ТЦ домінують серед торгових площ Європи – дослідження RegioData

ТЦ домінують серед торгових площ Європи – дослідження RegioData

04.05.2023 08:30
  1163
Костянтин Симоненко

Дослідження спеціалізованої фірми RegioData показало, що торгові центри продовжують переважати у торгових площах Європи після пандемії, але між країнами є дуже суттєві відмінності.

Як зазначається в публікації УРТЦ, європейці як і раніше люблять ходити по магазинах і обирають для шопінгу переважно торгові центри. Така тенденція має зберегтися принаймні у середньостроковій перспективі. Але ступінь цього домінування значно варіюється. Наприклад, в Ісландії торовельні центри займають 63% загальної торгової площі. На стріт-рітейл припадає 37%. На іншому полюсі – Греція з мізерними 8%. В компанії RegioData вперше склали картку частки ринку стаціонарної роздрібної торгівлі у кожній європейській країні на основі власної бази даних, що включає понад 12 000 центрів. Зокрема, експерти виділили декілька ключових факторів та особливостей.

Вплив погоди

Чим холодніша погода, тим вища забезпеченість торговими центрами, вважають аналітики. Так, згідно з дослідженням, Північна Європа добре покрита ТРЦ, а у деяких частинах Центральної Європи доступ споживачів до таких об’єктів значно нижчий. У південно-східному регіоні пропозиція зростає і, ймовірно, продовжить зростати. Основними факторами, що впливають на ці відмінності є клімат, міський ландшафт, законодавство та купівельна спроможність.

Очолює рейтинг за ринковою долею торгових центрів Ісландія (63%), друге місце посідає Естонія із показником трохи менше 55%, далі йде Норвегія із 53%.

Люксембург і Швеція також входять до першої п’ятірки із показником трохи більше 50%, здебільшого теж через більш суворі погодні умови і часто невеликі та менш орієнтовані на роздрібну торгівлю міські ТЦ. У Північній Європі торгові центри мають надзвичайно великі торгові площі, часто вони займають понад 60 000 кв. м.

Країни, що протистоять тренду

У багатьох країнах спостерігається стрімке зростання площі торгових центрів, але в деяких регіонах показники залишаються на колишньому рівні. Зокрема, Італія та Німеччина мають нижчу частку торгових центрів з точки зору загальної площі. У Німеччині торгові центри становлять лише близько 15,6% загальнонаціональної торгової площі, а в Італії ця частка становить 17%.

Лідери ринку

Лідером наразі є Балканський регіон. Тут ринкові частки торгових центрів постійно зростають, особливо у Боснії та Герцеговині. З часткою трохи менше 47%, країна посідає восьме місце на ринку торгових центрів у Європі, поступаючись скандинавським країнам. Високий показник частково пояснюється політикою розширення мережі Bingo: компанія продає найбільше продовольчих товарів в країні і, таким чином, є лідером ринку. Зараз Bingo навіть реалізує проекти торгових центрів загальною площею понад 200 000 кв. м. До того ж, за винятком столиці – Сараєва, у державі майже немає усталених торгових вулиць, здатних задовольнити потреби населення в покупках.

Розвиток у Балканському регіоні чимось нагадує рубіж тисячоліть, особливо у Румунії та Польщі, де спостерігалася висока динаміка розвитку торгових центрів, але купівельна спроможність залишалася низькою. Таким чином, як зазначають експерти, висока частка ринку торгових центрів у Балканському регіоні та поточні проекти розширення є ризикованими, враховуючи поточну купівельну спроможність населення.

У підсумку експерти зазначають, що Європа неоднорідна й економічний спад може послабити апетит до нового розвитку на тих ринках, де споживачі вже добре забезпечені ТЦ.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку