без втрати смакових і поживних властивостей.

Перспективи ринку заморожених хлібобулочних виробів

Завдяки прогресивному менеджменту компаній, які активно стежать за трендами західного ринку, хлібопекарський бізнес виходить на новий якісний рівень. Технології швидкої та шокової заморозки дозволяють не лише запропонувати українському споживачу більше продуктів «щойно з печі», а й робить можливим експорт хліба та здоби. Завдяки особливим рецептурам, продукти baked in Ukraine викликають неабиякий інтерес рітейлерів. Дотримуючись високих стандартів якості, для українських виробників заморожених хлібів і здоби відкриваються перспективи завоювати не лише вітчизняний, а й закордонні ринки.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Ольга Румянцева, Maudau: Ритейлерам доведеться одночасно пропонувати знижки та акції, й знаходити ефективні моделі прибутковості

Ольга Румянцева, Maudau: Ритейлерам доведеться одночасно пропонувати знижки та акції, й знаходити ефективні моделі прибутковості

Chief Marketing Officer Maudau Ольга Румянцева, розповіла УРТЦ розповіла про злети і падіння ринку e-commerce, зміну споживчого попиту та...
time icon  
  89
Усі новини ринку