Андрій Пивоварський, WOG: Головні правила під час війни

Андрій Пивоварський, WOG: Головні правила під час війни

03.04.2023 08:15
  1121
Дарія Осіїк

СЕО однієї з найбільших мереж АЗК в Україні WOG Андрій Пивоварський у Youtube-проекті Forbes «Business Breakfast з Володимиром Федоріним» розповів про бізнес  під час війни та конкуренцію з ОККО. RAU наводить голловні тези його виступу.

WOG не зупинилась ні на одну хвилину

Після російського вторгнення ми змогли консолідувати управлінську команду та уникнути хаосу. Це дало мені можливість достатньо швидко поїхати за кордон і домовлятись про нові поставки нафтопродуктів в Україну і створювати нові логістичні ланцюги.

Всі споживачі палива могли це побачити: мережа WOG не зупинилась ні на одну хвилину. Лише двом-трьом мережам вдалось це зробити. 

Які головні правила під час війни? Перше – делегування. Друге – рішення приймає команда. Третє – у кожного керівника має бути той, хто його замінить. Якщо щось трапиться з номером один, то номер два має одразу підхопити. Четверте – професіоналізм. 

Помилок теж було багато. Наприклад, ми закупили нафтопродукт, який, як виявилось пізніше, ми не могли нормально вивезти через обмеження на залізниці в Молдові. Навантаження на потяг було обмежене до 1500 т через поганий стан залізничного полотна. Тому ми були змушені вивозити нафтопродукт суднами, а не потягами, і відправлення затримувалось на тижні. 

Часто ми не розуміли, чи дійсно є функціонуюча залізнична лінія, як вказано на папері, чи ні. Ми вимушені були, як першопроходці, робити речі, які ніхто раніше не робив. 

Ми були першими, хто після початку вторгнення завіз нове пальне з Європи

Ми були першими, хто після початку вторгнення завіз нове пальне з Європи. Тому я би не сказав, шо ми робили щось повільніше. Але ОККО мав величезну перевагу – доступ до грошей.

Своєю чергою, WOG був змушений останні роки розвʼязувати стару проблему боргового навантаження і не мав таких ресурсів. У ОККО ситуація була набагато кращою. Вони могли $100-200 млн платити постачальникам наперед. Ніхто на ринку собі такого дозволити не міг. 

Ми зайшли у війну з залишками приблизно 90 000 тонн. Частина цього продукту була знищенна на нафтобазах внаслідок російських обстрілів. Але ці запаси дозволили пройти березень. 

З причин безпеки не можу сказати, скільки зараз є запасів нафтопродуктів у компанії. Але ми не передбачаємо повторення кризи весни минулого року. 

Фінансовий стан компанії стабільний. Ми виконали всі фінансові зобовʼязання перед банками та реструктуризовали кредити. Цього року ми сподіваємося вийти з боргової ями, створеної до 2014 року.

Оскільки ціни на нафтопродукти падають, в Україні є потенціал для зниження цін у роздробі. Зростання цін не прогнозується. З початку війни WOG ввів внутрішнє ембарго на російські нафтопродукти.

Ми дамо бій ОККО. Це буде цікава битва

По грошах ми вже вийшли на довоєнний рівень, оскільки відбулась девальвація гривні. По обʼємах – ще ні, оскільки ринок сильно просів. За березень в тоннах продамо на 12–13% менше, ніж у березні 2021-го. 

У цьому році також навряд вдасться вийти на довоєнні обсяги. Наш план – вийти на довоєнні обсяги через два роки. 

Ми розробили проект на декілька років по відновленню наших АЗС та будівництву нових станцій. Нового будівництва буде небагато, близько до 20 обʼєктів, оскільки мережа вже добре розгалужена, але її точно треба відновлювати та розширяти. 

Чому у нас з ОККО однакові ціни? Ми – як Coca-Cola і Pepsi Cola. Начебто два різні бренди, але ми знаходимось в тому сегменті ринку, де не можемо дозволити собі коштувати на 1 гривню вище або нижче, оскільки маємо дуже подібну клієнтську базу. Ми повинні миттєво реагувати на зміни цін на ринку та враховувати потреби наших клієнтів, щоб залишатися конкурентоспроможними. 

WOG через пʼять років – це лідер ринку. Ми дамо бій ОККО. Це буде цікава битва. У 2018-му власник ОККО Віталій Антонов сказав, що не купив би WOG, бо компанія нічого не коштує, ще й має великі борги. Сьогодні передаємо великий привіт компанії ОККО і подивимось, де будуть обидві компанії через пʼять років.  

ДжерелоForbes


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку