Тримати удар: як масовані ракетні атаки вплинули на український ринок e-commerce

Тримати удар: як масовані ракетні атаки вплинули на український ринок e-commerce

20.03.2023 08:30
  1050
Дарія Осіїк

Гравці ринку e-commerce розповіли, як масовані ракетні атаки на енергетичну систему протягом п’яти місяців та віялові відключення світла вплинули на роботу онлайн-магазинів і поведінку покупців. Та про те, як відбувається відновлення ринку, коли графіки відключень електроенергії майже перестали діяти.

За даними Promodo, найболючішою для українського e-commerce стала перша масована атака на енергетичну систему в жовтні 2022 року, коли трафік впав на 27%, а дохід на 60,68%. Показники вдалось відновити за наступні 2-3 дні, але після запровадження планових віялових відключень світла у всіх рітейлерів спостерігалось значне просідання як за трафіком, так і за доходом.

Обстріли у жовтні минулого року спричинили падіння доходу на 25%, а трафіку на 12%. В день обстрілів через відсутність світла та інтернету просадка може бути у 20-50% замовлень. Але це призводить до відкладених покупок протягом наступних діб.

Через відключення світла змінились і покупки українців – виріс попит на павербенки, power-станції, генератори, інвертори, діодне освітлення та інше. 

Ракетна атака у середині листопада спричинила падіння доходу на 20,53% і трафіку на 17,02%, якщо порівнювати з атакою на початку місяця. В кінці листопада продажі впали в середньому на 43%, а трафік знизився майже вдвічі, на 46%. Проте через рекламні кампанії показники стрімко пішли вгору.

В Цитрус покращення ситуації з продажами почали спостерігати наприкінці листопада. У цей період кількість активних користувачів збільшилася на 20% з подальшою тенденцією до зростання.

“Це можна пояснити тим, що з жовтня люди адаптувалися до нових умов та змогли повернутися до звичних покупок”, – кажуть в Цитрус. Загалом в цій мережі під час віялових відключень електроенергії найбільший попит був на зарядні станції та павербанки. Також клієнти активно оновлювали старі смартфони та ноутбуки на моделі з більш ємкими акумуляторами, попит на цю категорію товарів виріс на 50%. 

Суттєвий вплив відключення світла на ринок e-commerce був у січні 2023 року. В цей період за оцінками українського онлайн-рітейлера Rozetka ринок просів на 15% у відвідуваннях сайтів e-commerce. Тоді більш активно, ніж зараз, купували павербанки та генератори. “В лютому відбулось відновлення очікуваного рівня споживання передусім за рахунок відкладеного попиту січня. Прогнозувати подальше відновлення попиту наразі неможливо через велику кількість факторів, що впливають на рівень попиту та високу чутливість покупців до цих факторів”, – коментує прес-служба онлайн-рітейлера Rozetka

Вже наприкінці лютого відключення електроенергії припинилось, але, як зазначили в мережі Алло, активність клієнтів радикально не змінилася впродовж останніх тижнів. Зокрема, кількість відвідувачів сайту аllo.ua не змінилася, так само як і час, коли трафік зростає. Зазвичає у вихідні відвідуваність сайту зростає порівняно з робочими днями.

E-commmerce директор мережі Фокстрот Кирил Попов-Черкасов зазначив, що наразі, тенденція позитивна, ринок відновлюється. Зараз в компанії спостерігають поступове відновлення класичних товарних категорій, за якими відбувся відкладений попит.  Він додав, що аудиторія, зі зрозумілих причин, значно зменшилась, купівельна спроможність стала нижчою. Але з іншого боку багато людей перейшли на покупки в онлайн, тобто є деяка компенсація втрат онлайн-аудиторії.

Джерело – delo.ua


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку