Володимир Поперешнюк, Нова пошта: Торгівля – це і є економіка, і навіть більше – її основа та сутність
Український підприємець, співзасновник компанії Нова пошта, руйнує міфи про економіку. Зокрема, широко розповсюджену думку про те, що нібито торгівля – це не виробництво і вона не створює доданої цінності, тож не розвиває економіку.
В рамках серії постів з руйнування міфів про економіку співзасновник компанії Нова пошта Володимир Поперешнюк на своїй сторінці у Facebook популярно пояснив, чому є хибним міф про торгівців, які нібито нічого не виробляють, а лише наживаються на посередництві. RAU приводить його аргументи дослівно.
Міф: «Торгівля – це не виробництво. Вона не створює доданої цінності, тож не розвиває економіку»
Зверхнє та принизливе ставлення до торговців залишається навіть зараз. Ми часто чуємо слова «перекупи», «бариги», «посередники», «спекулянти» так, ніби вони наживаються на бідних споживачах і не створюють доданої вартості. Паразити на тлі нашої економіки, не те що там якесь виробництво, фабрика чи завод.
Це хибне уявлення. Торгівля – це і є економіка, і навіть більше – її основа та сутність. Адже економіка – це забезпечення людей товарами та послугами, а торгівля це ніщо інше, як забезпечення всіх нас тим, що ми потребуємо.
Торгівля – це обмін товарами та послугами між всіма людьми. Добровільний обмін можливий лише за умов вигідності для обох сторін. Будь-який обмін – це win-win. Чим більше відбувається обмінів у суспільстві, тим люди стають заможнішими!
Торгівля – це перш за все логістика! Бо товар у Китаї і на полиці магазину чи у відділенні Нової Пошти два різних товари. Або морозиво на виробництві чи у холодильнику у спекотному парку – два різних морозива.
І продавці роблять все, щоб ми мали необхідні нам товари у потрібний час та потрібному місці. Якщо подивитися на теперішній рітейл, Сільпо, АТБ чи Rozetka, ми побачимо високотехнологічні та капіталоємні компанії. Виробничі потужності цих торгових компаній можуть бути більшими і крутішими за великі заводи і виробництва.
Неймовірну вигоду людям приносять і дрібні торговці. Так, внесок кожного підприємця невеликий, але ж їх багато! Тож користь, яку дають людям мільйони підприємців – величезна. Якщо десь стоїть МАФ чи прилавок – значить він потрібен споживачам, він несе добро людям та рухає економіку вперед!