Онлайн-продажі у Східній Європі зростають — клієнти все частіше порівнюють ціни
Дані Salesforce показують, що в першому кварталі 2023 року Східна Європа може похвалитися зростанням онлайн-продажів на 14% у порівнянні з 9% у попередньому кварталі.
Як повідомляє All Retail з посиланням на Wiadomosci Handlowe, середня сума, яку покупці витрачали за відвідування інтернет-магазину — $1,14, порівняно з $1,27 кварталом раніше. У Східній Європі загальний коефіцієнт конверсії склав 1,3%, у порівнянні з 1,5% у попередньому кварталі.
За той самий період у Німеччині онлайн-продажі впали на 5%, а Франція та Італія можуть похвалитися зростанням на 4% та 6% відповідно. Німці, однак, лідирують за середніми витратами за відвідування, витрачаючи майже у два з половиною рази більше, ніж східноєвропейці — $2,76. На іншому боці — Японія зі зниженням онлайн-продажів на 13%, Нідерланди зі зниженням на 12% та Велика Британія, де фіксуються зниження показників на 10%.
Подібно до Польщі, Іспанія може похвалитися найбільшим зростанням продажів у Європі — аж на 19%. Проте вартість покупок нижча, ніж у Польщі, і становить лише $1,07.
Після відновлення в четвертому кварталі минулого року, глобальні онлайн-продажі впали на 2% в порівнянні рік за роком. Це сталося через зниження попиту на ринку США. Падіння онлайн-продажів у США відображає те, що пережив європейський ринок рік тому.
Перед покупкою клієнти набагато частіше порівнюють ціни
У Saleforce відзначають, що у 2022 році споживча лояльність змінилася. Оскільки ціни зростали, покупці обирали бренди за ціною на продукцію та величиною знижки, а не за наявністю товару чи зручністю виконання замовлення. У глобальному масштабі, у зв’язку з погіршенням економічних умов, споживачі стали більш чутливими до цін — найважливішою причиною зміни марок у 2022 році стали нижчі ціни конкурентів.
Важливо, що в той час, як веб-трафік зріс, онлайн-продажі та обсяги замовлень продовжували знижуватися. Це відбулося з тієї причини, що споживачі використовують інтернет для порівняння цін. Глобальний веб-трафік зріс на 6% у першому кварталі, у порівнянні з попередніми роками. Це свідчить про зростання веб-трафіку п’ять кварталів поспіль, попри зниження кількості замовлень.
Ціна важливіша, ніж бренд
Компанія Saleforce додає, що клієнти з більшою ймовірністю купують свої улюблені бренди у тих же рітейлерів, якщо ціна їм підходить. Частка онлайн-замовлень споживачів, які повертаються, зросла на 3% у першому кварталі 2023 року, у порівнянні з першим кварталом 2022 року і на цілих 16% порівняно з аналогічним періодом 2021 року. Тому рітейлери більше зосереджуються на винагородах для лояльних клієнтів, а не намагаються залучити нових.
Крім того, дослідження Salesforce показують, що 80% споживачів змінять бренд після трьох невдалих покупок. Через дедалі складніші шляхи покупок і постійну нестачу працівників збільшується ймовірність неякісного обслуговування.