Підсумки RAU workshop «Ринок торговельної нерухомості під час війни»
Асоціація рітейлерів України 9 березня провела workshop, присвячений змінам, які сталися на ринку комерційної нерухомості за останній рік, зокрема, відмінностям споживацького попиту та відносин з орендарями. А також конкретним ефективним маркетинговим прийомам, які допомагають ТЦ залучати відвідувачів і перетворювати їх на активних покупців.
Подія відбулася в Києві за адресою вул. Хрещатик, 25 в просторі First Conference Hall. Учасниками заходу стали представники таких компаній як Алло, Auchan, Фокстрот, Rozetka, Сільпо, EVA, MasterZoo, Аптека Доброго Дня, АНЦ, iStudio, Usupso, ЕКО-маркет, KFC, ВМ Техніка, Arricano Real Estate Plc, Retail & Development Advisor, WR Group, ТРЦ Respublika Park, БФК Gulliver, ТРЦ Retroville, ТРЦ Piramida, ТРЦ Sky Park, ТРЦ Cosmo Multimall та інші.
Програму відкрила модератор заходу, CEO Асоціації рітейлерів України Оксана Приходько. Одразу після її вітального слова з презентацією «Зріз ситуації в рітейлі та ТРЦ в контексті специфіки регіонів та факторів впливу» виступив генеральний директор Retail & Development Advisor Андрій Лотоцький. Він назвав основні тренди й дав оцінку головним факторам і ступеню їх впливу на умови оренди в різних регіонах, а також показав динаміку результатів роботи рітейлу в залежності від географії країни. Окрім того спікер звернув увагу присутніх на нові рішення та можливості взаємовідносин рітейлу й ТРЦ. Зокрема, популярність pop-up торгових точок і підписання річних контрактів, аби знизити ризики рітейлу та підвищити заповнюваність ТРЦ.
Наступним слово взяв адвокат, кандидат юридичних наук і керуючий партнер TOTUM Юрій Хапко. Темою його виступу стала актуальна наразі тема «Чи є життя в частково зруйнованих ТРЦ». У своїй презентації юрист назвав 10 кроків, які необхідно зробити власникам пошкодженої або зруйнованої комерційної нерухомості аби правильно зафіксувати збитки і претендувати на їх компенсацію. А також розповів про основні зміни в законодавстві, зокрема, чи можлива експлуатація частково зруйнованої будівлі та які є підстави для продовження експлуатації пошкодженого ТРЦ. Як юридично захиститись від можливих негативних наслідків під час експлуатації пошкоджених будівель ТРЦ.
Завершив першу панель виступ засновника WR Group Петра Пуняка, який поділився власним досвідом запуску ТОЦ Fabrik, ТЦ ЛАЗ-695, ТРЦ Майдан та інших в тому числі у воєнний час. Його презентація «Відкриття торгових центрів та зміни в ринку торгівельної нерухомості: нові реалії воєнного стану» була присвячена новій системі роботи з орендарями, зміні договірних зобов’язань та орендних ставок. Розповідь спікера про нові тенденції розвитку ринку, а також прогнози на майбутнє і нові проекти викликала велику зацікавленість та жваве обговорення додаткових питань. Обговорення та активний обмін досвідом продовжилися й під час кава-брейку.
Після перерви та плідного нетворкінгу слово взяла директор з маркетингу ТРЦ Cosmo Multimall Юлія Федоренко, яка стисло, але дуже інформативно презентувала тему «Комунікація з відвідувачами. Маркетингові активності та їх результати». Перш за все, увазі учасників заходу представили канали комунікації з відвідувачами, які найефективніше працюють в нинішніх реаліях. А також розповіла про заходи залучення відвідувачів в ТРЦ, зокрема колаборацію з орендарями, сумісні активності та поєднання шопінгу з дозвіллям, як інструмент роботи з відвідувачами.
Своєю чергою директор з маркетингу ТРЦ Respublika Park Зоряна Солтан у своїй презентації «Незламний маркетинг» представила маркетингові проекти ТРЦ, які вдалося реалізувати у минулому та 2023 році. Один із головних посилів і тренд – все для перемоги. Завдяки креативним, цікавим заходам у партнерстві з орендарями, які допомогли покращити взаємодію з відвідувачами, Respublika Park вдалося досягти довоєнного трафіку у звичайний вихідний день 50 000 – 60 000 відвідувачів і під час сімейного фестивалю 5 березня досягти вже 84 200 відвідувачів
Директор з маркетингу БФК Gulliver Катерина Жураківська у завершальній презентації на тему «Тренд на просвітництво: як змінився маркетинг ТРЦ» розповіла про нові обов’язкові елементи маркетингу сучасного ТРЦ. Зокрема, присутні у залі дізналися про головні запити відвідувачів на сенси перебування в межах торгово-розважального комплексу. Простіше кажучи, як завдяки фокусу на партнерстві з музеями, лекторіями, організаторами спортивних змагань залучити нових відвідувачів.
Асоціація рітейлерів України дякує партнерам, учасникам та гостям заходу, і запрошує 14 березня на RAU-вебінар «Як точність прогнозування впливає на фінансові показники бізнесу». Детальніше про подію – за посиланням.
Ще більше фото з події – дивіться в огляді RAU.